„Supermodelka Plus Size” ma o 240 tys. widzów więcej niż „Top Chef. Gwiazdy od kuchni”
Nowy program „Supermodelka Plus Size” po trzech tygodniach emisji ogląda średnio 1,54 mln widzów, o 240 tys. widzów więcej niż „Top Chef. Gwiazdy od kuchni” pokazywany w tym paśmie rok temu. Reality-show daje Polsatowi drugie miejsce w rynku telewizyjnym, przegrywając tylko z TVP2 emitującą w tym czasie m.in. hitowe „Na dobre i na złe”.
Reality-show „Supermodelka Plus Size” na antenie Polsatu oglądać można w środy o godz. 20.40, począwszy od 6 września br. Średnia widownia 3 pierwszych odcinków wyniosła 1,54 mln osób, co przełożyło się na 10,77 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 14,32 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 12,67 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Największą popularnością w analizowanym okresie cieszył się pierwszy odcinek - zgromadził on przed telewizorami 1,71 mln oglądających.
Dla porównania, pierwsze trzy odcinki reality-show „Top Chef. Gwiazdy od kuchni” pokazane rok temu w tym paśmie oglądało średnio 1,30 mln osób, co przełożyło się na 8,68 proc. udziału w 4+, 10,90 proc. w 16-49 i 9,26 proc. w 16-59. Oznacza to, że „Supermodelka Plus Size” ma o 240 tys. widzów więcej.
Nowe reality-show wypada jednak gorzej od pierwszych trzech odcinków reaktywowanego „Idola” pokazanego w tym samym paśmie wiosną br. Muzyczne widowisko zgromadziło wówczas 1,79 mln widzów. Przełożyło się to na 11,29 proc. udziału w 4+, 16,07 proc. w 16-49 i 14,22 proc. w 16-59. Należy jednak pamiętać, że oglądalność „Idola” spadała z odcinka na odcinek, a ostatnie odcinki show miały ponad 1 mln widzów (średni AMR całej serii wyniósł 1,4 mln).
Polsat w paśmie nadawania nowego programu zajmuje drugie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Zdecydowanym liderem w tym paśmie jest TVP2, która emitując wtedy seriale „Na dobre i na złe” i „Na sygnale”, osiąga 21,23 proc. udziału. Trzrci jest TVN (koncówka „Na Wspólnej”, „Milionerzy” i „Azja Express”; 9,85 proc.), a czwarta - TVP1 (gł. widowiska z cyklu „Wielki test” i mecz Ligi Mistrzów; 7,65 proc.).
Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59, ale w tym ujęciu przewaga Dwójki nad Polsatem była mniejsza.
W programie „Supermodelka Plus Size” poszukiwana jest najlepsza modelka w rozmiarze XL. W składzie jury znajdują się: Ewa Minge (projektantka mody), Emil Biliński (fotograf), Rafał Maślak (model) i Ewa Zakrzewska (modelka). Pełnią oni również role prowadzących i mentorów. Mentorką uczestniczek będzie również blogerka Macademian Girl.
Na casting do pierwszej polskiej edycji reality-show zgłosiło się ponad tysiąc dziewczyn, z których zaproszenie do kolejnego etapu otrzymały 52 kandydatki spełniające odpowiednie kryteria (rozmiar 42 lub większy, przy wzroście co najmniej 170 cm oraz w przedziale wiekowym 18-28 lat). Z tej grupy jury wyłoniło 15 dziewczyn biorących udział w programie.
Tytuł „Supermodelki Plus Size” zdobędzie tylko jedna dziewczyna. Wśród nagród dla zwyciężczyni znajdą się m.in.: udział w zagranicznym pokazie Ewy Minge - w Paryżu lub Mediolanie, sesja okładkowa w magazynie „Claudia” i 50 tys. złotych od fundatora nagrody głównej - firmy Lida.
Dołącz do dyskusji: „Supermodelka Plus Size” ma o 240 tys. widzów więcej niż „Top Chef. Gwiazdy od kuchni”