Żabka otwiera kolejne bezobsługowe sklepy
Koncept bezobsługowego sklepu Żappka Store działa już w czterech lokalizacjach w Polsce - dwóch w Poznaniu, w Krakowie i Warszawie.
Żappka Store to format opracowany z myślą o lokalizacjach, w których nie ma możliwości otwarcia standardowego sklepu Żabka lub jest ona bardzo ograniczona, jak w przypadku dworców kolejowych. Koncept pozwala na zakup przekąski lub napoju w ciągu kilku sekund, bez kolejek, bez gotówki ani kontaktu z obsługą.
Jedyne co trzeba mieć to smartfon z zainstalowaną aplikacją Żappka i włączoną usługą Żappka Pay.
Jak robić zakupy w Żappka Store
Przed wejściem do Żappka Store aplikacja wygeneruje jednorazowy, przypisany do punktu kod QR, który należy zeskanować na czytniku przy drzwiach. Po zeskanowaniu kodu, drzwi otworzą się automatycznie. Gdy będziemy już w środku, zakupy zajmą tylko chwilę – wystarczy wziąć z półki wybrane produkty i wyjść.
Zamontowany w Żappka Store system kamer, wykorzystujący algorytmy m.in. deep learning, rozpozna zdjęte z półek produkty, naliczy odpowiednią kwotę, po czym sfinalizuje płatność za pomocą podpiętej do Żappka Pay karty płatniczej. System nie identyfikuje klientów, nie zapamiętuje również obrazu, co gwarantuje pełne zachowanie prywatności i bezpieczeństwo.
Pierwsza Żappka Store ruszyła w czerwcu br. w Poznaniu na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich.
W bezobsługowych Żappka Store na ul. Brackiej w Warszawie oraz w przejściu podziemnym Lubicz-Basztowa w Krakowie poszerzono asortyment – w każdej placówce znaleźć można w sumie około 500 różnych produktów, wśród nich słodycze, dania gotowe, przekąski słone i słodkie oraz napoje, także gorącą, świeżo mieloną kawę z ekspresu.
Obecnie działają już cztery bezobsługowe Żabki: Poznań (Międzynarodowe Targi Poznańskie, brama nr 8 od ulicy Głogowskiej); Poznań (Dworzec PKP, ul Dworcowa 1); Kraków (Przejście podziemne Lubicz-Basztowa); Warszawa (ul. Bracka 3).
Żabka ma w Polsce ponad 7 tysięcy sklepów .
Żappka Store wykorzystuje technologię opartą o AI, która powstała dzięki współpracy Żabki Future z amerykańską firmą technologiczną AiFi. Koncept bezobsługowej Żabki został stworzony w ramach Inkubatora Biznesu Żabka Future, które łączy w sobie trzy elementy: zarządzanie i wyszukiwanie innowacji, przekuwanie ich na nowe produkty i usługi oraz ich komercjalizację.
Dołącz do dyskusji: Żabka otwiera kolejne bezobsługowe sklepy