SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Więcej reklam sieci handlowych w telewizji i radiu, Carrefour mocno w górę, Lidl i Biedronka w dół

W pierwszym kwartale br. wzrosły w porównaniu z analogicznym okresem roku ub.r. wydatki reklamowe sieci handlowych, które w swoich działaniach stawiają na telewizję i radio. Znacząco w tym okresie nakłady na promocję zwiększyły Carrefour i Tesco, a ograniczyły je Lidl i Biedronka.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Przez pierwsze trzy miesiące br. tradycyjne media zarobiły cennikowo na reklamach sieci handlowych 386,6 mln zł - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Było to 21,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2015 roku. Częściowo wzrost ten mógł być spowodowany świętami wielkanocnymi przypadającymi w br. już pod koniec marca - w okresie przedświątecznym markety prowadziły szereg kampanii informujących o promocjach cenowych.

Sieci handlowe większość swoich budżetów kierują do telewizji - w omawianym okresie na reklamę tv przeznaczyły 187,2 mln zł, czyli 30,2 proc. w skali roku. Równie dużym ich zainteresowaniem cieszy się reklama radiowa – promocja marketów w eterze kosztowała 161,1 mln zł, czyli 18,5 proc. więcej niż w I kwartale 2015 roku.

Magazyny na reklamach sieci handlowych zarobiły w okresie od stycznia do marca br. 13,8 mln zł (wzrost o 7,1 proc.), a indoor – 599,2 tys. zł (wzrost o 36,3 proc.).

Mniejszym zainteresowaniem marketów cieszyła się reklama w dziennikach i na nośnikach reklamy zewnętrznej. Prasa codzienna zarobiła 1 proc. mniej niż rok temu (7,1 mln zł), a outdoor - 3,7 proc. mniej (16,5 mln zł).

Cennikowe wydatki reklamowe sieci handlowych (dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-III 2015

I-III 2016

zmiana proc.

Telewizja

143 828 306 zł

187 193 807 zł

30,2

Radio

135 971 874 zł

161 073 855 zł

18,5

Gazety

7 178 109 zł

7 109 757 zł

-1

Magazyny

12 913 148 zł

13 829 897 zł

7,1

Outdoor

17 134 803 zł

16 502 545 zł

-3,7

Kina

 

334 362 zł

-

Indoor

439 700 zł

599 200 zł

36,3

Razem

317 465 940 zł

386 643 423 zł

21,8


Największym reklamodawcą wśród sieci handlowych pozostaje niezmiennie Lidl Polska z wydatkami w wysokości 105 mln zł. Mimo zredukowania wydatków na reklamę w mediach tradycyjnych o 6,3 proc. sieć ta utrzymała pozycję lidera.

Drugie miejsce na podium utrzymała firma Jeronimo Martins Polska, właściciel sklepów Biedronka - jej wydatki spadły w skali roku o 11,2 proc., do 67,5 mln zł. Biedronka regularnie prowadzi, głównie w telewizji, kampanie wspierające promocje cenowe w jej sklepach. W styczniu sieć włączyła się w akcję „Przesiądź się na kartę” promującą płatności bezgotówkowe.

W największym stopniu wzrosły nakłady reklamowe Carrefour Polska – o 167 proc., do 56,6 mln zł. Tak znaczne zwiększenie wydatków tej firmy na reklamy jest wynikiem wdrożenia nowej platformy komunikacyjnej marki z Napoleonem w roli głównej. Właściwą kampanię poprzedziła wzbudzająca spore zainteresowanie odsłona teaserowa.

Kaufland zwiększył wydatki reklamowe o 67,3 proc., do 38,4 mln zł, a Tesco Polska – o 27,1 proc., do 36,9 mln zł.

Cennikowe wydatki reklamowe sieci handlowych

(bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-III 2015

I-III 2016

zmiana proc.

LIDL POLSKA

111 998 377 zł

104 978 442 zł

-6,3

JERONIMO MARTINS POLSKA

76 012 493 zł

67 530 327 zł

-11,2

CARREFOUR POLSKA

21 192 453 zł

56 579 666 zł

167

KAUFLAND POLSKA

22 947 693 zł

38 400 950 zł

67,3

TESCO POLSKA

28 991 469 zł

36 852 624 zł

27,1

razem

317 465 940 zł

386 643 423 zł

21,8

Dołącz do dyskusji: Więcej reklam sieci handlowych w telewizji i radiu, Carrefour mocno w górę, Lidl i Biedronka w dół

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl