Tommy Hilfiger będzie walczyć z dyskryminacją rasową w świecie mody
Marka Tommy Hilfiger będzie przeznaczać pięć milionów dolarów rocznie na program powiększania reprezentacji mniejszości w świecie mody. W tym celu uruchamia „People’s Place Program”.
Pod koniec maja – podczas protestów ruchu Black Lives Matter – projektant Tommy Hilfiger wezwał siebie i noszącą jego nazwisko markę do zdecydowanych działań na rzecz ruchu na rzecz mniejszości: - To, co się dzieje, nie jest w porządku. Potrzebujemy zmian - powiedział.
Tommy Hilfiger walczy z rasizmem
Tommy Hilfiger uruchamia „People’s Place Program” – trójfilarową platformę (Partnerstwo – Wsparcie – Przywództwo), na którą przez kolejne trzy lata będzie przeznaczać co najmniej pięć milionów dolarów rocznie. Inicjatywa zaczerpnęła nazwę od pierwszego sklepu, który Tommy Hilfiger założył w 1969 r. w rodzinnej miejscowości Elmira w stanie Nowy Jork.
Celem platformy jest zwiększanie reprezentacji społeczności BIPOC („Black, Indigeneous and People of Color”) w branży kreatywnej i przemyśle mody. Program oparty o partnerstwo, poszerzanie dostępu do pracy i przywództwo branżowe ma zadanie wywołać stanowczą, długotrwałą zmianę.
Marka nawiąże także partnerstwo z organizacjami i twórcami, które działają na rzecz zwiększenia reprezentacji i równości społeczności BIPOC w przemyśle mody.
– W naszym społeczeństwie nie ma miejsca na to, co spotyka czarnoskóre społeczności w Stanach Zjednoczonych i na całym świecie – powiedział Tommy Hilfiger. – Fakt, że w naszej branży jawnie i systemowo trwało to przez lata, jest nie do zaakceptowania. Jesteśmy daleko za tym, gdzie powinniśmy być w rozwoju pełnej reprezentacji różnorodnych społeczności. Powinniśmy byli przyznać to wcześniej. Jesteśmy jednak zdeterminowani i zaangażowani, by zmienić tę sytuację i iść do przodu. Będziemy działać wytrwale i stanowczo. Poprzez „People’s Place Program” wykorzystamy naszą pozycję, by otwierać nowe możliwości i stanąć po stronie tego, co słuszne – dodał Hilfiger.
Dołącz do dyskusji: Tommy Hilfiger będzie walczyć z dyskryminacją rasową w świecie mody