Według Agory polska reklama zmaleje w tym roku o 5-8 proc.
Wartość rynku reklamowego w Polsce zmniejszy się w br. o 5-8 proc. - prognozuje Agora. Najbardziej spadną wydatki w prasie, a niewielkie wzrosty nastąpią tylko w internecie i kinach.
Zdaniem Agory spadek inwestycji reklamowych w dziennikach wyniesie w br. 22-25 proc., a w magazynach - 13-16 proc. Wartość reklamy telewizyjnej może zmaleć o 7-10 proc., reklamy radiowej - o 4-7 proc., a reklamy zewnętrznej - o 3-6 proc.
„Internet i kino mogą być jedynymi mediami, w których reklamodawcy zwiększą swoje wydatki: w internecie (z uwzględnieniem wyszukiwarek) o około 2-5 proc., a w kinie o 0-3 proc.” - podaje Agora w komunikacie.
Podobnie rozwój sytuacji na polskim rynku reklamy w bieżącym roku prognozuje dom mediowy Starlink, według którego wartość wydatków zmaleje o tyle samo, co w 2012 roku, czyli ok. 5 proc. (więcej na ten temat).
Pytani miesiąc temu przez Wirtualnemedia.pl przedstawiciele kilku innych domów mediowych prognozowali, że rynek reklamowy skurczy się w br. o 5-10 proc. (przeczytaj więcej).
Dołącz do dyskusji: Według Agory polska reklama zmaleje w tym roku o 5-8 proc.