„You Can Dance 9” stracił 370 tys. widzów. 22,5 mln zł z reklam
Dziewiątą edycję „You Can Dance. Po prostu tańcz!” śledziło 1,32 mln osób, o 370 tys. widzów mniej niż rok temu gromadziła ósma seria talent-show. Format dał TVN drugie miejsce w rynku telewizyjnym, a wpływy z reklam wyniosły 22,54 mln zł.
Średnia oglądalność wszystkich 14. odcinków „You Can Dance. Po prostu tańcz! 9” wyniosła 1,32 mln widzów, co przełożyło się na 10,39 proc. udziału TVN w grupie 4+ i 13,21 proc. w grupie 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Program oglądać można było na antenie TVN w środy o godz. 21.30, w okresie od 17 lutego do 18 maja br.
Najwięcej widzów zgromadził drugi odcinek talent-show, który przyciągnął przed ekrany średnio 1,60 mln osób.
Wirtualnemedia.pl | Start | Koniec | Wszyscy 4+ | |
Data | AMR | SHR% | ||
09-03-2016 | 21:30:19 | 22:27:58 | 1 599 617 | 11,71% |
24-02-2016 | 21:30:20 | 22:27:38 | 1 590 134 | 11,51% |
30-03-2016 | 21:30:55 | 22:35:33 | 1 434 925 | 10,71% |
W porównaniu do poprzedniej serii, emitowanej wiosną ub.r., „You Can Dance” straciło 370 tys. widzów. 8. sezon programu oglądało średnio bowiem 1,69 mln widzów, co dało stacji odpowiednio 12,87 proc. i 16 proc. udziału. Wówczas talent-show oglądać można było w poniedziałki o godz. 21.30.
Natomiast pokazywaną w analogicznym okresie ub.r. w środy o 21.30 drugą serię modowego reality-show „Project Runway” oglądało w TVN średnio 1,38 mln widzów. Przełożyło się to na odpowiednio 9,72 proc. i 13,39 proc. udziału. Oznacza to, że TVN w tym paśmie stracił 60 tys. widzów.
TVN w czasie emisji właśnie zakończonej serii „You Can Dance” zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem była TVP2 nadająca wówczas gł. serial „Na sygnale”, co przełożyło się na 16,57 proc. udziału. Trzecia pozycja należała do Polsatu (filmy fabularne; 8,53 proc.), a najsłabiej z tzw. „wielkiej czwórki” wypadła TVP1 (gł. filmy dokumentalne; 6,31 proc.). Taka sama kolejność była w grupie komercyjnej.
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
TVP2 | 2 097 989 | 16,57% | 734 345 | 13,58% |
TVN - You Can Dance 9 | 1 315 849 | 10,39% | 713 997 | 13,21% |
Polsat | 1 080 645 | 8,53% | 641 962 | 11,88% |
TVP1 | 799 451 | 6,31% | 273 688 | 5,06% |
Reklamy emitowane wokół właśnie zakończonej edycji programu przyniosły stacji w sumie 22,54 mln zł. Rok temu wpływy z reklam wyniosły 21,69 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Zwycięzcą w dziewiątej edycji „You Can Dance. Po prostu tańcz!” został Stefano Silvino. Nagrodą w programie było stypendium w światowej, renomowanej szkole tańca oraz 100 tysięcy złotych.
Obok Michała Piróga i Agustina Egurroli w tej edycji show na fotelach jurorskich zasiedli Maciej Florek oraz Ida Nowakowska.
- Zaproszenie do programu dwójki jurorów to był strzał w dziesiątkę. Ida i Maciek mają doświadczenie jako finaliści pierwszej edycji, a teraz mieli szansę poznać program z drugiej strony barykady jako jurorzy. To wprowadziło nową jakość i dynamikę do programu - tak podsumowuje 9. edycję producentka formatu z ramienia TVN Monika Lenar-Klimczak. - Wielkim wydarzeniem tej edycji był występ na scenie „You Can Dance” samego Agustina Egurroli. To z pewnością była historyczna edycja naszego tanecznego show - dodaje.
Producentem-licencjodawcą „You Can Dance” jest Endemol Shine Polska, a producentem wykonawczym - Golden Media Polska.
Nie wiadomo, czy TVN zdecyduje się pokazać kolejny sezon show, a jeśli już to najwcześniej byłoby to wiosną 2017 roku. Na chwilę obecną stacja skupia się na ramówce letniej i jesiennej.
W kwietniu br. udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 11,33 proc.
Dołącz do dyskusji: „You Can Dance 9” stracił 370 tys. widzów. 22,5 mln zł z reklam