“Usta Usta” przegrały z konkurencją, 19 mln zł z reklam
Drugi sezon serialu “Usta Usta” oglądało średnio 1,78 mln widzów. To mniej niż gromadzili w czasie jego emisji główni konkurenci TVN-u. - Sukces telewizyjny niekoniecznie musi się przekładać wprost na bieżące wyniki oglądalności – broni formatu stacja.
Udziały w rynku TVN-u podczas emisji drugiej serii “Usta Usta” wyniosły 12,58 proc. w grupie wszystkich widzów i 16,48 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. W analogicznym okresie ub.r. kanał w tym paśmie miał lepsze wyniki - oglądało go 2,13 mln widzów, a jej udziały wynosiły odpowiednio 15,63 proc. i 19,80 proc.
W czasie emisji serialu TVN był stacją czwartego wyboru, zarówno w grupie 4+ jak i 16-49. Liderem rynku w tym czasie była Dwójka, emitująca końcówkę “M jak miłość” i “Magazyn Expressu Reporterów”, co dało jej w grupie 4+ 30,85 proc. udziału. Druga była TVP 1 (gł. filmy fabularne; 15,84 proc.), a trzeci - Polsat (także filmy fabularne i “CSI: Kryminalne Zagadki Miami”; 14,39 proc.).
Większą widownię od drugiej serii “Usta Usta” miała pierwsza odsłona produkcji, emitowana wiosną br. w soboty o godz. 20.00. Śledziło ją średnio 2 mln widzów przy udziałach wynoszących odpowiednio 14,88 proc. i 19,86 proc. udziału (poczytaj więcej).
Wpływy reklamowe z 12 odcinków trzeciego sezonu wyniosły 19,1 mln zł i były znacznie wyższe niż przy pierwszej, krótszej o jeden odcinek serii, gdy TVN zarobił jedynie 15,7 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Mimo nie najlepszych wyników oglądalności “Usta Usta”, stacja TVN zadowolona jest z wpływów reklamowych serialu oraz z tego, że dotarł on do atrakcyjnej grupy widzów. Dane pokazują, że śledziły go bowiem głównie osoby w wieku od 25 do 44 lat, mieszkańcy średnich i dużych miast oraz widzowie z wykształceniem średnim i wyższym.
- Serial "Usta Usta" zdobył bardzo wysokie oceny branżowe, stabilną publiczność i niezwykłą markę „serialu kultowego”. Do tych atutów należy również dodać bardzo dobre wyniki oglądalności w wersji VOD – mówi nam Wojtek Bockenheim, producent serialu. Z danych TVN-u wynika, że każdy odcinek produkcji miał kilkaset tysięcy odtworzeń w serwisie OnetVOD.
Trzecia, nakręcona już, seria “Usta Usta” pojawi się na antenie stacji wiosną przyszłego roku (więcej na ten temat). - TVN wprowadził serial na antenę licząc się z stopniowym procesem adaptacji polskiego widza do reguł opowieści łączącej cechy dramatu i komedii. Dlatego wyprodukował trzy serie, w przekonaniu, że jest to format przyszłościowy i już niebawem wszystkie stacje telewizyjne będą rywalizowały na polu tego typu seriali – dodaje Bockenheim.
Widownia “Usta Usta” odcinek po odcinku
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
07-09-2010 | 1 840 708 | 13,65% | 16,91% |
14-09-2010 | 1 692 687 | 12,63% | 15,44% |
21-09-2010 | 1 591 869 | 11,58% | 13,90% |
28-09-2010 | 1 662 854 | 11,39% | 14,84% |
05-10-2010 | 1 915 206 | 13,61% | 16,73% |
12-10-2010 | 1 662 154 | 11,77% | 15,39% |
19-10-2010 | 1 693 750 | 11,62% | 15,53% |
26-10-2010 | 2 125 483 | 14,54% | 20,33% |
02-11-2010 | 1 889 585 | 13,36% | 17,39% |
09-11-2010 | 1 704 301 | 12,02% | 16,22% |
16-11-2010 | 1 710 080 | 11,80% | 16,81% |
23-11-2010 | 1 927 715 | 13,08% | 18,39% |
Średnia | 1 782 823 | 12,58% | 16,48% |
Oglądalność konkurencji w czasie emisji serialu
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP 2 | 4 342 219 | 30,85% | 24,21% |
TVP 1 | 2 229 260 | 15,84% | 17,04% |
Polsat | 2 024 684 | 14,39% | 17,02% |
TVN – Usta Usta | 1 782 823 | 12,58% | 16,48% |
Profil widowni “Usta Usta”
WIRTUALNEMEDIA.PL | ADH % | AFF | |
Płeć | Mężczyźni | 33,88% | 70 |
Kobiety | 66,12% | 128 | |
Wiek | 4-9 | 1,81% | 30 |
10-15 | 3,17% | 45 | |
16 - 19 | 3,87% | 67 | |
20 - 24 | 4,88% | 60 | |
25 - 29 | 11,83% | 133 | |
30 - 34 | 14,28% | 175 | |
35 - 39 | 11,44% | 161 | |
40 - 44 | 9,10% | 141 | |
45 - 49 | 6,74% | 95 | |
50 - 54 | 7,03% | 85 | |
55 - 59 | 7,92% | 104 | |
60+ | 17,93% | 92 | |
Wlk. miasta | Wieś | 26,78% | 69 |
< 50 tys. | 23,94% | 99 | |
50-100 tys. | 8,20% | 96 | |
100-200 tys. | 8,06% | 101 | |
> 200 tys. | 33,03% | 162 | |
Zawód | Top management | 14,06% | 181 |
Pracownicy średniego szczebla | 22,78% | 157 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 17,71% | 88 | |
Emeryci | 23,71% | 95 | |
Inni | 21,74% | 67 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 40,31% | 88 |
Średnie | 35,70% | 120 | |
Wyższe | 19,01% | 166 | |
Inne | 4,98% | 38 |
Dołącz do dyskusji: “Usta Usta” przegrały z konkurencją, 19 mln zł z reklam