„Tylko muzyka 11” straciła 280 tys. widzów. Polsat przegrał z TVN i TVP1
11. edycję „Tylko muzyki” oglądało średnio 2 mln osób, o 280 tys. mniej niż śledziło 9. serię show emitowaną rok temu. Polsat w czasie nadawania programu zajął trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 28,96 mln zł.
Jedenastą serię programu „Tylko muzyka. Must be the music” oglądać można było w Polsacie w niedziele o godz. 20.05, w okresie od 6 marca do 8 maja br. Wszystkie 10 premierowych odcinków talent-show śledziło średnio 2 mln osób. Przełożyło się to na 12,66 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów oraz 12,60 proc. w grupie 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Najwięcej widzów zgromadził odcinek programu z 10 kwietnia br. Obejrzało go średnio 2,24 mln osób.
Trzy topowe odcinki
Data | Start | Koniec | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | |||
10-04-2016 | 20:05:27 | 22:05:16 | 2 237 168 | 13,47% |
17-04-2016 | 20:05:09 | 22:04:27 | 2 213 100 | 13,96% |
13-03-2016 | 20:05:40 | 22:03:58 | 2 157 289 | 12,98% |
Dla porównania, nadawana rok temu dziewiąta edycja „Tylko muzyki” gromadziła średnio 2,28 mln widzów, a jej udział w rynku wynosił odpowiednio 14,15 proc. i 14,48 proc. Oznacza, że program stracił 280 tys. oglądających.
Polsat w czasie emisji muzycznego formatu zajął trzecie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym czasie była TVP1, pokazująca wówczas kroniki sportowe, „Pogodę”, serial „Bodo” i filmy fabularne, co dało jej 14,38 proc. udziału. Drugie miejsce zajął TVN („MasterChef Junior” i filmy; 14,13 proc.), a słabiej od Polsatu wypadła TVP2 (pasmo filmowe; 6,42 proc.).
Wśród widzów w grupie komercyjnej liderem również był TVN. W tym ujęciu drugą lokatę zajął Polsat, a dalej uplasowały się: Jedynka i Dwójka.
Oglądalność „Tylko muzyki 11” na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | Wszyscy 16-49 | ||
AMR | SHR % | AMR | SHR % | |
TVN | 2 274 935 | 14,38% | 1 195 569 | 18,62% |
TVP1 | 2 235 187 | 14,13% | 568 836 | 8,86% |
Polsat - Tylko muzyka 11 | 2 003 246 | 12,66% | 809 233 | 12,60% |
TVP2 | 1 014 937 | 6,42% | 458 378 | 7,14% |
Wpływy reklamowe Polsatu wokół emisji talent-show wyniosły 28,96 mln zł. Dla porównania, dziewiąta edycja zarobiła z reklam 26,54 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Zwycięzcą 11. edycji „Tylko muzyki” została Olga Garstka. Dodajmy, że we właśnie zakończonej serii talent-show po raz pierwszy w historii nie było półfinałowych odcinków na żywo. Zamiast nich widzowie obejrzeli dwa kolejne odcinki z zapisem castingów, a najlepsi uczestnicy programu zmierzyli się ze sobą dopiero w finale.
Polsat nie podjął jeszcze decyzji w sprawie kontynuacji muzycznego show, jednak już wiadomo, że stacja jesienią br. pokaże szóstą serię kulinarnego programu „Hell’s Kitchen”, do którego w kwietniu br. odbyły się castingi (dowiedz się więcej).
W kwietniu br. udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 11,79 proc.
Dołącz do dyskusji: „Tylko muzyka 11” straciła 280 tys. widzów. Polsat przegrał z TVN i TVP1