Polski dystrybutor filmów Warner Bros. ze stratą w 2022 roku. Choć przychody wzrosły o 116 proc.
Firma Warner Bros. Entertainment Polska, zajmująca się m.in. dystrybucją w naszym kraju filmów wytwórni Warner Bros. w ub.r. zwiększyła przychody o 116 proc. do 80,48 mln zł, ale jej rentowność netto spadła z 3,24 mln zł zysku do 6,45 mln zł straty.
Przychody Warner Bros. Entertainment Polska z usług filmowych zwiększyły się w ub.r. z 29,39 do 34,48 mln zł, a te z usług licencyjnych podskoczyły z 7,81 do 46 mln zł.
Spółka prawie całość przychodów wygenerowała w kraju. Te z zagranicy skurczyły się z 486,9 do 2,3 tys. zł.
Koszty operacyjne firmy poszły w górę z 32,84 do 77,45 mln zł, z czego wydatki na usługi obce - z 28,82 do 71,18 mln zł. Z kolei nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się z 3,25 do 4,19 mln zł, na inne świadczenia pracownicze - z 613,7 do 681,6 tys. zł, a koszty amortyzacji poszybowały ze 136,4 tys. do 1,37 mln zł. Spółka tak jak przed rokiem zatrudniała 14 pracowników etatowych.
Wartość zakupów od Warner Bros. Entertainment podskoczyła z 16,41 do 56,41 mln zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Rentowność Warner Bros. Entertainment Polska osłabił także wzrost pozostałych kosztów operacyjnych z 206,3 tys. do 6,36 mln zł oraz wydatków finansowych (głównie na odsetki) z 90,9 tys. do 2,19 mln zł.
Na poziomie operacyjnym wynik spółki poszedł w dół z 4,15 mln zł zysku do 3,28 mln zł straty, a na poziomie netto - z 3,24 mln zł zysku do 6,45 mln zł straty. Bezpośrednio 100 proc. jej udziałów ma holenderska spółka Warner Bros. Entertainment Nederland.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021
Warner Bros. Entertainment Polska to jedna z kilku spółek zależnych w naszym kraju koncernu Warner Bros. Discovery, powstałego wiosną ub.r. w efekcie przejęcia WarnerMedia przez Discovery. Zdecydowanie największą jest TVN, który w ub.r. zwiększył skonsolidowane przychody o 2,7 proc. do 2,14 mld zł, a przy większym wzroście kosztów i wyższym obciążeniu podatkiem dochodowym jego zysk netto zmalał z 550,95 do 331,79 mln zł.
Firma Discovery Polska zanotowała wzrost przychodów o 2,9 proc. do 194,1 mln zł, a jej zysk netto zwiększył się z 25,51 do 25,72 mln zł. Pod koniec roku dokapitalizowała należącego do niej nadawcę stacji Metro kwotą 15 mln zł. Natomiast nadająca ten kanał spółka Green Content zwiększyła przychody o 42,5 proc. do 16,37 mln zł, a przy spadku kosztów operacyjnych jej strata netto skurczyła się z 7,79 do 1,34 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Polski dystrybutor filmów Warner Bros. ze stratą w 2022 roku. Choć przychody wzrosły o 116 proc.