„Viva” reklamowo przed „Tele Tygodniem”. Liderem „Twój Styl”, w dół „Newsweek Polska” (Top 10)
Wydawcy magazynów przez dziesięć miesięcy br. zarobili na reklamach prawie o jedną piątą więcej niż przed rokiem. Liderem przychodów wciąż jest „Twój Styl”, jednak największy wzrost miała „Viva”, która wyprzedziła „Tele Tydzień”. Z kolei „Wprost” wciąż utrzymuje przewagę nad „Newsweekiem”, który jako jedyny z czołówki notuje spadek sprzedaży.
W okresie od stycznia do października br. wydatki reklamowe w magazynach zmalały o 2,91 mld zł - wynika z danych cennikowych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Było to o 18,6 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r.
##NEW http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rynek-reklamowy-kilka-procent-w-gore-zyskaly-radio-i-magazyny-kina-i-gazety-w-dol ##
Najwięcej na reklamach w 10 miesiącach br. zarobił miesięcznik „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer). Jego przychody wzrosły o 34,6 proc., do 188 mln zł. Natomiast największą dynamikę przychodów reklamowych miała w tym okresie „Viva” (Edipresse Polska) - reklamodawcy zwiększyli wydatki w tym magazynie o 36,4 proc., do 144,3 mln zł.
Pozycję wicelidera stracił - mimo 7,5 proc. wzrostu - „Tele Tydzień” (Bauer). Z wynikiem 115,3 mln zł zajmuje teraz trzecie miejsce w zestawieniu czasopism z największymi wpływami z reklam.
Przewagę nad głównym konkurencyjnym tygodnikiem opinii - „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) - utrzymuje wciąż „Wprost” (AWR „Wprost”), który zwiększył wpływy o 7,7 proc., do 100,7 mln zł. Natomiast „Newsweek” zarobił w tym roku na reklamach 92,1 mln zł i jako jedyny tytuł z zestawienia zanotował spadek przychodów reklamowych - o 12,9 proc.
Znacznie wzrosły także wydatki na reklamę w dwutygodniku „Party” (Edipresse Polska) - o 32 proc., do 84,9 mln zł. Reklamodawcy wydali też więcej na promocję na łamach „Polityki” - 60,7 mln zł (wzrost o 11,3 proc.).
Do czołówki magazynów z największymi przychodami reklamowymi trafiły w tym roku „Kropka TV”, „Przyjaciółka” i „Gala”. Poza nią znalazły się natomiast „Flesz”, „Show” i „Claudia”.
Wpływy reklamowe magazynów |
|||
(dane cennikowe Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-X 2014 |
I-X 2015 |
zmiana proc. |
Twój Styl |
139 744 770 zł |
188 049 180 zł |
34,6 |
Viva |
105 797 158 zł |
144 344 594 zł |
36,4 |
Tele Tydzień |
107 294 977 zł |
115 291 166 zł |
7,5 |
Wprost |
93 538 697 zł |
100 744 594 zł |
7,7 |
Newsweek Polska |
105 675 566 zł |
92 090 614 zł |
-12,9 |
Party |
64 273 396 zł |
84 870 403 zł |
32 |
Kropka TV |
b.d. |
65 529 861 zł |
b.d. |
Przyjaciółka |
b.d. |
64 671 802 zł |
b.d. |
Polityka |
54 561 798 zł |
60 707 466 zł |
11,3 |
Gala |
b.d. |
59 889 747 zł |
b.d. |
razem |
2 455 684 752 zł |
2 911 408 910 zł |
18,6 |
Dołącz do dyskusji: „Viva” reklamowo przed „Tele Tygodniem”. Liderem „Twój Styl”, w dół „Newsweek Polska” (Top 10)