SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Więcej na reklamy w telewizji i radiu. Euro-Net, Media Expert i Neonet z dużymi wzrostami (Top10)

Notowany od wielu miesięcy spadek wydatków reklamowych powoli wyhamowuje. Reklamodawcy w ciągu czterech miesięcy br. wydali w tradycyjnych mediach niespełna jeden procent mniej niż przed rokiem. Znacząco w tym okresie wzrosły nakłady reklamowe Euro-Net Warszawa, Terg (odpowiada za marketing sieci Media Expert) i Neonet Wrocław.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W okresie od stycznia do kwietnia br. media tradycyjne (bez internetu) zarobiły na reklamach 10,8 mln zł. To 0,9 proc. mniej niż w tym samym okresie 2020 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych netto, bez rabatów, Kantar Media).

6,4 mln zł trafiło w tym okresie do telewizji. Oznacza to wzrost w skali roku o 7,5 proc. Wzrosły też wydatki na reklamę w radiu – o 9,7 proc. rdr, do 2,7 mln zł.

Na reklamę w magazynach marketerzy przeznaczyli 971,2 mln zł (mniej o 24,2 proc.),a w gazetach – 341,7 mln zł (mniej o 17,6 proc.).

Spadły też nakłady na reklamę zewnętrzną – o 6,2 proc. (do 354,5 mln zł), na reklamę kinową – o 99,9 proc. (do 70,5 tys. zł) oraz na reklamę OOH w Metrze – o 37,5 proc. (do 23,6 mln zł).

Dwucyfrowe wzrosty

Niezmiennie najwięcej na reklamę wydaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. Spółka przez 4 miesiące tego roku wydała w mediach 686,1 mln zł, czyli 20,1 proc. mniej niż rok wcześniej.

Drugi na podium Lidl Polska przeznaczył na reklamę 281,9 mln zł (o 3,3 proc. więcej), a trzeci pod tym względem Euro-Net Warszawa – 280,2 mln zł (o 61,4 proc. więcej).

Wydatki spółki Terg wzrosły rok do roku o 51,5 proc. (do 256,9 mln zł), Natur Produkt Zdrovit – o 0,3 proc. (do 239,1 mln zł), Neonet Wrocław – o 110,9 proc. (do 165,9 mln zł), a Polkomtela – o 11,1 proc. (do 139,4 mln zł).

Mniej w porównaniu z ub.r. na reklamę wydały: Ferrero Polska (spadek o 8,9 proc., do 195,4 mln zł), USP Zdrowie (spadek o 14 proc., do 186,9 mln zł), Jeronimo Martins Polska (spadek o 12,5 proc., do 141,8 mln zł).

Dołącz do dyskusji: Więcej na reklamy w telewizji i radiu. Euro-Net, Media Expert i Neonet z dużymi wzrostami (Top10)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomasz
A potem się dziwicie, że spada oglądalność tv i słuchalność radia, jak więcej odmóżdżających reklam niż treści, swoją drogą wątpliwej jakości...
odpowiedź
User
Ciasny Wiesiek
A potem się dziwicie, że spada oglądalność tv i słuchalność radia, jak więcej odmóżdżających reklam niż treści, swoją drogą wątpliwej jakości...
Na dodatek ta Cleo ( Terg / Media Expert ),ktora wykorzystuje linie melodyczna innych kompozytorow . .
odpowiedź