„Wprost” o aferze taśmowej hitem sprzedaży tygodników opinii w 2014 r.
Najlepiej sprzedającym się wydaniem tygodnika opinii w 2014 roku był numer „Wprost” poświęcony m.in. interwencji ABW w redakcji pisma po ujawnieniu w nim tzw. afery taśmowej. Dużą popularnością w ub.r. cieszyły się też wydania świąteczne tygodników - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W zeszłym roku wydaniem tygodnika „Wprost” (AWR „Wprost”) z największą sprzedażą ogółem był numer 26, wydany 23 czerwca ub.r. Sprzedał się on w liczbie 216 206 egz. Na okładce informowano o „ataku na redakcję Wprost”. Chodziło o najście ABW na redakcję związane z publikacją przez tygodnik taśm z podsłuchanymi wypowiedziami polityków partii rządzącej i osób z jej otoczenia (więcej na ten temat).
Poświęcony aferze taśmowej był także numer „Wprost”, który zanotował drugi wynik sprzedażowy w 2014 roku, wynoszący 133 172 egz. To wcześniejsze wydanie (oznaczone liczbą 25), które ukazało się 16 czerwca ub.r. Na jego okładce znalazł się tytuł „Zamach stanu”, powieszony za nogę orzeł z godła Polski oraz wizerunki bohaterów afery taśmowej. W tym numerze po raz pierwszy opublikowano zapis tzw. taśm.
Pod względem sprzedaży pojedynczych numerów drugie miejsce wśród tygodników opinii zajął „Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej Gość Niedzielny), będący w ub.r. liderem średniej sprzedaży ogółem w segmencie (dowiedz się więcej). Największą sprzedaż jednego wydania, wynoszącą 195 640 egz., zanotował numer 12 tego tytułu. Było to wydanie z 23 marca ub.r. z wizerunkiem rzeźby Jezusa Chrystusa na okładce.
Najchętniej kupowanym wydaniem „Newsweeka” (Ringier Axel Springer Polska) w ub.r. był numer 52, wydany 22 grudnia ub.r., czyli tuż przed Świętami Bożego Narodzenia. Jego sprzedaż ogółem wyniosła 165 310 egz. Na okładce znalazł się św. Mikołaj siedzący na ławce i obok niego renifer, a w środku wydrukowano m.in. wywiad z córką Ewy Kopacz.
Drugi najlepszy wynik (160 044 egz.) zanotował numer 16 „Newsweeka”, który ukazał się 13 kwietnia 2014 roku, czyli tuż przed Wielkanocą. Jego okładka zapowiadała materiał o „dietach dla naiwnych”.
Również świąteczny numer „Polityki” (Polityka) miał w ub.r. największą sprzedaż ogółem - wydanie 51 z grudnia ub.r. sprzedało się w liczbie 157 212 egz. Na jego okładce pokazano „święta rodzinę”, która znajduje się teraz w „świeckim świecie”.
Natomiast na drugim miejscu znalazł się 18 numer tygodnika z 28 kwietnia br., który sprzedał się w liczbie 136 399 egz. „Polityka” miała wtedy zwiększoną objętość ze względu na długi weekend, a na stronie tytułowej zapowiadano artykuł o tym, że Polacy mają coraz więcej domków letniskowych.
W przypadku „W Sieci” (Fratria) najwięcej osób zdecydowało się kupić numer 12 wydany 16 marca ub.r. Sprzedał się on w liczbie 106 909 egz. Na jego okładce znalazł się Lech Wałęsa opisany jako ”Człowiek z mamony”, w numerze umieszczono także wywiad z Jarosławem Kaczyńskim.
Z kolei 89 656 egz. to drugi najlepszy wynik „W Sieci” w 2014 roku. Taką sprzedaż ogółem zanotował numer 26 z 23 czerwca ub.r. Był on poświęcony m.in. aferze taśmowej, a na jego okładce znalazł się rysunek przedstawiający Marka Belkę i Bartłomieja Sienkiewicza siedzących przy stoliku w restauracji.
Najlepszą sprzedaż ogółem w przypadku „Gazety Polskiej” (Niezależne Wydawnictwo Polskie) miało wydanie 14 z 2 kwietnia ub.r., którego sprzedaż ogółem wyniosła 75 140 egz. Dołączono do niego na płycie DVD film dokumentalny Anity Gargas „Anatomia upadku cz. 2”, co zapowiadano obszernie na okładce (pojawiło się tam zdjęcie Władimira Putina).
Na drugim miejscu znalazł się numer 26 (ukazał się 26 czerwca ub.r.) z wynikiem na poziomie 63 328 egz. Redakcja na okładce wydania pytała „Czy za taśmami mogą stać USA?” publikując wizerunek Donalda Tuska w kasecie magnetofonowej.
Najchętniej kupowany numer „Tygodnika Do Rzeczy” (Orle Pióro) sprzedał się w liczbie 74 057 egz. Było to wydanie 11 z 9 marca ub.r. z okładką o „katach Narodu Polskiego”. Dołączono do niego film „Solidarni 2010” na płycie DVD.
Drugi najlepszy wynik tego tytułu w ub.r. miał niewiele niższą sprzedaż ogółem, bo wynoszącą 73 625 egz. Było to numer 7, wydany 9 lutego ub.r. Jego okładkowym materiałem był tekst o tym jak służby PRL miały polować na pułkownika Ryszarda Kuklińskiego. Z częścią nakładu można było kupić film „Pojedynek” na płycie DVD.
W przypadku „Tygodnika Powszechnego” (Tygodnik Powszechny) największą sprzedaż ogółem (25 935 egz.) miał numer 51, który ukazał się 17 grudnia ub.r. Był to podwójny, świąteczny numer z wizerunkiem Maryi z dziesiątkiem na okładce.
Na drugiej pozycji znalazło się wydanie 16 z 14 kwietnia ub.r. z wynikiem na poziomie 22 200 egz. Na jego okładce znalazł się wizerunek Jezusa Chrystusa, a w środku pisano o jego Zmartwychwstaniu.
Z kolei dwa najpopularniejsze wydania „Przeglądu” (Fundacja Oratio Recta) osiągnęły podobną sprzedaż ogółem. Numer 16 z 14 kwietnia ub.r. miał wynik na poziomie 21 749 egz., a numer 6 z 3 lutego ub.r. - 21 372 egz. Okładki obu wydań poświęcone były gen. Kuklińskiemu.
Numerem „Tygodnik Angora” z największą sprzedażą było będące w kioskach od 21 lipca ub.r. wydanie 30, które sprzedało się w liczbie 326 662 egz. Na jego stronie tytułowej znalazły się zdjęcia pasażerów zestrzelonego nad Ukrainą malezyjskiego Boeinga.
Na drugiej pozycji uplasowało się wydanie 6 z 3 lutego ub.r. z wynikiem minimalnie niższym, bo wynoszącym 326 431 egz. Jego okładkę zdobiło zaś zdjęcie zmarłej Niny Andrycz.
Dołącz do dyskusji: „Wprost” o aferze taśmowej hitem sprzedaży tygodników opinii w 2014 r.