SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Vogue’ podwoił wpływy reklamowe, spore wzrosty „Zwierciadła” i „Elle” (Top10)

W 2023 roku „Vogue” miał dwa razy większe wpływy z reklam niż rok wcześniej, a „Elle” zarobiło połowę więcej niż w 2022 roku. Tylko „Życie na gorąco” i „Przyjaciółka” zarobiły na reklamach mniej w skali roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W 2023 roku magazyny zarobiły na reklamach 4,41 mld zł, czyli 6,2 proc. więcej niż w 2022 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar).

Pozycję lidera utrzymuje „Vogue”, który w skali roku podwoił wpływy reklamowe (wzrost o 105,9 proc.) - zamknął 2023 rok przychodami z reklam w kwocie 771,5 mln zł. Tuż za nim plasuje się „Twój Styl” z 428,4 mln zł wpływów (wzrost o 15,8 proc.). Podium zamyka „Tele Tydzień”, który na reklamach zarobił 269,6 mln zł, czyli 4,9 proc. więcej rdr.

W „Vivie” reklamodawcy wydali 214,3 mln zł (+9,5 proc.), w „Zwierciadle” – 180,8 mln zł (+40,6 proc.), w „Elle” – 119,7 mln zł (+59,6 proc.), w „Pani” – 101,4 mln zł (+7,4 proc.), w „Wysokich obcasach extra” – 82,6 mln zł (+5,3 proc.).

CZYTAJ TEŻ: „Gazeta Wyborcza” i „Super Express” ze spadkami reklamowymi. „Gazeta Polska Codziennie” o dwie trzecie w górę

Tylko dwa tytuły z czołówki magazynów o najwyższych wpływach z reklam zanotowały w skali roku spadek przychodów: „Życie na gorąco”, które zarobiło 163 mln zł (mniej o 4,8 proc.) i „Przyjaciółka” – 80,3 mln zł (mniej o 5,8 proc.).

W czołówce największych reklamodawców magazynów w 2023 roku były takie firmy, jak: Rabarbar Media (227,3 mln zł), Aflofarm Farmacja Polska (135,7 mln zł), New Nordic (124,2 mln zł), Izakpol (114,5 mln zł) i Apart (107,9 mln zł). 

Dołącz do dyskusji: „Vogue’ podwoił wpływy reklamowe, spore wzrosty „Zwierciadła” i „Elle” (Top10)

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mig
O ile w Twój Styl i Zwierciadlo mozna wierzyć, tak w Vogue już nie. Pismo o sprzedaży 2 tysiące plus max i z tak slabym contentem bierze za reklamę deklarowane oficjalnie stawki? Bzdura.
16 0
odpowiedź
User
Sarkazm
Rynek reklamy w magazynach jest po prostu w znakomitej formie. Pracownicy - biegiem po podwyżki. Zwolnieni niedawno - wracajcie, robota w prasie czeka.
10 0
odpowiedź
User
z
bzdury niesamowite. W prasie funkcjonują sobie już od lat rabaty na poziomie 90%. Do tego dodawane są gratisowe strony. Zatem przedstawiona w artykule sytuacja nie ma nic wspólnego z rzeczywistością :)
12 0
odpowiedź