Tylko muzyka: ponad 25 mln z reklam, druga edycja za rok
Show „Tylko muzyka. Must be the music” oglądało w Polsacie średnio 3,42 mln widzów. Wpływy reklamowe wyniosły 25,6 mln złotych. Druga edycja planowana jest na wiosnę 2012.
Program „Tylko muzyka”, emitowany w soboty o godzinie 20.00, oglądało w Polsacie średnio 3,42 mln widzów co dało 22,5 proc. udziału w rynku 4+ oraz 27,39 proc. udziału w grupie 16-49. Przed rokiem Polsat w paśmie 20.00 - 21.30 gromadził 2,45 mln widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Tylko Muzyka | |||
Date | AMR | SHR % | SHR/16-49 |
05-03-2011 | 3699115 | 24,45% | 30,54% |
12-03-2011 | 3803371 | 25,16% | 31,31% |
19-03-2011 | 3767835 | 23,84% | 30,95% |
26-03-2011 | 4063951 | 23,83% | 30,08% |
02-04-2011 | 3661700 | 23,50% | 29,47% |
09-04-2011 | 4053211 | 24,85% | 29,06% |
16-04-2011 | 3139999 | 20,68% | 25,76% |
23-04-2011 | 2889199 | 20,66% | 24,33% |
30-04-2011 | 2688989 | 18,87% | 21,94% |
07-05-2011 | 3037112 | 20,91% | 24,09% |
średnio | 3420904 | 22,50% | 27,39% |
przed rokiem | 2450074 | 16,79% | 16,86% |
Polsat w trakcie nadawania programu był liderem rynku w grupach 4+ i 16-49. Druga pozycja przypadła TVP2 emitującej „Bitwę na głosy” (więcej na ten temat) a trzecia zaś Jedynce („Chichot losu” i filmy).
Konkurencja | AMR | SHR% | SHR/16-49 |
POLSAT | 3420904 | 22,50% | 27,39% |
TVP2 | 3344530 | 21,93% | 18,03% |
TVP1 | 2823822 | 18,52% | 15,22% |
TVN | 1698149 | 11,14% | 14,76% |
Wśród widzów formatu dominowały kobiety, mieszkańcy wsi oraz małych miast,osoby legitymujący się wykształceniem podstawowym i średnim.
Profil | Polsat | ADH % | AFF |
Płeć | Mężczyźni | 43,71% | 91 |
Kobiety | 56,29% | 109 | |
Wiek | 4-9 | 4,04% | 68 |
10-15 | 8,40% | 124 | |
16 - 19 | 4,37% | 78 | |
20 - 24 | 4,96% | 63 | |
25 - 29 | 7,79% | 87 | |
30 - 34 | 9,11% | 110 | |
35 - 39 | 7,98% | 108 | |
40 - 44 | 7,85% | 122 | |
45 - 49 | 8,72% | 127 | |
50 - 54 | 11,87% | 148 | |
55 - 59 | 9,80% | 126 | |
60+ | 15,11% | 75 | |
Wlk. miasta | Wieś | 41,78% | 107 |
< 50 tys. | 26,08% | 108 | |
50-100 tys. | 7,34% | 85 | |
100-200 tys. | 9,35% | 116 | |
> 200 tys. | 15,45% | 77 | |
Zawód | Top management | 8,46% | 97 |
Pracownicy średniego szczebla | 13,39% | 89 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 24,62% | 123 | |
Emeryci | 24,55% | 96 | |
Inni | 28,97% | 94 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 48,25% | 107 |
Średnie | 29,29% | 99 | |
Wyższe | 10,02% | 80 | |
Inne | 12,44% | 98 |
Program powstał we współpracy z portalem Facebook. Internauci za pośrednictwem portalu mogli głosować na swoich faworytów. Profil „Tylko muzyka” polubiło blisko 260 tys. osób („Bitwa na głosy” TVP2 zgromadziła blisko 47 tys. osób, „X Factor” TVN 44 tys. osób; stan na 09.05.2011).
Show „Tylko muzyka. Must be the music” wygrała grupa Enej, która otrzymała 100 tys. złotych oraz wystąpi na festiwalu TOPtrendy w Sopocie. Polsat ma w planach kolejną edycję show, według wstępnych deklaracji pojawi się na antenie wiosną 2012 roku.
>>>> Zobacz fotogalerię z finału
"Must be the music. Tylko muzyka" był realizowany na licencji amerykańskiej firmy Shine International, należącej do Ruperta Murdocha. Polskim producentem została firma Intergalatic.
Dołącz do dyskusji: Tylko muzyka: ponad 25 mln z reklam, druga edycja za rok