SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Vizeum Polska ze stratą przed fuzją z iProspect, przychody 14 proc. w górę

Dom mediowy Vizeum Polska w ub.r. osiągnął wzrost wpływów o 14 proc. do 323,7 mln zł, a jego wynik netto poszedł w dół z 2,58 mln zł zysku do 2,18 mln zł straty. Z początkiem br., w ramach globalnej fuzji ogłoszonej przez dentsu, połączył się z agencją iProspect Polska.

Vizeum Polska zajmuje się przede wszystkim planowaniem i zakupem mediów do kampanii realizowanych we wszystkich kanałach komunikacji. Klientami agencji są m.in. CALZ, Cyfrowy Polsat i należący do niego Polkomtel (operator sieci Plus) oraz Ferrero.

W ub.r. wszystkie przychody firmy zostały wygenerowane z usług reklamowych. Wpływy krajowe zwiększyły się z 282,18 do 323,04 mln zł, a te z zagranicy zmalały z 1,67 mln zł do 683,6 tys. zł.

Natomiast wpływy od innych firm z koncernu dentsu wyniosły w ub.r. 2,73 mln zł (z czego 2,15 mln zł od Amnet Polska), wobec 2,42 mln zł rok wcześniej.

Koszty wzrosły mocniej od wpływów

Wydatki operacyjne Vizeum Polska sięgnęły 325,91 mln zł, po wzroście o 16,6 proc. z 279,45 mln zł w 2020 roku. Koszty usług obcych, które u agencji mediowych stanowią zdecydowaną większość wydatków, poszły w górę z 273,67 o 318,13 mln zł.

Natomiast nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się z 4,5 do 6,36 mln zł. W agencji pracowało w ub.r. średnio 47 osób, o jedna mniej niż przed rokiem.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Innym spółkom z dentsu agencja zapłaciła w ub.r. 53,21 mln zł, z czego 33,97 mln zł trafiło do Amnet Polska, 8,4 mln zł do iProspect Polska, a 6,54 mln zł do Dentsu Polska.

Natomiast jej pozostałe koszty operacyjne poszły w dół z 1,4 mln zł do 97,7 tys. zł (w 2020 roku odpisała 1,27 mln zł, aktualizując wartość swoich aktywów trwałych).

Vizeum Polska od stycznia jako iProspect Polska

Wyniki rentowności agencji pogorszyły się o ok. 5 mln zł. Wynik sprzedażowy poszedł w dół z 4,39 mln zł zysku do 2,18 mln zł straty, wynik operacyjny - z 3,48 mln zł zysku do 2,07 mln zł straty, a wynik netto - z 2,58 mln zł zysku do 2,18 mln zł straty.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.

Wiosną ub.r. koncern dentsu ogłosił globalne połączenie agencji Vizeum i iProspect pod marką tej drugiej. - Integracja zespołów Vizeum i iProspect pod brandem iProspect nie powoduje zmian w funkcjonowaniu zespołów obsługujących naszych klientów, ponieważ od kilku lat pracujemy w sposób zintegrowany. Z połączenia brandów nie wynikają również zmiany w zatrudnieniu czy konieczność wprowadzenia zmian w istniejących umowach - mówił wtedy portalowi Wirtualnemedia.pl Tomasz Dziekan, chief operating officer dentsu w Polska i innych rynkach CEE.

Formalnie Vizeum Polska na początku stycznia br. wchłonął iProspect Polska - przejął cały majątek spółki i zaczął funkcjonować pod jej nazwą.

W elektronicznym KRS nie ma jeszcze sprawozdania iProspect Polska z ub.r. Natomiast w 2020 roku jej przychody zmalały z 77,45 do 60,87 mln zł, a przy spadku kosztów operacyjnych z 75,21 do 63,43 mln zł wynik netto pogorszył się z 1,94 mln zł zysku do 3,9 mln zł straty.

Dołącz do dyskusji: Vizeum Polska ze stratą przed fuzją z iProspect, przychody 14 proc. w górę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl