Wydawca dziecięcy bez jednej piątej wpływów i ze stratą. Przesądziła transakcja z konkurentem
Media Service Zawada w ub.r. przy spadku przychodów o 23 proc. zanotowała ponad 700 tys. zł straty netto. Przesądziła o tym sprzedaż konkurencyjnemu wydawcy licencji do siedmiu magazynów dziecięcych.
Przychody Media Service Zawada zmalały rok do roku z 32,17 do 24,81 mln zł. Na zeszłoroczny wynik złożyło się 21,91 mln zł ze sprzedaży produktów (głównie książek i zestawów edukacyjnych dla dzieci) oraz 2,99 mln zł z usług (m.in. reklam).
Spadek wpływów to konsekwencja transakcji z końcówki 2022 roku: Media Service Zawada sprzedała konkurencyjnemu wydawcy Story House Egmont prawa do wydawania w Polsce siedmiu magazynów dziecięcych, m.in. „Świnki Peppy”, „Scooby Doo” i „Cartoon Network”.
Firma skupiła się na wydawaniu książek dla dzieci - opartych zarówno na licencjach (Świnka Peppa, Psi Patrol, PJ Masks, L.O.L. Surprise, Strażak Sam i Barbie), jak i markach własnych (Moje Jednorożce, Lubię Dinozaury, Wiem i Ja).
- W 2023 r. rozpoczęto wydawanie publikacji na nowych licencjach takich jak Ucz się z Peppą czy Little Tikes. Ponadto rozpoczęto wydawanie wielu nowych formatów w tym zestawów edukacyjnych w pudełkach. Zwiększono różnorodność kanałów dystrybucyjnych, szczególnie w zakresie dystrybucji książek - wyliczyła w sprawozdaniu.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Wydawnictwo ograniczyło koszty działalności operacyjnej o 25,9 proc. do 25,37 mln zł, z czego wydatki na usługi obce zmalały z 21,41 do 16,41 mln zł. Koszty wynagrodzeń zmniejszyły się z 4,62 do 3,11 mln zł, pozostałych kosztów pracowniczych - z 776,5 do 633,1 tys. zł, zużycia materiałów i energii - z 3,75 do 2,24 mln zł, a amortyzacji - z 3 do 2,45 mln zł. Firma zatrudniała średnio 25 pracowników, o ośmiu mniej niż przed rokiem.
Na poziomie sprzedażowym brutto strata skurczyła się z 2,08 mln do 557,3 tys. zł. Natomiast przy skurczeniu się pozostałych wpływów operacyjnych z 3,04 mln zł do zera (transakcję ze Story House Egmont zrealizowano pod koniec 2022 roku. wynik operacyjny poszedł w dół z 957,3 tys. zł zysku do 583,5 tys. zł straty, a wynik netto - z 604,5 tys. zł zysku do 725,7 tys. zł straty.
CZYTAJ TEŻ: Czasopisma z bohaterami Disneya mniej zyskowne. Story House Egmont bez dywidendy
73 proc. udziałów wydawnictwa ma brytyjska spółka Media Service Zawada, a 23 proc. - Andrzej Przesmycki.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022
Dołącz do dyskusji: Wydawca dziecięcy bez jednej piątej wpływów i ze stratą. Przesądziła transakcja z konkurentem