Zysk Blue449 i Spark Foundry wzrósł o 65 proc. przy spadku przychodów o 21,7 proc.
Należące do SMG Poland (Publicis Media) agencje Blue449 i Spark Foundry zanotowały w 2018 roku spadek przychodów o 21,7 proc., do 259,09 mln zł. Mimo to agencjom udało się zwiększyć zysk netto o 65,4 proc., do 20,37 mln zł.
W Krajowym Rejestrze Sądowym agencje Blue449 i Spark Foundry ujęte są jako oddziały spółki SMG Poland.
Ta spółka miała na koniec 2018 roku 259,09 mln zł przychodów, co oznacza spadek o 21,7 proc. względem wyniku w 2017 roku.
Na usługach świadczonych na terenie kraju SMG zarobiło w ub.r. 238,86 mln zł (wobec 312,21 mln zł rok wcześniej), a na tych za granicą – 20,23 mln zł (wobec 18,51 mln zł rok wcześniej).
W omawianym okresie spółce udało się znacznie ograniczyć koszty działalności operacyjnej. Spadły one rok do roku o 25,4 proc., z 314,84 mln zł w 2017 roku do 234,78 mln zł w ub.r.
Wydatki na usługi obce zmalały z 3,97 mln zł do 3,8 mln zł, a na wynagrodzenia – z 7,14 mln zł do 5,87 mln zł.
W SMG zredukowano liczbę zatrudnionych na etatach osób – z 62 w 2017 roku do 48 w 2018 roku.
Zysk ze sprzedaży wzrósł rok do roku z 15,89 mln zł do 24,31 mln zł. Zysk brutto zwiększono z 15,24 mln zł do 25,21 mln zł, a zysk netto - z 12,31 mln zł do 20,37 mln zł (wzrost o 65,4 proc.). Zysk zostanie w całości wypłacony jako dywidenda.
Wśród klientów, dla których pracowała spółka SMG Poland w ub.r. były m.in. Grupa Agora, Media Expert, Circle K, Storytel, Aviva, i Bank Handlowy w Warszawie.
Wśród nowo pozyskanych znalazły się m.in. Nest Bank i Żabka, Avon (globalnie), OSM Łowicz. Spark Foundry obroniło w przetargu obsługę Frisco.pl.
„W 2018 roku spółka z powodzeniem realizowała wiele kampanii w modelach efektywnościowych, biorąc odpowiedzialność nie tylko za jakość komunikacji marketingowej ale także za konkretne efekty sprzedażowe. Ten obszar reklamy pozwala na utrzymanie wysokiego poziomu marży operacyjnej przy spadających nakładach na tradycyjną komunikację marketingową” - napisano w sprawozdaniu złożonym w KRS.
W marcu br. Publicis Media połączyło agencje Spark Foundry i Blue449. Odtąd funkcjonują jako jedna agencja pod nazwą Spark Foundry Polska. Jej dyrektor generalną jest Beata Szcześniak, była szefowa Blue449.
Dołącz do dyskusji: Zysk Blue449 i Spark Foundry wzrósł o 65 proc. przy spadku przychodów o 21,7 proc.