1,6 mln widzów „Project Runway”. 13,8 mln zł wpływów z reklam
Średnio 1,6 mln osób oglądało pierwszą edycję programu „Project Runway”. W czasie emisji formatu stacja TVN miała słabsze wyniki od TVP1 i Polsatu. Wpływy reklamowe z reality-show przyniosły 13,8 mln zł. Kolejna edycja pojawi się za rok.
„Project Runway” nadawany był na antenie TVN w niedziele o 21.00 w okresie od 2 marca od 25 maja br. Średnia oglądalność reality-show wyniosła 1,6 mln widzów. Przełożyło się to na 10 proc. udziału w całym rynku oraz 13,92 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Najwięcej widzów zgromadził finałowy odcinek programu, który TVN nadał w minioną niedzielę. Obejrzało go 2,07 mln widzów, co przełożyło się na odpowiednio 13,36 proc. i 18,62 proc. udziału.
Topowe odcinki „Project Runway”
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Data | AMR | SHR % | SHR % |
2014-05-25 | 2 068 960 | 13,36% | 18,62% |
2014-03-09 | 1 750 666 | 10,94% | 15,52% |
2014-03-30 | 1 640 762 | 9,99% | 14,92% |
2014-03-02 | 1 605 816 | 10,31% | 14,69% |
2014-05-11 | 1 601 543 | 10,02% | 14,64% |
TVN w czasie emisji modowego formatu zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. W tym czasie liderem była TVP1, pokazująca wówczas końcówkę „Rancza”, a także filmy fabularne, audycje komitetów wyborczych i wieczór wyborczy, co dało jej 18,93 proc. udziału. Drugie miejsce należało do Polsatu („Tylko muzyka”; 17,22 proc.). Za TVN uplasowała się TVP2 („Sherlock”, filmy; 6,85 proc.). W grupie komercyjnej TVN też był trzeci, liderem tam był Polsat, a TVP2 była druga.
Oglądalność „Project Runway” na tle konkurencji
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVP1 | 3038566 | 18,93% | 14,46% |
Polsat | 2514259 | 15,66% | 17,22% |
TVN - Project Runway | 1604916 | 10,00% | 13,92% |
TVP2 | 1099025 | 6,85% | 7,19% |
„Project Runway” miał niższe wyniki od osiąganych przez nadawany rok wcześniej w niedziele o 21.00 w TVN serial „Przepis na życie”. Jego czwartą serię śledziło średnio 2,44 mln widzów, co przełożyło się na 15,40 proc. udziału w grupie 4+ i 19,43 proc. w 16-49 (więcej na ten temat).
Wpływy reklamowe z pierwszej edycji modowego reality-show wyniosły 13,78 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
W programie „Project Runway” 13 projektantów rywalizowało ze sobą w różnych zadaniach związanych z projektowaniem mody. Zwycięzcą został Jakub „Jacob” Bartnik. Wygrał 300 tys. zł, sesję swojej kolekcji na łamach miesięcznika „Elle” oraz półroczny mecenat artystyczny w firmie Simple-Creative Products.
Gospodynią „Project Runway” była Anja Rubik, w jury obok niej zasiadali Joanna Przetakiewicz i Mariusz Przybylski, a mentorem dla uczestników był Tomasz Ossoliński. Za produkcję wykonawczą programu odpowiadała firma FremantleMedia Polska.
TVN ma w planach emisję drugą edycję „Project Runway”. Widzowie zobaczą ją wiosną przyszłego roku (dowiedz się więcej).
Dołącz do dyskusji: 1,6 mln widzów „Project Runway”. 13,8 mln zł wpływów z reklam