Zalando usuwa recenzje od klientów
Internetowa platforma odzieżowa Zalando nie będzie już pokazywać recenzji i opinii klientów. Zastąpi je ankietą.
Niemiecka platforma Zalando usunęła niedawno opcję zamieszczania recenzji przez kupujących, a starsze opinie zostały usunięte - informuje serwis retaildetail.eu. Sprzedawca zastąpił je linkiem do krótkiej ankiety sprawdzającej, czy opis produktu pomógł klientowi w podjęciu decyzji o zakupie.
Zmianę dostrzegli eksperci na LinkedIn i w prasie. Byli dość zaskoczeni, ponieważ recenzje odgrywają coraz większą rolę w decyzjach zakupowych w internecie. Coraz większy nacisk kładzie na to np. Amazon. Mankamentem jest jednak rosnąca liczba fałszywych recenzji, co - jak podaje serwis - mogło skłonić Zalando do działania.
Tylko 3 proc. pisze recenzje
Hiszpański portal e-commerce-news.es informuje, że Zalando podaje, że tylko 3 proc. klientów tej platformy zostawiało recenzję: „Zdecydowana większość naszych produktów nie otrzymuje ani jednej recenzji. Dlatego zdecydowaliśmy się usunąć tę funkcję z naszego sklepu.”
Zalando twierdzi, że ocenia, w jaki sposób platforma może zapewnić lepsze i bardziej wartościowe doświadczenia w przyszłości. Teraz klienci mogą nadal wyrażać swoje opinie za pośrednictwem swojego profilu lub podając powód zwrotu produktu.
Zalando wprowadziło niedawno kilka innowacji mających na celu poprawę doświadczeń zakupowych na platformie, zwiększenie konwersji i zmniejszenie zwrotów. Na przykład opracowano narzędzie, które może przewidzieć wymiary ciała klienta na podstawie dwóch zdjęć w obcisłym ubraniu. Testuje także wirtualną przymierzalnię, w której klienci mogą przymierzać spodnie za pomocą swojego awatara.
Dołącz do dyskusji: Zalando usuwa recenzje od klientów
Gdyby warunkiem umieszczenia komentarza było rozwiązanie zadania logicznego, NIGDY być nic nie napisał w internecie.