T-Mobile Polska dalej zyskuje klientów. Inwestycje w światłowód i 5G
W zeszłym kwartale T-Mobile Polska przy wzroście przychodów o 6,6 proc. do 1,78 mld zł osiągnął 465 mln zł skorygowanego zysku EBITDAaL. Telekom ma już 8,1 mln abonentów, wzrosła też liczba jego klientów prepaidowych.
T-Mobile Polska w komunikacie wylicza, że na dynamikę jego przychodów oprócz wzrostu bazy klientów przyczyniła się wyższa sprzedaż usług konwergentnych (internetu szerokopasmowego, telewizji i usług głosowych), a także biznesowych (zwłaszcza ICT).
- Filarami naszej strategii rynkowej, obok odpowiedzialności wobec otoczenia i oferowania klientom najlepszej możliwej technologii jest troska o doświadczenia klientów i tworzenie oferty odpowiadającej na ich realne potrzeby. Zwiększenie dynamiki wzrostu w trzecim kwartale, a szczególnie zwiększenie popularności prostych i kompletnych, konwergnetnych pakietów usług dla domu pokazuje, że ci doceniają nasze podejście - podkreśla Andreas Maierhofer, prezes T‑Mobile Polska.
T-Mobile Polska ma 12,5 mln klientów
Na koniec września z usług T‑Mobile Polska korzystało 12,54 mln użytkowników, o 224 tys. więcej niż rok wcześniej. Liczba abonentów zwiększyła się z 7,99 do 8,13 mln, a klientów ofert prepaidowych - z 4,33 do 4,41 mln.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
- Nieustannie dbamy też o ciągły rozwój naszej oferty. Aby uczynić nasze portfolio produktowe jeszcze bardziej atrakcyjnym, wprowadziliśmy markę Red Bull Mobile, która skutecznie przyciąga zwłaszcza młodszych, najbardziej wymagających odbiorców, oferując im innowacyjne, w pełni cyfrowe podejście. Oddaliśmy także do ich dyspozycji wyjątkowe doświadczenia i nagrody Magenta Moments. Dbamy też, aby usługi T‑Mobile były jeszcze szerzej dostępne - wylicza Andreas Maierhofer.
Pod koniec sierpnia T‑Mobile podpisał umowę dotyczącą oferowania usługi internetowej w oparciu o infrastrukturę grupy Vectra, mającą w zasięgu 4,1 mln gospodarstw domowych.
Skorygowany zysk EBITDA operatora w ujęciu aL, czyli bez kosztów leasingu, wzrósł o 1,6 proc. - z 458 do 465 mln zł. Firma wylicza, że kontynuowała inwestycje w sieć światłowodową (opartą na łączach 400G) i sieć łączącą stacje bazowe, w wymianę komponentów sieci mobilnej (szykuje się do uruchomienia sieci 5G na częstotliwościach w zakresie 3700-3800 MHz, które pozyskał za 497 mln zł w niedawnej aukcji UKE), a także w uruchomienie T Hubu zajmującego się usługami IT dla innych spółek z koncernu Deutsche Telekom.
Prąd nadal obciążeniem
- Fakt, że w trzecim kwartale nie tylko odnotowaliśmy wzrost, mimo wciąż znacznych obciążeń kosztowych i negatywnego wpływu regulacji stawek MTR, ale zwiększyliśmy jego tempo to sygnał, że nasza strategia działa zgodnie z założeniami. Jej podstawą jest gotowość do działania nawet w bardziej wymagającym otoczeniu i przede wszystkim: możliwość ciągłych inwestycji w jakość usług i stały rozwój oferty - podkreśla Juraj Andras, dyrektor finansowy T‑Mobile Polska.
Operator zaznacza, że nadal znaczącym obciążeniem są dla niego koszty energii elektrycznej, mimo, że korzysta z farm fotowoltaicznych, a wzrost jej cen wyhamował. - Fakt, że przy dużej presji kosztowej udaje nam realizować znaczące projekty inwestycyjne i stale poprawiać wynik EBITDA, pokazuje, że jesteśmy gotowi do realizacji naszej obietnicy wzrostu - zapewnia Juraj Andras.
Dołącz do dyskusji: T-Mobile Polska dalej zyskuje klientów. Inwestycje w światłowód i 5G