Tomasz Rogacz dyrektorem generalnym McDonald's Polska
Z początkiem października funkcję dyrektora generalnego McDonald's Polska obejmie Tomasz Rogacz. Zastąpi Adama Pieńkowskiego, który awansował w globalnych strukturach firmy.
Tomasz Rogacz związany jest z McDonald’s od 2001 roku. Rozpoczął pracę w restauracji McDonald’s, a następnie awansował na kolejne stanowiska w strukturach firmy.
W 2011 roku dołączył do McDonald’s Serbia jako marketing manager, a w latach 2014-2021 był dyrektorem generalnym organizacji w Czechach i na Słowacji. Pod kierownictwem Tomasza Rogacza restauracje na tych rynkach osiągnęły rekordowe wyniki sprzedaży i przeszły przez proces modernizacji.
Po 10 latach pracy za granicą, wrócił do Polski i objął stanowisko senior director restaurant development. Był odpowiedzialny za działy: operacyjny, franczyzy, rozwoju biznesu i technologii.
Awans Pieńkowskiego
Adam Pieńkowski, dotychczasowy dyrektor generalny rynku, awansował w strukturach globalnych marki i obejmie stanowisko vice president, global menu strategy w centrali McDonald’s w Chicago. W ciągu 6 lat na stanowisku dyrektora generalnego w Polsce, zmodernizował restauracje i wraz z zespołem wprowadził rozwiązania digitalowe wspierające doświadczenia gości.
W tym czasie sprzedaż na rynku polskim wzrosła prawie dwukrotnie, a liczba restauracji powiększyła się o 130 lokali przekraczając liczbę pół tysiąca.
Adam Pieńkowski jest związany z McDonald’s Polska od 2006 roku. Karierę w firmie zaczął na stanowisku marketing and research managera. Dwa lata później został szefem działu marketingu McDonald’s Polska. W 2009 r. otrzymał dodatkową funkcję - odpowiadał za strategię marketingową sponsoringu sportowego w europejskich strukturach sieci. W 2013 r. Pieńkowski przeszedł do niemieckiego oddziału McDonald’s, gdzie na stanowisku marketing senior dyrektora odpowiadał za budowanie strategii marketingowej w Niemczech oraz wspierająco w innych krajach regionu. Z początkiem września 2015 roku wrócił do Polski. Jako multidepartment senior dyrektor nadzorował pracę działów marketingu, business insight, operacyjnego i digital.
Przed 2006 r. Pieńkowski pracował w Levi’s Poland i Kraft Food, zajmując różne stanowiska w działach marketingu na poziomie rynku polskiego i w strukturach międzynarodowych. Jest absolwentem Wydziału Marketingu i Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
McDonald’s Polska rozpoczął działalność w 1992 roku, otwierając pierwszą restaurację w Warszawie. Obecnie w Polsce działa ponad 500 restauracji sieci, które zatrudniają 30 000 osób. Prawie 90% z nich to obiekty prowadzone przez 80 niezależnych przedsiębiorców w oparciu o umowę franczyzy z McDonald’s.
Dołącz do dyskusji: Tomasz Rogacz dyrektorem generalnym McDonald's Polska