SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tygodniki i dwutygodniki tracą czytelników, „Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” liderami

„Tele Tydzień” pozostaje liderem czytelnictwa tygodników w Polsce, ale - tak jak wszystkie tytuły z czołowej dziesiątki - zanotował on spadek popularności. Z kolei na czele dwutygodników znalazła się „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC.

W okresie od października 2012 roku do marca 2013 roku po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 27,61 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 4,17 pkt. proc.

Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które w analizowanym okresie czytane było przez 16,72 proc. respondentów (spadek o 1,19 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.

Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,72 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,30 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,06 proc. pytanych, co oznacza spadek o 0,91 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,89 proc. czytelników, czyli o 0,91 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,65 proc. do 5,72 proc.

Wirtualnemedia.pl październik 2012 – marzec 2013 październik 2011 – marzec 2012
PBC
Tytuł Procent respondentów
Tele Tydzień 27,61% 31,78%
Życie na Gorąco 16,72% 17,91%
Chwila dla Ciebie 13,72% 14,30%
Angora 11,06% 11,97%
Newsweek 7,89% 8,80%
Auto Świat 6,06% 6,64%
Wprost 5,72% 6,65%
Polityka 5,37% 6,29%
Twoje Imperium 4,82% 5,22%
To & Owo 4,58% 5,34%
Na Żywo 4,21% 4,59%
Gość Niedzielny 3,80% 3,81%
kropka tv 3,67% -
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 3,62% 3,85%
Rewia 2,87% 3,15%
Uważam Rze inaczej pisane 2,79% 2,88%
Teleprogramy 2,51% 3,66%
Świat & Ludzie 2,47% 2,23%
Motor 2,42% 2,91%
Super TV 2,39% 3,08%
Przekrój 2,07% 3,03%
W Sieci 1,32% -
Tele Max 1,28% 1,41%
Teraz 1,20% -
Forum 1,13% 1,30%
Tygodnik Ostrołęcki 0,63% 0,72%
Tygodnik Siedlecki 0,62% 0,74%
Panorama Leszczyńska 0,50% 0,45%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny 0,47% 0,45%
MM Moje Miasto 0,45% 0,55%
Gazeta Regionalna 0,45% 0,59%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik 0,19% 0,24%
City 0,19% 0,34%
Jarmark 0,17% 0,44%
Teraz Opole 0,05% 0,06%


Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od października ub.r. do marca br., czyli poradnikową „Panią Domu” (Edipresse Polska) sięgało 14,35 proc. respondentów, czyli o 1,41 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.

Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Przyjaciółka”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 15,12 proc. do 13,87 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 2,02 pkt. proc. i wyniosło ono 12,69 proc.

Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 11,42 proc. respondentów. Do czerwca ub.r. magazyn ten był miesięcznikiem.

Wirtualnemedia.pl Październik 2011 - marzec 2012 Październik 2010 - marzec 2011
PBC
Tytuł Procent respondentów
Pani Domu 14,35% 15,76%
Przyjaciółka 13,87% 15,12%
Tina 12,69% 14,71%
Naj 11,42% -
Viva 9,68% 10,54%
Gala 8,71% 9,48%
Z Życia Wzięte 8,00% 8,63%
Party Życie Gwiazd 6,71% 7,02%
Tele Świat 5,20% 5,40%
Show 4,33% -
Takie jest Życie 3,75% 3,59%
Świat Seriali 3,17% 3,45%
Sukcesy i Porażki 3,10% 3,14%
Bravo 2,75% 3,05%
Bravo Sport 2,03% 2,28%
Flesz Gwiazdy & Styl 1,99% 1,73%
Grazia 1,71% -
Relaks 1,33% 1,54%
TV14 1,32% 1,15%

 


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od października 2011 roku do marca 2012 roku na losowej próbie 24 224 przypadków i w okresie od października 2012 roku do marca 2013 roku na losowej próbie 22 596 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

W okresie od stycznia 2013 roku do marca 2013 roku nie były badane następujące tygodniki: „Anonse” (wyd. pomorskie), „Gazeta Regionalna”, „Jarmark”, „Kropka tv” i „Panorama Leszczyńska”, a w okresie październik 2012 - styczeń 2013 - „W sieci”. Natomiast w październiku 2013 roku i w listopadzie 2012 roku nie był badany dwutygodnik „Grazia”.

Dołącz do dyskusji: Tygodniki i dwutygodniki tracą czytelników, „Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” liderami

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Virtualo
Ciekawa tendencja, na którą z pewnością wpływ ma dostępność wszystkich newsów i programu tv w Internecie. Czekamy na kolejne badania.
0 0
odpowiedź