YouTube z dużymi wypłatami dla branży muzycznej. 4 mld dolarów w jeden rok
W ciągu ostatnich 12 miesięcy wypłaciliśmy branży muzycznej ponad 4 mld dolarów - poinformował YouTube. Serwis ujawnił, że w pierwszym kwartale 2021 roku przybyło więcej płatnych subskrybentów słuchania muzyki w YT Music niż w którymkolwiek wcześniejszym kwartale od momentu uruchomienia usługi.
YouTube od dawna notuje wysoką popularność wśród internautów, co przekłada się także na finansowe wyniki serwisu. W pierwszym kwartale 2021 r. YouTube wygenerował przychód z reklam w wysokości 6,01 mld dolarów. To tylko o 17,4 proc. mniej od 7,16 mld dol. całkowitego przychodu serwisu streamingowego Netflix
4 mld dol. dla branży muzycznej
YT ma w swojej ofercie treści muzyczne w postaci klipów wideo oraz nagrań dostępnych m.in. na platformie YouTube Music, która w Polsce została udostępniona w 2019 r.
Czytaj także: Szef Google w Polsce: Nie zarabiamy na linkach do serwisów informacyjnych. Wspieramy polskie media
Teraz Lyor Cohen, szef segmentu muzyki w YT poinformował na blogu, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy serwis zapłacił branży muzycznej tantiemy w wysokości ponad 4 mld dol. Pieniądze trafiły do wykonawców, autorów tekstów i kompozytorów oraz wytworni muzycznych posiadających prawa do konkretnych utworów.
Menedżer zdradził również, że w pierwszym kwartale 2021 r. przybyło więcej płatnych subskrybentów słuchania muzyki niż w którymkolwiek wcześniejszym kwartale od momentu uruchomienia usługi, nie podał jednak dokładnych liczb. Poinformował natomiast, że każdego miesiąca muzyczne klipy na platformie są odtwarzane przez ponad 2 mld użytkowników.
Według Lyora Cohena segment muzyczny YT jest wdzięcznym miejscem dla reklamodawców, którzy przy poszczególnych utworach mogą dotrzeć precyzyjnie do interesujących dla nich grup odbiorców. Według zapowiedzi serwis będzie w przyszłości oferował nowe rozwiązania pozwalające monetyzować treści muzyczne zarówno artystom, jak i markom.
Czytaj także: YouTube Ads Leaderboard: Kubuś bez cukru, Castorama i Play na Kartę najpopularniejsze w lutym, marcu i kwietniu
Dołącz do dyskusji: YouTube z dużymi wypłatami dla branży muzycznej. 4 mld dolarów w jeden rok