Wyszukiwarka Bing zmienia nazwę i logo. Chce lepiej kojarzyć się użytkownikom
Microsoft zapowiedział, że należąca do niego internetowa wyszukiwarka Bing zmienia nazwę na Microsoft Bing. Platforma ma także nowe logo. Producent wyjaśnia, że zmiana identyfikacji wizerunkowej pozwoli użytkownikom łatwiej identyfikować Bing z Microsoftem.
Obecnie na rynku wyszukiwarek internetowych dominującą pozycję ma platforma prowadzona przez Google. Według danych Statcounter z maja 2020 r. wyszukiwarka Google miała 67,14 proc. udziałów w globalnym rynku, na kolejnych miejscach znalazły się Bing (14,63 proc.) oraz chińska Baidu.
Czytaj także: Microsoft z nową odsłoną Xbox Store, aplikacją na Androida i akcesoriami
Bing: Nowa nazwa i logo
Teraz Microsoft będący właścicielem wyszukiwarki Bing poinformował na swoim blogu o zmianach w identyfikacji wizerunkowej tej platformy.
Producent zapowiada, że wyszukiwarka ma obecnie nazwę Microsoft Bing, otrzymała także odświeżone logo w nowym kształcie i kolorystyce.
Microsoft nie wyjaśnia szeroko decyzji o rebrandingu Bing, zaznacza jedynie że jest ona spowodowana chęcią lepszego niż dotąd uświadomienia internautom, iż marka wyszukiwarki jest bezpośrednio związana z koncernem.
W zakończonym 30 czerwca roku fiskalnym Microsoft zanotował wzrost przychodów o 14 procent, a zysk netto spółki przekroczył 44 mld dolarów. Motorem wzrostów był szczególnie segment usług chmurowych, w wypadku Azure przychody zwiększyły się o 47 proc. w dobie pandemii koronawirusa.
Czytaj także: Microsoft pokazał Surface Laptop Go i nowy Surface Pro X (wideo)
Dołącz do dyskusji: Wyszukiwarka Bing zmienia nazwę i logo. Chce lepiej kojarzyć się użytkownikom