Ile twórcy internetowi zarabiają na filmach z YouTube Shorts?
YouTube postawił na krótkie formy wideo, które od początku lutego 2023 roku dołączyły do programu monetyzacji treści. Sieć partnerska LifeTube sprawdziła jak radzi sobie YouTube Shorts oraz czy publikowanie krótkich materiałów jest opłacalne dla twórców. Stawki dla polskich twórców są raczej niewielkie.
Od lutego 2023 roku platforma YouTube postanowiła włączyć krótkie formy video do programu monetyzacji. Miało to zachęcić twórców do publikowania większej liczby krótkich form wideo i przyciągnąć szersze grono odbiorców.
Według analizy LifeTube w lutym 2023 roku twórcy średnio zarobili 6 groszy za 1000 wyświetleń Shortsa.
Ile można zarobić na YT Shorts?
- Od momentu włączenia Shortsów do programu monetyzacji widać, że twórcy mocniej zainteresowali się tworzeniem tego rodzaju kontentu. Aktualnie na platformie znajdziemy ogromny wybór krótkich treści wideo, które tworzone są przez wielu popularnych twórców, którzy wcześniej kojarzyli się wyłącznie z dłuższymi materiałami. Ten rok zdecydowanie należał będzie do Shortsów - mówi Marcin Pyć, head of network management w LTTM (LifeTube, Gameset).
Według danych LifeTube w 2022 roku krótkie pionowe formy wideo odpowiadały już prawie, za co piąte wyświetlenie. Dodatkowo procentowy wzrost oglądalności YT Shorts wyniósł 20,53 proc.
W porównaniu z ubiegłymi latami wydłużył się średni czas trwania jednego wyświetlenia wideo publikowanych przez twórców zrzeszonych w sieci LifeTube i wyniósł 6,5 minuty, czyli o minutę dłużej niż w 2021 roku.
Dołącz do dyskusji: Ile twórcy internetowi zarabiają na filmach z YouTube Shorts?