Wódka wyBUHowa wróciła po locie w kosmos
W połowie sierpnia br. butelka wódki wyBUHowa została przetransportowana specjalnym balonem na granicę kosmosu, a następnie rozlana do specjalnie przygotowanego kieliszka. Stało to się 35 km nad poziomem morza, w górnych partiach stratosfery. W kolejnych miesiącach lot w kosmos odbyło 100 butelek, które będzie można kupić bądź wylicytować.
„Houston, mamy promil! W kosmosie! Wyobrażam sobie radość kosmonautów spędzających długie miesiące na stacji okołoziemskiej, gdy dotrze do nich ta radosna nowina. Warto marzyć, bo kolejny raz się okazało, że marzenia się spełniają. Gdy w czerwcu tego roku wódka wyBUHowa® inicjowała swoją obecność na ziemi w towarzystwie Mirosława Hermaszewskiego, pierwszego polskiego kosmonauty, obiecaliśmy wtedy, że 100 butelek wyślemy w kosmos. I słowa dotrzymaliśmy. Dzisiaj każdy z Was może nabyć jedną ze 100 unikalnych butelek, które wysłaliśmy w kosmos. Korzystając z ich zwartości macie szansę poczuć kosmiczny smak wódki wyBUHowa®.” – powiedział Janusz Palikot, pomysłodawca i współwłaściciel wódki wyBUHowej.
BUH Distillery, producent wódki wyBUHowa zapewnił jej pierwsze miejsce w historii kosmicznych alkoholi. „Kochamy niemożliwe. Od tej chwili wódka wyBUHowa® nie tylko gwarantuje kosmiczne doznania smakowe. Dzięki unikalnemu procesowi produkcji utrzymujemy unikalny smak i zapach piwa BUH, mimo jego destylacji. Siła kosmicznego uderzenie zostanie z nami na zawsze.” – powiedział Kuba Wojewódzki, współwłaściciel wódki wyBUHowa.
100 butelek trafi na aukcje i w ograniczonej części do sprzedaży
Pierwszy lot odbył się w połowie sierpnia br. i polegał na przetransportowaniu jednej butelki wódki wyBUHowa, by 35 km nad poziomem morza nastąpiło rozlanie jej do kieliszka. Było to możliwe, bowiem specjalnie zaprojektowano rozwiązanie w technologii druku 3D, składające się z ramienia trzymającego butelkę oraz urządzenie, które regulowało ciśnienie wódki podczas nalewania na granicy kosmosu. Jak podkreśla producent, nalanie wódki w kosmosie urosło do rangi naukowego eksperymentu.
Pierwszy lot trwał ok. dwóch godzin. By wywieźć w przestrzeń kosmiczną 100 butelek konieczne było zorganizowanie kolejnych dwóch lotów. Odbyły się one w drugiej połowie września i pierwszej października. Każda ze 100 butelek wódki wyBUHową odbyła swój lot w kosmos i bezpiecznie powróciła do bazy z pomocą specjalnego balonu.
Butelki te są dzisiaj bezpiecznie przechowywane i zabezpieczone. Trafią na aukcje charytatywne, kolekcjonerskie oraz w ograniczonej części do sprzedaży na stronie Browaru Tenczynek. Lot w kosmos rozpoczyna sprzedaż wódki wyBUHowej o pojemności 700 ml w sieciach i sklepach detalicznych. W sieci Żabka nadal na zasadzie wyłączności sprzedawana pozostanie butelka o pojemności 500 ml.
Premiera materiału wideo z lotu połączona z międzynarodową transmisją rozmowy z Januszem Palikotem, Kubą Wojewódzkim, Tomkiem Czechowskim oraz Emilem Palikotem odbyła się w poniedziałek.
Za organizację lotu balonu z wódką wyBUHowa odpowiadała brytyjska firma Spent into Space. To światowi eksperci w wysyłaniu przedmiotów w kosmos. Współpracują z klientami z różnych branż, aby rejestrować niesamowite obrazy z kosmosu m.in z Google, BBC, Audi, Microsoft, TED, Walt Disney. Przez ostatnie lata zrealizowali wiele podobnych projektów, które przełożyły się na ponad 100 milionów odsłon wideo nagranych przez nich materiałów. Firma ma siedzibę w Wielkiej Brytanii w Sheffield.
15 kwietnia zarejestrowano spółkę BUH Distillery. Udziały należą do Przyjaznego Państwa (tworzonego przez Janusza Palikota, Kubę Wojewódzkiego i Tomasza Czechowskiego), Vortune Equity Group (VEG) oraz inwestorów indywidualnych, kontrolujących browar w Niechanowie. Prezesem zarządu jest Palikot, w zarządzie są m.in. Wojewódzki i Czechowski.
Piwo BUH trafiło do sprzedaży w styczniu br., początkowo można je było kupić w sieci sklepów Żabka. Pierwsza partia wyprzedała się w 3 dni, ponad połowę kupiono przez internet. Piwo wróciło do stałej sprzedaży w marcu.
Ponad 1,2 mln zł ze sprzedaży piwa BUH
W całym pierwszym kwartale 2021 roku przychody ze sprzedaży piwa BUH wyniosły niemal 1,2 mln zł. W tym czasie spółka osiągnęła 137 tys. zł zysku brutto.
Kuba Wojewódzki to dziennikarz i prezenter telewizyjny, prowadzi show „Kuba Wojewódzki” w TVN, prowadzi także audycję w Newonce.radio „Rozmowy: Wojewódzki & Kędzierski”. Od lat promuje sieć Play, występuje także w reklamach Oranżady Hellena. W lutym ub.r. Kuba Wojewódzki oraz były szef PR Polsatu Konrad Stachurski uruchomili agencję influencer marketingu, która ma reprezentować w social mediach aktorów i celebrytów.
Janusz Palikot to biznesmen, który od 30 lat działa w branży alkoholi - jest właścicielem m.in spółki Browar Tenczynek oraz Tenczyńska Okowita. Przez kilka lat był politykiem i posłem.
Dołącz do dyskusji: Wódka wyBUHowa wróciła po locie w kosmos
A ty lecisz w kosmos?