Volvo, Allianz, Żubr, Podlaskie, Taco Bell - reklamy tygodnia (wideo)
Portal Wirtualnemedia.pl prezentuje najciekawsze kampania reklamowe mijającego tygodnia. Są to dwie reklamy z Polski: piwa Żubr i województwa podlaskiego, oraz trzy produkcje zagraniczne: samochodu Volvo, firmy ubezpieczeniowej Allianz oraz fast foodów Taco Bell.
Żubr - Kolej na Żubra
Reklamy piwa Żubr zawsze wyróżniały się na tle innych piwnych brandów, właśnie z uwagi na postać żubra. I chwała Iwo Zaniewskiemu za to, że tę tradycję w najnowszej reklamie podtrzymał. Spot buduje wizerunek marki zdecydowanej, żubr symbolizuje upór i nieustępliwość. Piękna sceneria pokazana w reklamie, prosto z Puszczy Białowieskiej dodaje reklamie dodatkowego uroku. Brawo za inteligentną grę słów w haśle - „Kolej na Żubra”: z jednej strony hasło mówi, że pora na piwo, z drugiej – nawiązuje do historii pokazanej w spocie.
Aktualna kampania piwa Żubr to działania agencji PZL, która zajęła się obsługą reklamową tej marki po kilku latach przerwy. Kampanią inaugurującą wznowioną współpracę jest „Kolej na Żubra”. Najnowszą historię wymyślił i wyreżyserował Iwo Zaniewski - współtwórca i reżyser pierwszych spotów marki. W najnowszej reklamie główny bohater prezentuje inną niż zwykle postawę - nieustępliwość w obronie słusznej sprawy. Staje na torach przed parowozem - zmusza jadący parowóz do zatrzymania się, żeby kaczka z kaczątkami mogły przejść przez tory. Bohater jest bardziej zdecydowany, nieustępliwy niż w poprzednich spotach - w ostatnim opierał się na nim bal, a we wcześniejszym pokazano historię dowodzącą, że „co dwa Żubry, to nie jeden”.
Twórcy reklamy wprowadzili elementy należące do świata ludzi, z którym w reklamie bohater spotyka się po raz pierwszy. Sposób opowiadania historii różni się w zależności od kanału, w którym reklama jest emitowana (powstał m.in. komiks). Kampanię potrwa do lipca w telewizji, na outdoorze, w prasie, internecie oraz w sklepach. Kreację reklamy w całości zrealizowano w Puszczy Białowieskiej.
Agencje: PZL (kreacja), Papaya Films (produkcja), Juice (udźwiękowienie), Platige Studio (postprodukcja), G7(internet), MEC (planowanie i zakup mediów), Q&A Communications (PR)
Taco Bell - Routine Republic
Należąca do Yum! Brands marka Taco Bell to amerykańska sieć barów szybkiej obsługi, specjalizująca się w potrawach meksykańskich i meksykańsko-teksańskich. W Stanach konkuruje o konsumenta z gigantycznym McDonaldem. I choć spot nie jest zbyt wysmakowany, bo pokazana w nim twarz klauna może przerażać, to marce należą się słowa uznania za odwagę, że potrafiła tak subtelnie uderzyć w swojego konkurenta. Bo wprost o tym nie mówi, ale tak właśnie można odczytać przesłanie tej reklamy.
Firma Taco Bell rozpoczęła w Stanach Zjednoczonych kampanię, która nawiązuje do atmosfery w krajach totalitarnych. Działania prowadzone są w telewizji i w internecie.
W 3-minutowej reklamie pokazano klauna z pomalowaną twarzą. Spot nawiązuje krytycznie do oferty sieci McDonald's, a komunikat może sugerować, że sieć „terroryzuje” klientów wiecznie tą sama ofertą. Ich zdaniem twarz klauna to totalitarna odsłona Ronalda McDonalda, która nakazuje mieszkańcom republiki jeść ciągle to samo.
Tłem reklamy jest utwór „Blietzkrieg Bop” - piosenka buntowników lat 70. Kampania obejmuje również plakaty stylizowane na materiały propagandowe.
