Wszystkie dzienniki regionalne straciły w 2015 roku. Liderem „Gazeta Pomorska”
W 2015 roku pozycja lidera średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników regionalnych i lokalnych należała do „Gazety Pomorskiej”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Kurier Poranny”.
Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w 2015 roku wyniosła 40 778 egz., czyli o 8,92 proc. mniej niż w poprzednim roku - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl. W 2014 roku tytuł ten zajmował miejsce drugie.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Z kolei na drugą lokatę spadł „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 12,56 proc. do 39 513 egz.
Ostatnią pozycję podium zajął „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w 2015 roku wyniosła 29 785 egz., po spadku o 8,49 proc.
Tuż za podium uplasował się „Express Ilustrowany” (Polska Press Grupa). Średni wynik tego tytułu to 28 415 egz., po spadku o 10,66 proc.
Natomiast najwięcej stracił „Kurier Poranny” (Polska Press Grupa), który w rankingu był 22. Średni roczny wynik tego dziennika zmniejszył się bowiem o 16,88 proc. i ostatecznie wyniósł 5 333 egz.
rok | ||||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gazeta Pomorska | 46 541 | 41 409 | 40 778 | 51 224 | 45 447 | 44 773 |
Polska Dziennik Zachodni | 56 337 | 39 741 | 39 513 | 62 455 | 45 437 | 45 188 |
Polska Głos Wielkopolski | 38 616 | 29 789 | 29 785 | 41 405 | 32 554 | 32 550 |
Express Ilustrowany | 37 402 | 28 619 | 28 415 | 40 566 | 31 815 | 31 805 |
Dziennik Bałtycki | 32 194 | 24 127 | 24 080 | 34 385 | 27 055 | 26 996 |
Dziennik Łódzki | 32 398 | 22 830 | 22 665 | 35 381 | 25 322 | 25 322 |
Głos - Dziennik Pomorza | 28 985 | 22 955 | 22 472 | 30 833 | 24 904 | 24 380 |
Gazeta Lubuska | 24 398 | 20 136 | 20 103 | 27 391 | 22 856 | 22 410 |
Echo Dnia | 26 726 | 20 739 | 19 403 | 29 883 | 23 102 | 21 471 |
Dziennik Polski | 26 583 | 19 110 | 18 833 | 29 062 | 21 425 | 21 211 |
Polska Gazeta Krakowska | 23 683 | 16 856 | 16 696 | 25 388 | 18 555 | 18 308 |
Polska Gazeta Wrocławska | 23 408 | 16 428 | 16 295 | 25 839 | 18 357 | 18 018 |
Gazeta Codzienna Nowiny | 21 668 | 15 900 | 15 889 | 24 860 | 18 435 | 18 383 |
Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski | 21 941 | 15 161 | 14 456 | 25 042 | 17 137 | 16 751 |
Nowa Trybuna Opolska | 19 969 | 15 878 | 14 321 | 22 507 | 18 398 | 16 230 |
Nowości Gazeta Pomorza i Kujaw | 17 152 | 12 856 | 12 646 | 19 447 | 14 206 | 13 827 |
Kurier Szczeciński | 19 752 | 12 755 | 11 059 | 22 635 | 14 395 | 12 589 |
Express Bydgoski | 16 419 | 11 326 | 11 048 | 18 669 | 12 328 | 11 874 |
Super Nowości | 14 321 | 8 250 | 8 250 | 15 454 | 9 081 | 9 081 |
Dziennik Wschodni | 9 898 | 6 333 | 6 329 | 10 597 | 7 279 | 7 271 |
Gazeta Współczesna | 8 289 | 6 584 | 6 262 | 10 149 | 8 272 | 7 530 |
Kurier Poranny | 6 984 | 5 662 | 5 333 | 8 556 | 7 066 | 6 416 |
Polska Kurier Lubelski | 7 663 | 4 288 | 4 276 | 8 193 | 4 708 | 4 590 |
Polska Metropolia Warszawska | 10 699 | 3 911 | 3 740 | 11 185 | 4 024 | 3 987 |
Średnia sprzedaż ogółem dzienników regionalnych i lokalnych w latach 2006-2015 (wykres)
Średnia sprzedaż ogółem dzienników regionalnych i lokalnych w 2015 roku (wykres)
W grudniu 2015 roku nowym liderem został „Dziennik Zachodni”, którego średnia sprzedaż ogółem w porównaniu do grudnia 2014 roku zwiększyła się o 1,55 proc. do 42 118 egz. - jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu. Tytuł ten awansował z miejsca drugiego.
