„Tele Świat” liderem dwutygodników TV. „Ekran TV” stracił najwięcej
W lutym br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników telewizyjnych był „Tele Świat”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki, w tym „Tele Max” i „Super TV”, które rok wcześniej były jeszcze tygodnikami. Najwięcej stracił „Ekran TV”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem magazynu „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer) w lutym 2015 roku wyniosła 348 386 egz. Była ona o 9,73 proc. mniejsza niż w analogicznym miesiącu 2014 roku.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął także wydawany przez Bauera dwutygodnik „TV 14”. W badanym okresie osiągnął on średni wynik na poziomie 198 890 egz., po spadku o 0,80 proc.
Na podium uplasował się jeszcze „Telemax” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik wyniósł 158 897 egz., podczas gdy rok wcześniej w cyklu tygodniowym sprzedawał się w liczbie 159 505 egz.
Natomiast czwarte miejsce zajął „Super TV” (ten sam wydawca) z wynikiem w lutym br. wynoszącym 139 316 egz. W lutym 2014 roku ukazując się co tydzień magazyn ten notował sprzedaż na poziomie 143 459 egz.
„Telemax” na cykl dwutygodniowy przeszedł od wydania, które się ukazało 31 marca ub.r., a „Super TV” od numeru z 7 kwietnia ub.r. Pisma te zwiększyły do 96 stron swoją objętość (wcześniej wynosiła ona 56 stron) i zdrożały z 1,20 zł do 1,50 zł (więcej na ten temat).
Ostatnią pozycję w rankingu zajął „Ekran TV” (Press-Media) ze średnią sprzedażą ogółem w lutym 2015 roku na poziomie 53 572 egz. Magazyn ten w skali roku zanotował największą stratę w zestawieniu wynoszącą 13,18 proc.
Wirtualnemedia.pl | luty | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Tele Świat | 519 952 | 348 386 | 348 386 | 564 941 | 385 948 | 385 948 |
TV14 | 299 964 | 198 890 | 198 890 | 312 434 | 200 500 | 200 500 |
Tele Max | 257 417 | 158 897 | 158 897 | 242 379* | 159 505* | 159 505* |
Super TV | 237 431 | 139 316 | 139 316 | 226 953* | 143 459* | 143 459* |
Ekran TV | 95 360 | 53 572 | 53 572 | 115 320 | 61 708 | 61 708 |
* tytuł ukazywał się jako tygodnik |
W lutym 2015 roku w porównaniu do stycznia 2015 roku wszystkie tytuły zanotowały delikatne spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej w tym ujęciu stracił magazyn „Super TV” - było to 4,17 proc.
Wirtualnemedia.pl | 2015 | |||||
ZKDP | luty | styczeń | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Tele Świat | 519 952 | 348 386 | 348 386 | 534 861 | 351 231 | 351 231 |
TV14 | 299 964 | 198 890 | 198 890 | 289 979 | 199 098 | 199 098 |
Tele Max | 257 417 | 158 897 | 158 897 | 259 905 | 163 306 | 163 306 |
Super TV | 237 431 | 139 316 | 139 316 | 244 975 | 145 378 | 145 378 |
Ekran TV | 95 360 | 53 572 | 53 572 | 99 485 | 54 884 | 54 884 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Tele Świat” liderem dwutygodników TV. „Ekran TV” stracił najwięcej
Ekran TV: 20152014
95 360
53 572
53 572
115 320
61 708
61 708
EKRAN TV:
2015 2014
95 360 53 572 56,18% 115 320 61 708 53,51%
REASUMUJĄC PRZY ZMNIEJSZONYM NAKŁADZIE SPRZEDAŻ ROK DO ROKU GAZET WZROSŁA A NIE
ZMALAŁA. WSZĘDZIE TYLKO OSZUKUJĄ, KŁAMIĄ W ŻYWE OCZY.