Agencja: Deutsch
Allianz - Quality time
Brawo dla kolejnego marketera, który w reklamie stawia na ludzkie emocje oraz rozbudowaną narrację. W kampanii wykorzystuje codzienne, ludzkie historie i zdarzenia, obok których zwykle przechodzimy obojętnie. Ubezpieczyciel w pewien sentymentalny sposób podkreśla, że dla niego każda ludzka historia ma swój określony wymiar, a każdy klient jest indywidualny.
Firma ubezpieczeniowa Allianz rozpoczęła na terenie Wielkiej Brytanii kampanię reklamową w telewizji. Działania pod hasłem „Quality time” prowadzone są w telewizji, internecie i na nośnikach reklamy zewnętrznej.
Bohaterem jednej z reklam jest ojciec, który odbiera nastoletnią córkę ze szkoły. Pyta o to, jak minął dzień, a ona zamiast mu odpowiedzieć, zaczyna śpiewać piosenkę Culture Club „Karma Chameleon”. Na ekranie na koniec pojawia się napis: „Every car has a story. We insure yours”.
W ten sposób Allianz chce podkreślić, że każda historia związana z ubezpieczeniem jest wyjątkowa i odrębna. Ma to wzbudzić odbiorcy przekonanie, że ubezpieczyciel każdym klientem zajmuje się indywidualnie.
Agencje: 18 Feet&Rising (kreacja), MediaCom (planowanie i zakup mediów)
Volvo XC90 - szwedzkie powietrze
Nowa kampania samochodów Volvo mocno odstaje od standardowych reklam telewizyjnych promujących samochody czy zastosowane w nich rozwiązania. Od pewnego już czasu ten szwedzki koncern buduje swój wizerunek i promuje wartości, które mają być z nim utożsamiane właśnie w taki sposób. Bez konieczności pokazywania w reklamach kolejnych samochodów. Tu nawet na moment nie pojawia się samochód czy chociażby droga. Zamiast tego pokazano pola, lasy i łąki, a tłem muzycznym w spocie jest szum wiatru.
Najnowsza kampania koncernu samochodowego Volvo promuje nowoczesny system filtracji powietrza w kabinie zastosowany w nowym modelu Volvo XC90. W reklamie graficznej pokazano butelkę, w której zamknięto świeże szwedzkie powietrze. Spot (wyreżyserowany przez Hollie Newton) pokazuje sielankowe szwedzkie krajobrazy, natomiast nie pojawia się w nim promowany samochód. Klip będzie emitowany w kinach i internecie, a także podczas prezentacji aut.
Dodatkowo agencja Grey we współpracy z nowojorskim Glass Studio Off Centre stworzyła „szwedzki inhalator powietrza”, który można wypróbować na żywo u dealerów i poczuć szwedzki oddech. Inhalator opracowali Jonas Roth i Rasmus Smith Bech.
Województwo Podlaskie: Podlaskie - odwieczna potrzeba natury
Na tę kampanię warto zwrócić uwagę z dwóch powodów. Po pierwsze - mamy tu do czynienia z wysokiej jakości produkcją z udziałem dziennikarza „Gazety Wyborczej” Adama Wajraka, prezentującą region jako świat dzikiej przyrody, pełnej unikatowych roślin i zwierząt. Po drugie - w ramach kampanii skorzystano z niestandardowych rozwiązań na kanałach Discovery, takich jak Discovery Channel i Animal Planet. Ich dobór idealnie koresponduje z prowadzoną komunikacją regionu.
Bohaterami najnowszej kampanii promującej województwo podlaskie są, związani z tym regionem, kajakarze Marek Twardowski i Paweł Skowroński. Z kolei narratorem filmu promocyjnego przygotowanego przez zespół Discovery Media jest zaś inny mieszkaniec Podlasia, przyrodnik i dziennikarz Adam Wajrak.60-sek. spot emitowany jest w internecie.
Region promuje się również na kanałach Discovery: Discovery Channel oraz Animal Planet. Emitowane są w nich 120-sekundowe winiety filmowe podkreślające wielokulturowość regionu i jego walory przyrodnicze.
Agencje: Mr Target (kreacja), Maxus (planowanie i zakup mediów), East Studio (produkcja)
Dołącz do dyskusji: Volvo, Allianz, Żubr, Podlaskie, Taco Bell - reklamy tygodnia (wideo)