SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ile twórcy internetowi zarabiają na filmach z YouTube Shorts?

YouTube postawił na krótkie formy wideo, które od początku lutego 2023 roku dołączyły do programu monetyzacji treści. Sieć partnerska LifeTube sprawdziła jak radzi sobie YouTube Shorts oraz czy publikowanie krótkich materiałów jest opłacalne dla twórców. Stawki dla polskich twórców są raczej niewielkie.

Od lutego 2023 roku platforma YouTube postanowiła włączyć krótkie formy video do programu monetyzacji. Miało to zachęcić twórców do publikowania większej liczby krótkich form wideo i przyciągnąć szersze grono odbiorców.

Według analizy LifeTube w lutym 2023 roku twórcy średnio zarobili 6 groszy za 1000 wyświetleń Shortsa.

Ile można zarobić na YT Shorts?

- Od momentu włączenia Shortsów do programu monetyzacji widać, że twórcy mocniej zainteresowali się tworzeniem tego rodzaju kontentu. Aktualnie na platformie znajdziemy ogromny wybór krótkich treści wideo, które tworzone są przez wielu popularnych twórców, którzy wcześniej kojarzyli się wyłącznie z dłuższymi materiałami. Ten rok zdecydowanie należał będzie do Shortsów - mówi Marcin Pyć, head of network management w LTTM (LifeTube, Gameset).

Według danych LifeTube w 2022 roku krótkie pionowe formy wideo odpowiadały już prawie, za co piąte wyświetlenie. Dodatkowo procentowy wzrost oglądalności YT Shorts wyniósł 20,53 proc.

W porównaniu z ubiegłymi latami wydłużył się  średni czas trwania jednego wyświetlenia wideo publikowanych przez twórców zrzeszonych w sieci LifeTube i wyniósł 6,5 minuty, czyli o minutę dłużej niż w 2021 roku.

Dołącz do dyskusji: Ile twórcy internetowi zarabiają na filmach z YouTube Shorts?

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Meg
Sieci partnerskie sa skierowane glownie do pato-influencerow i smieszow goniacych za trendami. Wyniki w tym przypadku podawane przez kazda siec wypaczaja obraz rynku. Po prostu zdecydowana wiekszosc topowych tworcow z tych yt shorts nie korzysta bo nie widzi sensu. Stawki za reklame sa skandalicznie male. Mozna powiedziec ze ze sa zadne.
18 4
odpowiedź
User
rotfl
Oprócz coś koło 25-30 proc. wartościowych treści, reszta tego YT, to właśnie taki ściek, jak te tzw. shorts. Dla mnie one potwierdzają, że ludzkość za kilka lat będzie zamieszkiwana w 99,9 proc. przez debili. Zresztą określenie "twórca" jest zdecydowanie na wyrost, bo co ci ludzie niby tworzą? Filmiki, w których wciskają oglądającym jakieś pseudo produkty na zasadzie słupów? Twórca to pisarz (zaznaczam, z prawdziwego zdarzenia, a nie klepacz produkcyjny czytadeł do klozetu), malarz, tłumacz, fotograf, a nie jakaś plastikowa dziunia, która i tak za parę lat będzie stara, i te miliony jej nawet nie pomogą - patrz prześmiewczy film "Ze śmiercią jej do twarzy".
13 4
odpowiedź
User
dyfgart
Znaczy się, ,musisz obejrzeć 3 minuty reklam, żeby zobaczyć 10 sekund filmu?
0 0
odpowiedź