„The Voice Kids” w TVP2? „Wysoka oglądalność nie jest argumentem”
Rinke Rooyens, szef i założyciel firmy producenckiej Rochstar, stara się zainteresować Telewizję Polską dziecięcym talent-show „The Voice Kids”. - Proponowałem, żeby emitować program od stycznia - zdradza Rooyens. - Nie jesteśmy zainteresowani tym formatem - odpowiada TVP.
Rinke Rooyens powiedział w TOK FM, że już od dawna próbuje przekonać Telewizję Polską do zrealizowania polskiej wersji formatu „The Voice Kids”.
Wiosną stacja TVN wprowadziła do ramówki program „Mali Giganci”, w którym utalentowane dzieci rywalizują o wspólną nagrodę dla drużyny. Rooyens chciał wykorzystać sukces jaki odniósł show TVN i zaproponował TVP2 produkcję własnego show z udziałem dzieci, które widzowie mogliby oglądać w piątki.
- Ja próbuję przekonać TVP, że na fali sukcesu „Małych Gigantów” ludzie myślą: o, Jasiu też tak ładnie śpiewa, potem widzą na Dwójce: o, „The Voice Kids” będzie, głosujmy tam - twierdzi Rinke Rooyens. - Moja propozycja była, żeby ten program emitować od 2 stycznia, jak nie ma nic w ramówce - zdradza.
„The Voice Kids” oparty jest na formacie Talpa Content. W programie utalentowane wokalnie dzieci w wieku 6-14 lat walczą o stypendium lub kontrakt płytowy. Decyzja o wyborze nagrody należy do rodziców zwycięzcy. Popisy dzieci na wszystkich etapach oceniają trenerzy. Program jest zmodyfikowaną wersją talent-show „The Voice”, który Rochstar od pięciu edycji produkuje na zlecenie TVP2 (seria szósta zostanie wyemitowana jesienią).
- W tym programie będą dzieci, które naprawdę świetnie śpiewają oraz więcej emocji z backstage'a. Mało będzie „nie”. W bitwach nie będzie dwóch osób tylko trzy, z czego jedna przechodzi, więc nie wiemy, kto naprawdę przegrał z tych dwóch innych. Dziecko samo nie schodzi ze sceny pokonane - opisuje Rinke Rooyens, nawiązując do krytyki spływającej na TVN za emisję „Małych Gigantów” (przeczytaj opinie ekspertów o formacie).
Mimo wielu krytycznych komentarzy, „Mali Giganci” notują wysoką oglądalność w sobotnim wieczornym paśmie - ostatni odcinek przyciągnął przed telewizory 3,27 mln osób, a udział TVN wyniósł 20,91 proc. (więcej na ten temat).
Czy Telewizja Polska zdecyduje się na wprowadzenie show z udziałem dzieci? - Wysoka oglądalność nie jest dla nas decydującym argumentem. Formatem „The Voice Kids” nie jesteśmy zainteresowani - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Rakowiecki, rzecznik prasowy TVP.
O rozmowach Rochstaru z publicznym nadawcą w sprawie realizacji „The Voice Kids” mówiło się już jesienią ub.r. Z naszych informacji wynika, że prezes TVP Juliusz Braun jest sceptycznie nastawiony do dużych widowisk z udziałem dzieci.
Dołącz do dyskusji: „The Voice Kids” w TVP2? „Wysoka oglądalność nie jest argumentem”