W Polsce jest 18,5 mln internautów, Facebook wyprzedził Onet i WP
Z internetu korzysta 61,4 proc. Polaków, czyli 18,51 mln osób - wynika z badania NetTrack. Facebook prześcignął Onet i Wirtualną Polskę pod względem rozpoznawalności, ale nie pod względem odwiedzalności.
Podsumowanie fal badania NetTrack zrealizowanych w ub.r. pokazuje, że poziom penetracji internetu wzrósł o 4,6 pkt proc. - z 56,8 proc. w 2012 roku do 61,4 proc. w 2013.
Tym samym w przeliczeniu na populację z sieci korzystało w ub.r. 18,51 mln Polaków, o ponad milion więcej niż rok wcześniej.
Struktura polskich internautów co do płci i wieku pozostała prawie niezmienna. Natomiast w ub.r. po raz pierwszy zapytano użytkowników sieci o miejsce zamieszkania. Okazuje się, że 35 proc. żyje na wsi, 23 proc. w miastach do 100 tys. mieszkańców, 18 proc. w miastach od 100 do 500 tys. mieszkańców, a 13 proc. w aglomeracjach z ponad 500 tys. mieszkańców.
Niezmiennie najpopularniejszym i najczęściej odwiedzanym serwisem jest Google, który w skali roku zyskał pod oboma względami. Z kolei rozpoznawalność Facebooka wzrosła z 36,2 do 43,6 proc., dzięki czemu wyprzedził on Onet i Wirtualną Polskę, które też zanotowały wzrosty, ale mniejsze. NK.pl kojarzy już tylko 18,9 proc. internautów, o 4,1 pkt proc. mniej niż rok wcześniej.
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w listopadzie 2013 r.
Jeśli chodzi o odwiedzalność w skali miesiąca, to Onet nadal wyprzedza Facebooka, tak samo jak YouTube, którego rozpoznawalność jest dwa razy niższa niż faktyczne korzystanie z niego (28,6 wobec 63,1 proc.).
Profil internautów | ||
| I - XII 2013 | I - XII 2012 |
Płeć |
|
|
mężczyźni | 49% | 49% |
kobiety | 51% | 51% |
WIRTUALNEMEDIA.PL |
|
|
Kategoria wieku |
|
|
15-24 lata | 25% | 27% |
25-39 lat | 40% | 40% |
40-59 lat | 29% | 28% |
60 lub więcej | 6% | 6% |
WIRTUALNEMEDIA.PL | ||
Miejsce zamieszkania | ||
miasta ponad 500 tys. | 13% | - |
miasta 200-499 tys. | 10% | - |
miasta 100-199 tys. | 8% | - |
miasta 20-99 tys. | 20% | - |
miasta do 20 tys. | 13% | - |
wieś | 35% | - |
WIRTUALNEMEDIA.PL | ||
Ranking | ||
| I - XII 2013 | I - XII 2012 |
Znajomość spontaniczna | ||
GOOGLE (www.google.pl) | 62,4% | 61,7% |
ALLEGRO (www.allegro.pl) | 49,5% | 54,2% |
FACEBOOK (www.facebook.pl) | 43,6% | 36,2% |
ONET (www.onet.pl) | 42,5% | 41,3% |
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) | 40,2% | 38,7% |
YOUTUBE (www.youtube.pl) | 28,6% | 22,5% |
INTERIA.PL (www.interia.pl) | 19,3% | 20,6% |
NK.PL (www.nk.pl) | 18,9% | 23,0% |
WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) | 11,7% | 11,6% |
WRZUTA (www.wrzuta.pl) | 9,9% | - |
WIRTUALNEMEDIA.PL | ||
Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca? | ||
GOOGLE (www.google.pl) | 93,1% | 90,7% |
ALLEGRO (www.allegro.pl) | 65,3% | 66,1% |
YOUTUBE (www.youtube.pl) | 63,1% | 59,8% |
ONET (www.onet.pl) | 55,7% | 53,9% |
FACEBOOK (www.facebook.pl) | 52,0% | 49,1% |
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) | 47,2% | 45,4% |
INTERIA.PL (www.interia.pl) | 31,9% | 33,1% |
WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) | 31,8% | 34,3% |
NK.PL (www.nk.pl) | 25,0% | 39,9% |
CENEO (www.ceneo.pl) | 19,0% | - |
Dołącz do dyskusji: W Polsce jest 18,5 mln internautów, Facebook wyprzedził Onet i WP