Ten Square Games podwoiło wyniki. Coraz mniej promuje „Fishing Clash”, a więcej „Hunting Clash”, niebawem gra o golfie
Producent gier mobilnych Ten Square Games w ub.r. osiągnął wzrost przychodów z 241,13 do 578,19 mln zł i zysku netto z 76,38 do 151,6 mln zł. Z kwartału na kwartał maleje liczba użytkowników i budżet marketingowy jego hitowej gry „Fishing Clash”, za to wzrosty notuje „Hunting Clash”. W br. firma wypuści grę „Golf Royale”.
W ub.r. przychody Ten Square Games z płatności od użytkowników gier wyniosły 625,91 mln zł, z czego 562,33 mln zł zapewnił „Fishing Clash”, a po 15-16 mln zł trzy inne gry: „Hunting Clash”, „Let’s Fish” i „Wild Hunt”.
Firma w zeszłym tygodniu poinformowała, że jako bieżących przychodów nie będzie klasyfikować płatności za wirtualną walutę i dobra, które gracze kupili, ale jeszcze nie wykorzystali. W konsekwencji jej zeszłoroczne wpływy zostały pomniejszone o 47,71 mln zł.
Rekordy „Fishing Clash”, mocno w górę „Hunting Clash”
Od wybuchu epidemii kwartalne przychody z „Fishing Clash” wynosiły powyżej 150 mln zł, rekordowe 164,25 mln zł osiągając w trzecim kwartale. Wcześniej były kilkukrotnie niższe, ale mocno rosły - z 37,52 mln zł w pierwszym kwartale 2019 r. do 84,68 mln zł w pierwszym kwartale ub.r.
Natomiast udostępniona w ub.r. „Hunting Clash” w drugim kwartale miała 347,5 tys. zł przychodów, w trzecim - 3,36 mln zł, a w czwartym - 12,3 mln zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Wpływy z „Let’s Fish” utrzymywały się w przedziale 3,3-4,5 mln zł kwartalnie, a z „Wild Hunt” - od 2,1 do 4,4 mln zł. Rekordowy dla obu tytułów był drugi kwartał ub.r.
Po wybuchu epidemii Ten Square Games skokowo zwiększyło wydatki marketingowe - z 19,12 mln zł w pierwszym kwartale ub.r. do 72,75 mln zł kwartał później. W kolejnych kwartałach nakłady malały: do 40,42 mln zł w trzecim i 32,33 mln zł w czwartym.
Zdecydowana większość budżetu promocyjnego poszła na „Fishing Clash”. W drugim kwartale firma reklamowała głównie tę grę (wydała 70,51 mln zł), a potem zmniejszała jej budżet (do 23,13 mln zł w czwartym kwartale), a dużo mocniej promowała „Hunting Clash” (w trzecim kwartale za 4,38 mln zł, a w czwartym za 7,86 mln zł).
W lutym br. przychody z „Fishing Clash” wyniosły 39,3 mln zł (to najmniej od wybuchu epidemii) przy 6,7 mln zł wydatków marketingowych.
Natomiast wpływy z „Hunting Clash” pierwszy raz przekroczyły 8 mln zł (w grudniu ub.r. były poniżej 5 mln zł, a w październiku i listopadzie poniżej 4 mln zł), a koszty promocji wzrosły do 5 mln zł (z poniżej 3 mln zł w grudniu).
Wzrost popularności „Hunting Clash”, spadek „Fishing Clash”
W drugim kwartale w „Fishing Clash” grało rekordowe 6,91 mln użytkowników miesięcznie. Potem popularność gry znacząco spadła, do 4,16 mln graczy w trzecim i 3,22 mln w czwartym kwartale.
Spadki zanotowały też „Wild Hunt” (z ponad 1,2 mln użytkowników miesięcznie w pierwszym półroczu do 589,3 tys. w czwartym kwartale) i „Let’s Fish” (z 514,3 tys. w drugim kwartale do 347,3 tys. w czwartym).
Na silnej fali wznoszącej jest natomiast „Hunting Clash”: w trzecim kwartale miał 1,24 mln graczy miesięcznie, a w czwartym - 1,79 mln. - „Hunting Clash okazuje się być grą bardzo perspektywiczną i Grupa rozwija ten tytuł oraz dokonuje wydatków marketingowych mających na celu pozyskiwanie nowych użytkowników - stwierdzono w sprawozdaniu Ten Square Games.
Geograficzna struktura przychodów Ten Square Games zmieniła się nieznacznie. Użytkownicy z Ameryki Północnej zapewniają ok. 41 proc., z Europy - prawie 40 proc., a z Azji - ok. 14 proc.
Klapa gier dla kobiet, niebawem „Golf Royale”
W ub.r. oprócz „Hunting Clash” firma wprowadziła dwie gry skierowane do kobiet: „Flip This House” i „SoliTales”. W sprawozdaniu przyznała, że oba tytuły nie spełniły zakładanych celów, uzasadniła to rosnącą konkurencją.
- Grupa podjęła w listopadzie 2020 roku decyzję o zaprzestaniu rozwijania i promowania tych tytułów i przeniesieniu zasobów ludzkich do nowych projektów. Obie gry są utrzymywane w trybie tzw. „low maintenance” i docelowo zostaną zamknięte - podano.
Ten Square Games niebawem udostępni inną grę - „Golf Royale”. Tytuł w lutym wszedł w fazę tzw. technicznego launchu, jego globalną premierą zaplanowano na br.
