„Tele Max” i „Super TV” z większą sprzedażą po zmianie w dwutygodniki
W maju 2014 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników telewizyjnych był „Tele Świat”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Ekran TV”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem magazynu „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer) w maju 2014 roku wyniosła 339 265 egz. Była ona o 7,18 proc. mniejsza niż w analogicznym miesiącu 2013 roku.
>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugie miejsce zajął także wydawany przez Bauera dwutygodnik „TV 14”. W badanym okresie osiągnął on wynik na poziomie 190 628 egz., po spadku o 6,58 proc.
Na podium uplasował się jeszcze „Telemax” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik wyniósł 170 557 egz., podczas gdy rok wcześniej w cyklu tygodniowym sprzedawał się w liczbie 166 923 egz.
Natomiast czwarte miejsce zajął „Super TV” (ten sam wydawca) z wynikiem w maju br. wynoszącym 158 062 egz. W maju ub.r. ukazując się co tydzień magazyn ten notował sprzedaż na poziomie 146 598 egz.
„Telemax” na cykl dwutygodniowy przeszedł od wydania, które się ukazało 31 marca br., a „Super TV” od numeru z 7 kwietnia br. Pisma te zwiększyły do 96 stron swoją objętość (wcześniej wynosiła ona 56 stron) i zdrożały z 1,20 zł do 1,50 zł (więcej na ten temat).
Ostatnią pozycję w rankingu zajął „Ekran TV” (Press-Media) ze średnią sprzedażą ogółem w maju br. na poziomie 55 754 egz. Magazyn ten w skali roku zanotował największą stratę w zestawieniu wynoszącą 14,30 proc.
maj |
||||||
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Tele Świat |
527 376 |
339 265 |
339 265 |
527 470 |
365 499 |
365 499 |
TV14 |
319 913 |
190 628 |
190 628 |
309 969 |
204 060 |
204 060 |
Tele Max |
284 981 |
170 557 |
170 557 |
250 536 |
166 923 |
166 923 |
Super TV |
277 444 |
158 062 |
158 062 |
227 453 |
146 598 |
146 598 |
Ekran TV |
111 290 |
55 754 |
55 754 |
112 415 |
65 058 |
65 058 |
* wyniki tygodników „Tele Max” i „Super TV”
W maju 2014 roku w porównaniu do kwietnia 2014 roku wszystkie tytuły zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej w tym ujęciu stracił „Tele Max” - było to 18,10 proc. Nieco mniejszą stratę - 18,04 proc. - odnotował „Super TV”.
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
|||||
ZKDP |
maj |
kwiecień |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Tele Świat |
527 376 |
339 265 |
339 265 |
574 997 |
381 694 |
381 694 |
TV14 |
319 913 |
190 628 |
190 628 |
357 485 |
210 210 |
210 210 |
Tele Max |
284 981 |
170 557 |
170 557 |
314 928 |
208 256 |
208 256 |
Super TV |
277 444 |
158 062 |
158 062 |
302 166 |
192 854 |
192 854 |
Ekran TV |
111 290 |
55 754 |
55 754 |
111 620 |
61 819 |
61 819 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Tele Max” i „Super TV” z większą sprzedażą po zmianie w dwutygodniki