“Surowi rodzice”: 2,9 mln widzów. TVN na trzecim miejscu
Nowy reality-show TVN “Surowi rodzice”, nadawany w niedzielne wieczory, po trzech odcinkach gromadzi średnio 2,89 mln widzów. To mniej niż ogląda w tym czasie propozycje TVP1 oraz Telewizji Polsat.
“Surowi rodzice” nadawani są w niedziele o 20.00. Po trzech odcinkach program gromadzi średnio 2,89 mln widzów, co daje TVN 16,58 proc. udziału w rynku w grupie 4+ - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. To słabszy wynik niż ten, który wtedy osiągają Jedynka (nadaje “Pogodę” i “Ranczo” i ma 32,41 proc. udziału) oraz Polsat (“Tylko muzyka. Must be the music”; 17,19 proc.). Słabiej od TVN wypada za to Dwójka (“Kabaretowy Klub Dwójki”; 8,38 proc.).
Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 TVN zajmuje drugą pozycję w rynku z udziałem na poziomie 21,09 proc. Lepsza jest tylko TVP1 z wynikiem wynoszącym 24,09 proc. Udział Polsatu to 20,56 proc., a TVP2 - 7,24 proc.
TVN emitując “Surowych rodziców” ma jednak niższe wyniki oglądalności w niedzielnym paśmie 20.00-21.00 niż w analogicznym okresie ub.r., gdy kanał nadawał “X Factora”. Wtedy stację w tym czasie śledziło aż 4,32 mln osób, a jej udział wynosił odpowiednio 24,36 proc. i 30,67 proc.
Z danych telemetrycznych wynika, że reality-show oglądają najchętniej kobiety, widzowie w wieku 30-49 lat i osoby po 55. roku życia oraz mieszkańcy miast.
W każdym odcinku programu “Surowi rodzice” widzowie mogą zobaczyć jak dwóch sprawiających kłopoty swoim rodzicom nastolatków wysyłanych jest na tydzień do innych , bardziej “surowych” rodziców. Mają oni za zadanie spróbować poprawić zachowanie bohaterów. Reality-show oparty jest na brytyjskim formacie “The World's Strictest Parents”.
Widownia “Surowych rodziców” odcinek po odcinku
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
11-03-2012 | 2 985 301 | 16,97% | 21,90% |
18-03-2012 | 3 124 613 | 17,85% | 23,08% |
25-03-2012 | 2 563 319 | 14,89% | 18,16% |
Średnia | 2 890 593 | 16,58% | 21,09% |
Oglądalność programu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP1 | 5 651 207 | 32,41% | 24,09% |
Polsat | 2 997 950 | 17,19% | 20,56% |
TVN – Surowi... | 2 890 593 | 16,58% | 21,09% |
TVP2 | 1 460 538 | 8,38% | 7,24% |
Profil widowni formatu
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 37,81% | 79 |
Kobiety | 62,19% | 120 | |
Wiek | 4-9 | 2,98% | 50 |
10-15 | 4,02% | 60 | |
16 - 19 | 2,66% | 49 | |
20 - 24 | 4,53% | 59 | |
25 - 29 | 8,62% | 97 | |
30 - 34 | 12,38% | 149 | |
35 - 39 | 9,56% | 129 | |
40 - 44 | 9,54% | 147 | |
45 - 49 | 6,77% | 101 | |
50 - 54 | 7,23% | 90 | |
55 - 59 | 8,95% | 114 | |
60 | 22,75% | 110 | |
Wlk. miasta | Wieś | 30,45% | 78 |
< 50 tys. | 23,66% | 101 | |
50-100 tys. | 9,87% | 119 | |
100-200 tys. | 9,34% | 122 | |
> 200 tys. | 26,68% | 125 | |
Zawód | Top management | 11,50% | 117 |
Pracownicy średniego szczebla | 21,50% | 138 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 20,03% | 106 | |
Emeryci | 27,42% | 109 | |
Inni | 19,55% | 64 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 40,84% | 101 |
Średnie | 37,33% | 115 | |
Wyższe | 14,83% | 102 | |
Inne | 7,00% | 55 |
Dołącz do dyskusji: “Surowi rodzice”: 2,9 mln widzów. TVN na trzecim miejscu