TVN24 na czele stacji tematycznych. Udany start Stopklatki, TVP Rozrywka mocno do góry
W maju 2014 roku na pozycję lidera oglądalności wśród kanałów tematycznych awansował TVN24. Największy wzrost w czołówce odnotowała TVP Rozrywka. Top 25 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji tematycznych w maju br. należało do informacyjnego kanału TVN24, którego udział wyniósł 3,03 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zmniejszył się on o 1,62 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych dzięki uprzejmości jednego z nadawców.
Drugą lokatę zajął kanał TVP Info. Średni miesięczny wynik tej stacji wyniósł 2,68 proc., po spadku o 8,22 proc. - największym w pierwszej dziesiątce zestawienia.
Na ostatniej pozycji podium uplasowała się stacja TVP Seriale, której udział wzrósł w ciągu roku o 42,20 proc. i w analizowanym okresie wyniósł 1,55 proc.
Tuż za podium uplasowała się nadająca w naziemnej telewizji cyfrowej stacja TTV, która emituje programy społeczne, informacyjne i dokumentalne z wynikiem w maju br. na poziomie 1,24 proc. po wzroście o 19,23 proc.
Szóste miejsce zajęła TVP Regionalna, która rozpoczęła nadawanie we wrześniu ub.r. Jej udział w zeszłym miesiącu wyniósł 1,06 proc. Oczko niżej znalazła się nadająca od połowy marca br. Stopklatka TV (0,87 proc.).
Największym wzrostem pochwalić się mogła TVP Rozrywka, która nadaje od kwietnia ub.r. Jej średni udział w maju br. zwiększył się bowiem o 73,91 proc. i wyniósł 0,80 proc. Stacja ta awansowała z miejsca dwudziestego na ósme.
W pierwszej dziesiątce uplasowały się jeszcze takie kanały jak: Polsat News (1,08 proc.; w górę o 12,50 proc.), Discovery Channel (0,75 proc.; w górę o 11,94 proc.) i Polo TV (0,73 proc.; wzrost o 12,31 proc.).
Lp. | Stacja | Wszyscy 4+ | |
maj 2013 | maj 2014 | ||
SHR % | SHR % | ||
1 | TVN24 | 3,08% | 3,03% |
2 | TVP INFO | 2,92% | 2,68% |
3 | TVP Seriale | 1,09% | 1,55% |
4 | TTV | 1,04% | 1,24% |
5 | Polsat News | 0,96% | 1,08% |
6 | TVP Regionalna | - | 1,06% |
7 | Stopklatka | - | 0,87% |
8 | TVP Rozrywka | 0,46% | 0,80% |
9 | Discovery | 0,67% | 0,75% |
10 | Polo TV | 0,65% | 0,73% |
11 | TVN Style | 0,73% | 0,70% |
12 | Polsat Sport | 0,59% | 0,66% |
13 | Nickelodeon | 0,66% | 0,66% |
14 | AXN | 0,78% | 0,64% |
15 | Kino Polska | 0,92% | 0,62% |
16 | ATM Rozrywka | 0,72% | 0,61% |
17 | Eska TV | 0,61% | 0,60% |
18 | Polsat Play | 0,41% | 0,58% |
19 | Eurosport | 0,51% | 0,56% |
20 | Polsat Film | 0,46% | 0,55% |
21 | TVN Turbo | 0,52% | 0,54% |
22 | TVP Historia | 0,36% | 0,53% |
23 | Cartoon Network | 0,56% | 0,51% |
24 | Disney Channel | 0,68% | 0,47% |
25 | MiniMini+ | 0,78% | 0,46% |
W grupie 16-49, czyli docelowej dla nadawców komercyjnych, w maju 2014 roku na pierwszym miejscu znalazł się kanał TVN24, którego udział w porównaniu do maja 2013 roku zwiększył się o 6,49 proc. i wyniósł 2,46 proc.
Z trzeciego na drugie miejsce awansowały TVP Seriale (1,66 proc.; do góry o 29,69 proc.). Z kolei z ósmej na trzecią lokatę awansowała stacja TTV (1,33 proc.; wzrost o 43,01 proc. - największy w pierwszej dziesiątce kanałów). Najwięcej straciło zaś TVP Info - jego udział spadł o 25 proc.
Lp. | Stacja | Wszyscy 16-49 | |
maj 2013 | maj 2014 | ||
SHR % | SHR % | ||
1 | TVN24 | 2,31% | 2,46% |
2 | TVP Seriale | 1,28% | 1,66% |
3 | TTV | 0,93% | 1,33% |
4 | Discovery | 1,11% | 1,14% |
5 | Polo TV | 0,90% | 1,13% |
6 | Eska TV | 1,05% | 1,08% |
7 | TVP INFO | 1,32% | 0,99% |
8 | TVN Style | 1,00% | 0,97% |
9 | Polsat News | 0,73% | 0,91% |
10 | Comedy Central | 0,69% | 0,91% |
11 | Stopklatka | - | 0,88% |
12 | TVN Turbo | 0,82% | 0,82% |
13 | TVP Rozrywka | 0,53% | 0,80% |
14 | Polsat Film | 0,59% | 0,80% |
15 | ATM Rozrywka | 0,67% | 0,75% |
16 | Polsat Play | 0,50% | 0,71% |
17 | AXN | 0,80% | 0,68% |
18 | Polsat Sport | 0,60% | 0,66% |
19 | Kino Polska | 0,96% | 0,64% |
20 | National Geographic | 0,67% | 0,56% |
21 | TLC | 0,63% | 0,55% |
22 | Nickelodeon | 0,55% | 0,53% |
23 | Nick Jr | 0,25% | 0,51% |
24 | TVP Regionalna | - | 0,51% |
25 | TVP Historia | 0,31% | 0,48% |
Dołącz do dyskusji: TVN24 na czele stacji tematycznych. Udany start Stopklatki, TVP Rozrywka mocno do góry