TVP1 przez co najmniej 5 minut dziennie ogląda 13,6 mln widzów. TVN - 12,8 mln
Telewizyjna Jedynka była najchętniej oglądaną stacją pod względem łącznego zasięgu widzów w minionym roku. W kategorii grup kanałów z prym też wiodła TVP, ale większość jej anten nadaje w ramach naziemnej telewizji cyfrowej.
W okresie od początku grudnia 2013 roku do końca listopada br. przez co najmniej 5 minut dziennie publiczną Jedynkę oglądało średnio 13,6 mln widzów, a przez co najmniej 15 minut - 11,8 mln widzów. W przypadku oglądania przez minimum 30 minut widownia ta wynosiła 9,7 mln osób, a przez minimum godzinę - 6,5 mln - pokazują dane Nielsen Audience Measurement udostępnione Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców.
Drugie miejsce pod względem największych zasięgów 5-minutowych zajął TVN ze średnią liczbą 12,8 mln oglądających, dalej znalazły się stacje Polsat (12,3 mln) i TVP2 (11,9 mln).
W przypadku widzów oglądających program przez co najmniej kwadrans kolejność stacji od drugiej do czwartej była taka sama: TVN z 10,7 mln widzów, Polsat z 10,5 mln i TVP2 z 10,2 mln. Analogicznie było też z zasięgiem półgodzinnym.
Zmiana zaszła dopiero w przypadku oglądania stacji przez co najmniej godzinę dziennie. Tutaj za TVP1 znalazł się Polsat, który w ten sposób śledziło 6,1 mln widzów. Na kolejnych miejscach uplasowały się TVN (6 mln widzów) i TVP2 (5,4 mln).
Pod względem grup kanałów pierwsze miejsce w każdej z kategorii zajmowały stacje TVP, z których większość jest jednak szeroko dostępna, dzięki emisji w naziemnej telewizji cyfrowej. Przez co najmniej 5 minut dziennie którąś z anten TVP oglądało 19,2 mln ludzi, podczas gdy kanały Polsatu śledziło co najmniej 17,3 mln ludzi, a TVN - 17,1 mln.
Natomiast w przypadku zasięgu godzinnego przewaga Telewizji Polskiej nad komercyjnymi konkurentami była jeszcze większa. Jej kanały przez minimum godzinę były oglądane przez 13,2 mln osób, Polsatu - 10,3 mln, a TVP2 - 9,9 mln widzów.
Wszystkie programy telewizyjne w minionym roku codziennie przez co najmniej pięć minut dziennie oglądało 25,4 mln widzów, przez 15 minut dziennie - 25,1 mln widzów, a przez godzinę każdego dnia - 23,4 mln.
Średnia liczba widzów (mln) oglądająca: | TVP1 | TVP2 | Kanały naziemne TVP | Kanały Grupy TVP | Polsat | Kanały Grupy Polsat* | TVN | Kanały Grupy TVN** | Kanały Telewizji Puls | TV ogółem |
Liczba kanałów*** | - | - | 9 | 12 | - | 21 | - | 8 | 2 | - |
Min. 5 min. dziennie | 13,6 | 11,9 | 18,7 | 19,2 | 12,3 | 17,3 | 12,8 | 17,1 | 5,8 | 25,4 |
Min. 10 min dziennie | 12,6 | 10,9 | 17,9 | 18,5 | 11,3 | 16,2 | 11,6 | 16 | 5 | 25,2 |
Min. 15 min. dziennie | 11,8 | 10,2 | 17,2 | 17,8 | 10,5 | 15,3 | 10,7 | 15,1 | 4,5 | 25,1 |
Min. 30 min. dziennie | 9,7 | 8,3 | 15,5 | 16,1 | 8,7 | 13,3 | 8,8 | 13 | 3,5 | 24,6 |
Min. godzinę dziennie | 6,5 | 5,4 | 12,5 | 13,2 | 6,1 | 10,3 | 6 | 9,9 | 2,3 | 23,4 |
Średni odsetek widzów oglądających: | TVP1 | TVP2 | Kanały naziemne TVP | Kanały Grupy TVP | Polsat | Kanały Grupy Polsat* | TVN | Kanały Grupy TVN** | Kanały Telewizji Puls | TV ogółem |
Liczba kanałów*** | - | - | 9 | 12 | - | 21 | - | 8 | 2 | - |
Min. 5 min. dziennie | 38,40% | 33,40% | 52,80% | 54,30% | 34,80% | 48,70% | 36,00% | 48,20% | 16,40% | 71,50% |
Min. 10 min dziennie | 35,60% | 30,70% | 50,50% | 52,00% | 31,80% | 45,60% | 32,70% | 45,00% | 14,20% | 71,10% |
Min. 15 min. dziennie | 33,30% | 28,60% | 48,60% | 50,30% | 29,60% | 43,20% | 30,30% | 42,50% | 12,80% | 70,70% |
Min. 30 min. dziennie | 27,20% | 23,30% | 43,70% | 45,50% | 24,50% | 37,60% | 24,70% | 36,60% | 10,00% | 69,30% |
Min. godzinę dziennie | 18,40% | 15,20% | 35,30% | 37,30% | 17,20% | 28,90% | 17,00% | 27,90% | 6,60% | 65,80% |
*Uwzględniono TV4, TV6 i Polsat Volleyball 1. Zasięgi bez kanału Polsat Volleyball 1 (uruchomionego na czas MŚ w siatkówce) są o ok. 20-40 tys. niższe
** Uwzględniono TTV, nie uwzględniono Mango24 i Religia.tv
*** Łącznie z kanałami, które wystartowały w trakcie analizowanego okresu (TVP ABC, TVN24 Biznes i Świat, Disco Polo Music
Dołącz do dyskusji: TVP1 przez co najmniej 5 minut dziennie ogląda 13,6 mln widzów. TVN - 12,8 mln