TVP1 liderem, TVP2 wyprzedziła TVN i Polsat. Mecz Belgia-Włochy hitem
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły mecze na Euro 2020, które wśród hitów zajęły siedem czołowych miejsc. Najchętniej oglądane spotkania to Belgia-Włochy, Francja-Szwajcaria i Ukraina-Anglia. Liderem oglądalności wśród stacji zarówno w 4+ jak i 16-49 była Jedynka, dużym wzrostem pochwalić się mogła TVP2 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu - od 28 czerwca do 4 lipca - najwięcej widzów zgromadził piątkowy mecz Euro 2020 Belgia-Włochy, który w TVP1 oglądało 3 mln widzów, co przełożyło się na 25,15 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugie miejsce zajęła relacja ze spotkania Francja-Szwajcaria. Transmisję w Jedynce w poniedziałek obejrzało 2,94 mln widzów (SHR% na poziomie 26,08 proc.).
Podium uzupełnia pojedynek między Ukrainą a Anglią z 3 lipca. Mecz w TVP1 miał 2,79 mln osób (24,75 proc. udziału).
„Fakty” na czele dzienników
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 1 lipca na antenie stacji obejrzało 1,95 mln widzów (20,28 proc. udziału). Była to ósma topowa pozycja programowa w rankingu.
Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Wiadomości” Jedynki, które zgromadziły 1,76 mln widzów (emisja 30 czerwca; 11. pozycja w ogólnym rankingu). W zestawieniu top 20 na 12 pozycji uplasował się „Teleexpress” TVP1 z 1,75 mln oglądających (wtorkowe wydanie).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był mecz Francja-Szwajcaria, który w TVP1 miał 1,29 mln osób, co dało stacji 29,69 proc. udziału.
Drugie miejsce zajęło spotkanie Belgów z Włochami (1,23 mln widzów w TVP1; 28,79 proc. udziału), a podium uzupełnia pojedynek Ukraina-Anglia (1,09 mln w TVP1; 27,93 proc.).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
TVP1 liderem, udany tydzień TVP2
Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 2,20 pkt. proc. do 10,59 proc.
Druga była TVP2, której udział w analizowanym okresie wyniósł 7,87 proc. (wzrost o 1,61 pkt. proc.). Stacja awansowała z miejsca czwartego.
Z drugiej na trzecią lokatę spadł Polsat. Udział stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 7,46 proc. (w dół o 1,12 pkt. proc.).
Czwarty był TVN, którego udział wyniósł 6,076 proc. (- 0,21 pkt. proc.). Stacja spadła z trzeciej lokaty.
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 33,91 proc. do 31,99 proc.
Piąty był TVN24, którego udział spadł o 0,03 pkt. proc. do 4,79 proc. Szóstą lokatę zajęło TVP Info (stacja miała 3,95 proc. udziału; + 0,36 pkt. proc.). Wśród czołowych stacji informacyjnych 12. miejsce zajął Polsat News (1,83 proc.; w dół o 0,03 pkt. proc.).
TVP1 na czele również w 16-49
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem też była TVP1. Udział stacji zmniejszył się o 2,88 pkt. proc. do 7,98 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 7,80 proc. (- 1,17 pkt. proc.).
Podium uzupełnia TVN (- 0,25 pkt. proc. do 7,37 proc.). Czwarta była Dwójka (+ 1,76 pkt. proc. do 7,22 proc.).
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwsza również była TVP1 (8,25 proc.; w dół o 2,87 pkt. proc.). Taki sam udział miał również Polsat, ale stacja średnio miała o 27 widzów mniej.
Dołącz do dyskusji: TVP1 liderem, TVP2 wyprzedziła TVN i Polsat. Mecz Belgia-Włochy hitem