Zalando implementuje asystenta mody opartego o ChatGPT
Pierwsza wersja beta asystenta mody Zalando zostanie udostępniona wybranej grupie klientów wiosną. Jest oparty o bota ChatGPT.
Technologia OpenAI pozwala klientom na zadawanie pytań z wykorzystaniem własnych pojęć i słów związanych z modą, co pomaga w bardziej intuicyjnym poruszaniu się po szerokim asortymencie Zalando.
Zalando, jedna z wiodących europejskich platform modowych i lifestylowych, wkrótce wprowadzi, w swojej aplikacji i na stronie internetowej, osobistego asystenta mody wykorzystującego ChatGPT. W ten sposób Zalando wykorzysta potencjał generatywnej technologii AI, by wzmocnić doświadczenie odkrywania mody online.
Klientom Zalando poszukującym wśród jednego z najszerszych asortymentów na rynku, tej jednej, idealnej rzeczy, czasem przyda się dodatkowa pomoc. Dzięki nowemu asystentowi mody cały ten proces stanie się jeszcze bardziej intuicyjny i naturalny, a klienci będą mogli poruszać się po asortymencie Zalando z wykorzystaniem własnych modowych pojęć.
Zalando podpowie, w co się ubrać
Przykładowo, jeśli klient zapyta „W co mam się ubrać na wesele w Madrycie w maju?” asystent mody Zalando będzie w stanie zrozumieć, że jest to wydarzenie formalne oraz przewidzieć jakiej pogody można spodziewać się w maju w Madrycie. Na tej podstawie przedstawi uzasadnienie wyboru w formie pisemnej i zarekomenduje ubrania odpowiednie na taką okazję.
Rekomendacja w przyszłości może zostać połączona z informacjami o preferencjach klientów, takich jak ich ulubione marki, a także z produktami dostępnymi w ich rozmiarach, co zapewni jeszcze bardziej spersonalizowany dobór. Odpowiadając na zadane pytania asystent mody Zalando będzie dostarczał klientom odpowiednie produkty, a prowadzona z nim dyskusja umożliwi dalsze doprecyzowanie wyników.
Technologia ta w pierwszej wersji beta, wspierającej języki angielski i niemiecki, zostanie udostępniona wybranej grupie klientów w Niemczech, Irlandii, Wielkiej Brytanii oraz Austrii na wiosnę. Pozwoli ona na odkrywanie asortymentu Zalando i inspiracji modowych w zupełnie nowy i intuicyjny sposób.
- Angażujemy się w zrozumienie potrzeb i preferencji klientów i z niecierpliwością czekamy na odkrycie potencjału, jaki ChatGPT może wnieść do ich zakupów. Podczas testowania i wprowadzania nowych rozwiązań, będziemy zwracać uwagę na to, w jaki sposób klienci chcą wchodzić w interakcje z naszym asystentem mody, aby zapewnić im najlepsze możliwe doświadczenie – mówi Tian Su, VP personalization and recommendation w Zalando.
Dołącz do dyskusji: Zalando implementuje asystenta mody opartego o ChatGPT