Sprzedaż wearables w dół. Apple zdecydowanym liderem
W IV kwartale 2022 roku globalna sprzedaż urządzeń wearables spadła rok do roku o blisko 19 proc., a cały ubiegły rok rynek zakończył spadkiem o niecałe 8 proc. - wynika z danych firmy badawczej IDC.
W ostatnich trzech miesiącach zeszłego roku na świecie sprzedano 138,7 mln urządzeń wearables. To o 18,9 proc. mniej niz w analogicznym okresie roku 2021 (171 mln).
W całym 2022 roku sprzedaż wearables sięgnęła 492,1 mln sztuk i była o 7,7 proc. mniejsza niż rok wcześniej (533,4 mln). To pierwszy spadek w historii rynku, do którego przyczyniły się trudne warunki makroekonomiczne, a także bardzo dobre wyniki za 2021 rok. Jednocześnie ubiegłoroczna sprzedaż była o wiele lepsza niż w latach 2020 i 2019.
W ujęciu geograficznym, urządzenia wearables sprzedawały się w ubiegłym roku gorzej niż rok wcześniej w niemal wszystkich regionach. Wyjątek stanowiły regiony Azji i Pacyfiku (bez Japonii i Chin) oraz Bliskiego Wschodu i Afryki.
Apple przed Samsungiem
Zarówno w samym IV kwartale, jak i w całym 2022 roku zdecydowanie najwięcej urządzeń wearables na świecie sprzedało Apple. Drugi był Samsung, a zaciętą walkę o najniższy stopień podium stoczyły Huawei i Xiaomi. Zestawienie TOP 5 zamyka firma Imagine Marketing.
Smartwatche ze wzrostem sprzedaży, hearables i opaski w dół
Analitycy IDC spośród różnego rodzaju produktów wearables wyróżniają kategorię smartwatchy, w przypadku których sprzedaż wzrosła w 2022 roku o 9,4 proc., do rekordowego poziomu 148,6 mln sztuk. W tym segmencie liderem było oczywiście Apple, które wyprzedziło Huawei i Samsunga, a za ich plecami znalazły się marki z Indii - Nexxbase i Fire-Boltt.
Największą kategorią całego rynku są hearables, czyli urządzenia noszone w uszach i na uszach. Ich sprzedaż zmalała w zeszłym roku o 10 proc. Spadek zaobserwowano także jeśli chodzi o trzecią co do wielkości kategorię (po smartwatchach) - opaski fitness.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż wearables w dół. Apple zdecydowanym liderem