- Gra „Golf Royale” znajduje się w fazie tzw. technical launch i planujemy przejście do soft launch w II lub III kwartale, prawdopodobnie w III kw. ponieważ musimy jeszcze sporo dodać do gry zanim będziemy mogli przetestować ją na szerszej grupie odbiorców" - powiedział we wtorek na konferencji Wojciech Gattner, członek zarządu Ten Square Games.
Podał również, że na początku br. firma rozpoczęła prace nad kolejnym projektem we Wrocławiu, planuje jego soft launch w tym roku. Studio we Wrocławiu prowadzi prace też nad nową grą z gatunku symulacyjnego - powstał niewielki zespół i obecnie tworzone są prototypy gry, a jeżeli pierwsze opinie okażą się pozytywne to zespół ma zostać powiększony. Soft launch tej gry może odbyć się w 2021 lub 2022 roku.
Pierwsza gra warszawskiego studia Ten Square Games jest na wczesnym etapie produkcji, ale debiut tytułu na wybranych rynkach planowany jest jeszcze na 2021 rok. Kolejna gra zespołu z Warszawy znajduje się w fazie pre-produkcji, a jej soft launch to perspektywa 2022 roku.
Kolejna nowa gra "Undead Clash" - ujawniona w poniedziałkowym raporcie - znajduje się we wczesnym etapie produkcji i powinna trafić do soft launch na początku pierwszego kwartału 2022 roku
Podwojone wpływy i zysk
W ub.r. Ten Square Games osiągnęło 578,19 mln zł przychodów sprzedażowych, wobec 241,13 mln zł rok wcześniej. Spółka wypracowała 151,6 mln zł zysku netto, o 98 proc. więcej niż w 2019 roku.
Wyniki rentowności, poza zmianą sposobu rozpoznawania przychodów, obciążyły m.in. koszty programu motywacyjnego dla prezesa Macieja Zużałka, które wyniosły łącznie 18,1 mln zł (łączne koszty ogólnego zarządu poszły w górę z 7,08 do 36,69 mln zł).
Przychody spółki w czwartym kwartale 2020 roku, według wyliczeń PAP Biznes, wyniosły 134,3 mln zł i były zbliżone do wcześniejszych szacunków firmy, pomniejszonych o 43,2 mln zł wynikające z korekty.
Zysk operacyjny wyniósł 38,3 mln zł i był o 11 proc. wyższy rok do roku, pomimo korekty, która obniżyła wynik. Średnia prognoz analityków, przez podaniem informacji o korekcie, wynosiła 71,5 mln zł. Wynik EBITDA sięgnął 39,2 mln zł, co oznacza wzrost o 12,7 proc. rok do roku.
„Fishing Clash” ma zadebiutować w Chinach
Wojciech Gattner podał, że firma nadal mocno stawia na rozwój "Fishing Clash", a plany związane z rozbudowaniem gry sięgają pięć lat w przód.
Spółka optymistycznie ocenia perspektywy wydania w tym roku "Fishing Clash" w Chinach. Partnerem Ten Square Games w tym procesie jest NetEase. "Spodziewamy się certyfikacji wkrótce" - powiedziała członkini zarządu Anna Idzikowska.
Jak podała Idzikowska, w 2020 roku siedem gier wydawanych przez NetEase otrzymało zgodę chińskiego regulatora na premierę w Państwie Środka. Z rozmów spółki z partnerem wynika, że "Fishing Clash" jest w pierwszej piątce tytułów obsługiwanych przez tego wydawcę w kolejce na chiński rynek. Jak zauważyła członkini zarządu, analitycy spodziewają się, że w tym roku do Chin trafi łącznie więcej zagranicznych gier niż w 2020. Dodała, że spółka wiążę duże nadzieje z premierą gry na chińskim rynku, ze względu na sukces w innych krajach.
Idzikowska oceniła, że Ten Square Games jest dobrze przygotowane do zmiany polityki prywatności Apple, która - według oceny spółki - może wejść w życie na początku kwietnia. Firma od sześciu miesięcy m.in. testowała uzyskiwanie zgód na wykorzystanie danych, rozmawiała z partnerami marketingowymi oraz aktualizowała model finansowy.
Prace nad akwizycjami, w planach dywidenda
Spółka nadal szuka celów akwizycyjnych, trwają rozmowy w tej sprawie. Prezes Maciej Zużałek podał, że zarząd dostrzega kilka interesujących celów. W prezentacji podano, że w 2020 roku Ten Square Games przyjrzało się ok. 50 spółkom, przeprowadziło 18 procesów badania tych firm (due diligence), złożyło pięć niewiążących ofert oraz brało udział w negocjacjach z trzema podmiotami.
Zarząd Ten Square Games skłania się ku wypłacie dywidendy z zysku za 2020 rok. "Myślę, że wypłacimy dywidendę. Jej wartość będzie zależała od naszej oceny, związanej z liczbą procesów fuzji i przejęć, i możliwości inwestycji w przyszłą przyszłość Ten Square Games" - powiedział prezes.
W połowie stycznia br. Maciej Popowicz i Arkadiusz Pernal, założyciele i główni akcjonariusze Ten Square Games, w ramach przyspieszonej budowy księgi popytu sprzedali 710,4 tys. akcji firmy stanowiących 9,78 proc. jej kapitału po 500 zł za sztukę. Cena za cały pakiety wyniosła 355 mln zł.
We wtorek na koniec sesji giełdowej kurs Ten Square Games wynosił 505 zł, co daje kapitalizację w wysokości 3,67 mld zł.
Dołącz do dyskusji: Ten Square Games podwoiło wyniki. Coraz mniej promuje „Fishing Clash”, a więcej „Hunting Clash”, niebawem gra o golfie