„Twoja twarz brzmi znajomo 7” zdecydowanym liderem rynku. 25,38 mln zł z reklam
Siódmą edycję show „Twoja twarz brzmi znajomo” oglądało średnio 1,86 mln widzów, o 200 tys. mniej niż w analogicznym okresie ub.r. Program jednak nadal dał Polsatowi pozycję zdecydowanego lidera w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 25,38 mln zł.
Polsat siódmy sezon „Twoja twarz brzmi znajomo” pokazywał w soboty około godz. 22.00, w okresie od 4 marca do 6 maja br. Średnia oglądalność całej serii programu (pokazanej w okresie od 4 marca do 6 maja br.) wyniosła 1,86 mln widzów, co przełożyło się na 18,11 proc. udziału stacji w rynku wśród wszystkich widzów, 16,46 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 17,06 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Największą popularnością w analizowanym okresie cieszył się finałowy odcinek programu, który oglądało 2,11 mln osób.
Dla porównania, piąta edycja formatu, nadawana wiosną ub.r. przyciągała przed telewizory o 200 tys. widzów więcej. Oglądało ją średnio 2,06 mln osób, co przekładało się na 19,71 proc. udziału w grupie 4+ i 17,84 proc. w 16-49.
Polsat w czasie nadawania najnowszej edycji programu „Twoja twarz brzmi znajomo” był zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Druga pozycja wśród tzw. „wielkiej czwórki” należała do TVP1, emitującej w tym czasie filmy fabularne, co dało jej 8,59 proc. udziału. Na podium uplasował się jeszcze TVN (także filmy; 7,41 proc.), a tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia TVP2 (gł. programy rozrywkowe oraz seriale „Kontakt” i „Zabójcze umysły”; 4,62 proc.).
Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupie wiekowej 16-59. Z kolei w grupie 16-49 TVN wypadł lepiej od Jedynki.
Dobre wyniki oglądalności notują również powtórki programu, pokazywane w niedzielne popołudnia. Właśnie zakończony sezon formatu oglądało średnio w tym paśmie 1,32 mln widzów, co przełożyło się na 11,80 proc. udziału w grupie 4+ i 11,24 w 16-49.
Cennikowe wpływy reklamowe z dziesięciu odcinków show wyniosły 25,38 mln zł. Dla porównania, piąta seria z reklam przyniosła 23,18 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
- Cieszy nas sukces programu „Twoja Twarz brzmi znajomo”. Utrzymać pozycję lidera przez tak długi czas przy zmieniającym się rynku telewizyjnym, rosnących oczekiwaniach widzów czy w obliczu konkurencji to wielkie osiągnięcie. Ten program to nie tylko uzdolnieni i znani uczestnicy ale także cały sztab pracowników - profesjonalistów, którzy z odcinka na odcinek wkładają serce i czas aby zapewnić widzom jak najlepsze wrażenia - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Ryszard Sibilski, prezes Endemol Shine Polska. - Prawie dwumilionowa widownia to też dla nich podziękowanie za tę ciężką pracę - dodaje.
Siódmą edycję programu wygrała Katarzyna Popowska, która swoją wygraną w wysokości 100 tys. zł przekazała fundacji „Zdążyć z pomocą”.
Telewizja Polsat już zdecydowała o kontynuacji show „Twoja twarz brzmi znajomo” - ósmą edycję programu będzie można oglądać w jesiennej ramówce br.
Format pochodzi z katalogu Endemol Shine Group.
Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w kwietniu br. wyniósł 11,17 proc.
Dołącz do dyskusji: „Twoja twarz brzmi znajomo 7” zdecydowanym liderem rynku. 25,38 mln zł z reklam