Żubr, Plus, Redd's i McDonald’s z najlepszymi hasłami reklamowymi 2015 roku (wideo)
„Kolej na Żubra”, „Brawo Ty, brawo ja”, „Piwo inne niż inne”, „mamsmakanamaka” i kilka innych sloganów trafiło do naszego zestawienia najlepszych haseł reklamowych mijającego roku. Wytypowali je dla nas Piotr Żarczyński, Robert Sosnowski, Marcin Wojtulewicz i Justyna Staszewska.
Piotr Żarczyński, copywriter w VML Poland:
„Piwo inne niż inne” Redd's (Kompania Piwowarska, agencja PZL)
Żyjemy w czasach kultu indywidualności. Z tłumu, w którym każdy stara się być inny niż pozostali, ciężko się wyróżnić. Zwłaszcza jeśli jest się piwem z dużego koncernu wśród wyrastających jak grzyby po deszczu małych browarów. Autorzy hasła sprytnie zadrwili z faktu, że powszechna odmienność stała się już normą, w błyskotliwy sposób komunikując nowe (naprawdę oryginalne) warianty smakowe piwa Redd’s.
"#mamsmakanamaka" (McDonald's, agencja DDB&tribal)
No dobra, kto nigdy nie uległ nagłej ochocie na frytki i burgera z McDonald’s - ręka do góry. Wiemy, że to niezbyt zdrowe, ale czasem po prostu musimy. To przychodzi napadami. Autorzy hasła oparli się na tym prostym, acz prawdziwym spostrzeżeniu. A ponieważ słusznie wyszli z założenia, że „prawda musi się rymować” i opatrzyli swoje dzieło hasztagiem - zbierają właśnie pierwsze laury za to, jak ich hasło funkcjonuje w social media.
„Jobs are waiting for you. Gates are open” (Grupa Pracuj, agencja Up)
Któż w branży IT nie chciałby zrobić kariery na miarę współzałożycieli Apple lub Microsoft? A kto powiedział, że to niemożliwe? Autorzy hasła kampanii employer brandingowej Grupy Pracuj sprytnie wpletli w slogan nazwiska obu informatycznych guru, zachęcając ambitnych specjalistów IT, by mierzyli wysoko. Nie była to jednak wyłącznie udana zabawa słowem - kampania zbiegała się w czasie z zapowiedziami polskiej premiery filmowej biografii Jobsa.
Robert Sosnowski, dyrektor zarządzający Biura Podróży Reklamy:
„Brawo Ty, Brawo Ja” - Plus (Polkomtel, agencja Scholz&Friends Warszawa)
Dlaczego? Bo hasło na dobre zadomowiło się już we współczesnej polszczyźnie a to świadczy zarówno o tym, ze zostało zapamiętane jak i przyjęte entuzjastycznie.
„Ant Man. Mały ale wariat”, czyli polskie hasło reklamowe filmu - ryzykowne ale pomysłowe i - jak się okazało - dobrze przyjęte w Polsce.
Dobry powrót PZL do obsług piwa Żubr - zarówno „Kolej na Żubra” czy „Wychylanie jednego Żubra daje lepszy efekt niż wychylanie pozostałych gatunków" (autorstwa agencji PZL) to silne i zapamiętywalne slogany.
A z zagranicznych: „It's Good Not to Be Home” Hyatt Regency Hotels - podoba mi się przewrotność tego hasła nieźle spięta z całością ATL.
Dołącz do dyskusji: Żubr, Plus, Redd's i McDonald’s z najlepszymi hasłami reklamowymi 2015 roku (wideo)