Twitter z 4 mln polskich użytkowników. Coraz więcej starszych, dobrze wykształconych i z miast
Jesienią ub.r. Twitter osiągnął w Polsce rekordowo wysoką odwiedzalność sięgającą 4 mln użytkowników miesięcznie. Z serwisu korzystają przede wszystkim internauci w wieku ponad 25 lat, ze średnim i wyższym wykształceniem oraz mieszkający w miastach.
W październiku i listopadzie ub.r. desktopową wersję Twittera odwiedziło rekordowe nieco ponad 4 mln polskich użytkowników, stanowiących 16,3-16,6 proc. wszystkich polskich internautów - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Serwis, tak jak wszystkie zagraniczne strony, nie jest w Megapanelu objęty audytem site-centric, dlatego nie ma statystyk dotyczących liczby odsłon i czasu korzystania.
Popularność Twittera w Polsce rosła stopniowo przez ostatnie cztery lata, najbardziej w 2013 roku: w styczniu tego roku portal miał 1,84 mln użytkowników, a w styczniu 2014 roku - już 2,61 mln. Kolejny skok tej statystyki nastąpił wiosną ub.r.: w kwietniu serwis zanotował 2,72 mln odwiedzających, a w maju - 3,67 mln, przy czym wynika to głównie ze zmiany w metodyce Megapanelu (wyniki pierwszy raz oparto na wyższych szacunkach liczby wszystkich polskich internautów), która u zdecydowanej większości stron spowodowała kilkunastoprocentowy wzrost liczby użytkowników.
Równocześnie zwiększał się zasięg procentowy Twittera. W styczniu 2012 portal odwiedziło 7,5 proc. wszystkich polskich użytkowników, rok później - 9,5 proc., w styczniu 2014 roku - 12,4 proc., a w styczniu ub.r. - 13 proc.
W październiku i listopadzie ub.r. zasięg serwisu osiągnął rekordowy poziom 16,3-16,6 proc.
W listopadzie ub.r. wśród polskich użytkowników Twittera mężczyźni stanowili 55,4 proc. Ich liczba w skali dwóch lat wzrosła z 1,27 mln do 2,26 mln (czyli o 77,7 proc.), natomiast kobiet przybyło w tym czasie o połowę mniej - 460,2 tys. (to 33,8 proc. w górę).
Ze względu na wiek niezmiennie największą grupą użytkowników Twittera są osoby mające od 25 do 34 lat, których w listopadzie było 977,5 tys. (stanowili 23,9 proc. wszystkich odwiedzających serwis), o 333 tys. (czyli 51,7 proc.) więcej niż dwa lata wcześniej.
Jeszcze więcej w ciągu dwóch lat przybyło na portalu starszych internautów: liczba tych w wieku 45-54 lat wzrosła o 479,6 tys. (czyli 221,7 proc), a w wieku 55 lat i więcej - o 550 tys. (czyli 200,7 proc.). Zmalała natomiast liczba użytkowników mających od 7 do 14 lat (o 147,8 tys., czyli 40,1 proc.) i tych w wieku 15-24 lat (o 27,6 tys., a więc 4,2 proc.).
Prawie dwie trzecie polskich użytkowników Twittera ma wykształcenie średnie, niepełne wyższe (np. licencjat) lub wyższe. Odwiedzających z dyplomem studiów magisterskich w listopadzie ub.r. było 997,3 tys., o 593 tys. więcej niż dwa lata wcześniej (to wzrost o 146,7 proc.), a tych z maturą - 971,5 tys., o 306,6 tys. więcej (46,1 proc. w górę).
Zmalała natomiast liczba użytkowników jeszcze bez wykształcenia podstawowego (w skali dwóch lat o 134,9 tys., czyli 41,8 proc.) oraz tych z wykształceniem gimnazjalnym (o 10,5 tys., a więc 14,4 proc.) i niepełnym średnim (o 20,3 tys., czyli 8,3 proc.).
Co trzeci polski internauta odwiedzający Twittera mieszka na wsi. W listopadzie ub.r. takich użytkowników było 1,36 mln, o 418,5 tys. więcej niż przed dwoma laty (to wzrost o 44 proc.).
Procentowo jeszcze bardziej (od 60 do 95 proc.) zwiększyła się liczba użytkowników z miast do 50 tys. i powyżej 200 tys. mieszkańców.
Dołącz do dyskusji: Twitter z 4 mln polskich użytkowników. Coraz więcej starszych, dobrze wykształconych i z miast