SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Wyspa przetrwania” miała o 1,74 mln widzów mniej niż „Taniec z gwiazdami”

Wysokobudżetowe reality-show „Wyspa przetrwania” oglądało średnio 1,17 mln widzów, o 1,74 mln osób mniej niż „Taniec z gwiazdami” pokazywany w tym paśmie rok temu. Polsat w czasie jego emisji przegrał z konkurencją w rynku. Program miał jednak lepsze wyniki oglądalności w grupie komercyjnej (spadek względem tanecznego show wyniósł 159 tys. osób, a stacja była wiceliderem pasma). Wpływy z reklam wyniosły 34,94 mln zł.

Reality-show „Wyspa przetrwania” na antenie Polsatu oglądać można było w piątki o godz. 20.05, w okresie od 8 września do 10 listopada br. Średnia widownia programu wyniosła 1,17 mln osób, co przełożyło się na 8,14 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Dużo lepsze wyniki program miał wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 - w tym ujęciu produkcja gromadziła średnio 619 tys. widzów, a jej udział wyniósł 11,54 proc. (odpowiednio 786 tys. widzów i 9,64 proc. w 16-59).

Największą widownię, wynoszącą 1,5 mln oglądających, zgromadził trzeci odcinek nowego reality-show.

Finał produkcji, bezpośrednio konkurujący z meczem Polska-Urugwaj (który w TVP1 i TVP Sport śledziło 6,17 mln widzów), przyciągnął 1,11 mln osób.

Dla porównania, pokazywaną jesienią ub.r. w tym pasmie szóstą edycję widowiska „Dancing with the Stars. Taniec z Gwiazdami” oglądało średnio 2,91 mln osób, co przełożyło się na 19,64 proc. udziału w 4+ (odpowiednio 778 tys. widzów i 13,63 proc. udziału w 16-49). Oznacza to, że „Wyspa przerwania” w 4+ miała aż o 1,74 mln widzów mniej (udział spadł o 11,5 pkt. proc.). Mniejszy spadek nastąpił w grupie komercyjnej 16-49 AMR spadł o 159 tys. osób, a SHR% - o 2,09 pkt. proc.

Polsat w paśmie nadawania nowego programu zajął ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym paśmie była TVP2, która emitując wtedy seriale „Barwy szczęścia”, „O mnie się nie martw” i „Rodzinka.pl”, osiągała 13,33 proc. udziału. Druga była TVP1 (prognoza pogody, filmy fabularne, „The Wall. Wygraj marzenia”, a także 54. KFPP czy wspomniany już wyżej towarzyski mecz Polska-Urugwaj; 11,71 proc.), a trzeci - TVN (pasmo filmowe; 10,59 proc.).

Również wśród widzów w grupie 16-59 Polsat wypadł najsłabiej na tle swoich głównych konkurentów, ale w grupie komercyjnej 16-49 stacja była już jednak wiceliderem rynku.

- Możemy podejrzewać, że nie jest to wynik do końca satysfakcjonujący stację biorąc pod uwagę fakt, że w analizowanym przedziale czasowym rok wcześniej, to właśnie w piątek Polsat notował najwyższy udział wśród głównych stacji w grupie 4+ (wówczas w emisji był program „Dancing with the Stars, Taniec z gwiazdami”) - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jakub Radgowski, video planner/buyer w Havas Media Group. Program „Wyspa przetrwania” anonsowany był jako „jeden z najdroższych w historii stacji”. Pod znakiem zapytania stoi kwestia, czy nadawca zdecyduje się na produkcję kolejnego sezonu. Chociaż start programu był obiecujący, to już ostatni odcinek oglądał się o 21 proc. (AMR 4+) i 33 proc. (AMR 16-49) gorzej od pierwszego - komentuje ekspert.

Wpływy reklamowe wokół premierowych odcinków produkcji wyniosły 34,94 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

„Wyspa przetrwania” to przygodowe reality-show, w którym 16 uczestników (podzielonych na dwa plemiona) zmagało się w ekstremalnych konkurencjach na jednej z tropikalnych wysp archipelagu Fidżi. Celem było przetrwanie na niej kilku tygodni, co wymagało siły, intelektu, wytrwałości i umiejętności pracy w grupie. W każdym odcinku podczas Rady Plemienia grupa eliminowała jednego współplemieńca. Ostatnim ocalałym uczestnikiem została Katarzyna Cebula, która wygrała 150 tys. zł.

Reality-show prowadził dziennikarz Radia ZET Damian Michałowski, który wygrał kilkuetapowy casting, pokonując wielu zaproszonych do castingu kandydatów.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w I półroczu br. udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 11,14 proc.