Na drugie miejsce spadła „Gazeta Pomorska”, którego wynik sprzedażowy wyniósł 40 028 egz., po spadku o 7,88 proc. Natomiast trzecią lokatę zajął „Głos Wielkopolski” (29 663 egz.; w dół o 8,35 proc.).
Z kolei największy spadek w tym ujęciu odnotowała „Gazeta Współczesna” (Polska Press Grupa) - było to 16,66 proc. do 6 160 egz.
ZKDP | grudzień | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Polska Dziennik Zachodni | 59 950 | 42 269 | 42 118 | 58 793 | 41 618 | 41 475 |
Gazeta Pomorska | 45 660 | 40 374 | 40 028 | 49 099 | 43 904 | 43 453 |
Polska Głos Wielkopolski | 38 395 | 29 667 | 29 663 | 41 568 | 32 368 | 32 364 |
Express Ilustrowany | 40 182 | 31 041 | 29 041 | 39 103 | 30 927 | 30 927 |
Polska Dziennik Bałtycki | 32 633 | 23 736 | 23 700 | 32 393 | 24 717 | 24 665 |
Polska Dziennik Łódzki | 35 120 | 24 882 | 22 882 | 34 388 | 25 155 | 25 155 |
Głos - Dziennik Pomorza | 29 392 | 22 320 | 22 140 | 33 834 | 24 189 | 23 987 |
Echo Dnia | 27 937 | 23 354 | 21 337 | 30 291 | 24 575 | 23 435 |
Gazeta Lubuska | 24 155 | 19 616 | 19 608 | 26 088 | 21 842 | 21 519 |
Dziennik Polski | 26 945 | 18 665 | 18 413 | 28 149 | 20 490 | 20 087 |
Polska Gazeta Krakowska | 24 018 | 16 505 | 16 484 | 24 748 | 17 811 | 17 674 |
Gazeta Codzienna Nowiny | 22 083 | 16 316 | 16 303 | 23 264 | 17 166 | 17 157 |
Polska Gazeta Wrocławska | 23 068 | 16 213 | 16 105 | 23 434 | 17 518 | 17 276 |
Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski | 21 757 | 14 318 | 14 104 | 24 334 | 15 609 | 15 580 |
Nowa Trybuna Opolska | 20 252 | 15 679 | 14 082 | 23 161 | 18 867 | 15 804 |
Nowości - Dziennik Toruński | 16 643 | 12 921 | 12 882 | 18 365 | 13 570 | 13 172 |
Express Bydgoski | 15 549 | 11 232 | 11 209 | 17 500 | 11 855 | 11 392 |
Kurier Szczeciński | 18 157 | 11 783 | 10 709 | 19 498 | 13 070 | 11 353 |
Super Nowości | 13 540 | 8 057 | 8 057 | 14 627 | 8 551 | 8 551 |
Dziennik Wschodni | 10 179 | 6 338 | 6 334 | 10 085 | 6 726 | 6 726 |
Gazeta Współczesna | 8 654 | 6 163 | 6 160 | 9 819 | 8 237 | 7 391 |
Kurier Poranny | 7 176 | 5 216 | 5 175 | 8 409 | 6 798 | 6 162 |
Polska Kurier Lubelski | 7 857 | 4 322 | 4 322 | 8 380 | 5 133 | 4 961 |
Polska Metropolia Warszawska | 10 311 | 3 954 | 3 489 | 10 903 | 4 049 | 3 646 |
Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Wszystkie dzienniki regionalne straciły w 2015 roku. Liderem „Gazeta Pomorska”
Głos Wielkopolski , najstarszy dziennika i jedyny w tym regionie co idzie w samym Poznaniu. Jednak biada temu, kto by chciał się czegoś dowiedzieć co dzieje się w tym regionie czy samym mieście ! Mało że informacji lokalny jest tam tyle co kot na płakał, to jeszcze są one denne . Dla przykładu w dzile sportowym o sporcie lokalnym można sobie jedynie poczytać o klubie z ul. Bułgarskiej i to wszystko w temacie . Cała reszta to "wierszówki" walone z kanałów tv ! Temat jest szeroki i głęboki , ale nawet szersze jego przedstawienie ,nic nie pomoże gdyż kiszący się w tej padającej gazecinie "dziennikarze" to głównie stara niereformowalna gwardia medialnego pierdzenia w stołki redakcyjne ! Aha na koniec, to nie internet odbiera czytelników prasie generalnie ,ale to prasa wywaliła całe pokolenie do internetu , które już nigdy nie sięgnie po prasę ....taka prasę !