SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

1,6 mln widzów „Project Runway”. 13,8 mln zł wpływów z reklam

Średnio 1,6 mln osób oglądało pierwszą edycję programu „Project Runway”. W czasie emisji formatu stacja TVN miała słabsze wyniki od TVP1 i Polsatu. Wpływy reklamowe z reality-show przyniosły 13,8 mln zł. Kolejna edycja pojawi się za rok.

„Project Runway” nadawany był na antenie TVN w niedziele o 21.00 w okresie od 2 marca od 25 maja br. Średnia oglądalność reality-show wyniosła 1,6 mln widzów. Przełożyło się to na 10 proc. udziału w całym rynku oraz 13,92 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Najwięcej widzów zgromadził finałowy odcinek programu, który TVN nadał w minioną niedzielę. Obejrzało go 2,07 mln widzów, co przełożyło się na odpowiednio 13,36 proc. i 18,62 proc. udziału.

Topowe odcinki „Project Runway”

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

16-49

Data

AMR

SHR %

SHR %

2014-05-25

2 068 960 

13,36%

18,62%

2014-03-09

1 750 666 

10,94%

15,52%

2014-03-30

1 640 762 

9,99%

14,92%

2014-03-02

1 605 816 

10,31%

14,69%

2014-05-11

1 601 543 

10,02%

14,64%


TVN w czasie emisji modowego formatu zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. W tym czasie liderem była TVP1, pokazująca wówczas końcówkę „Rancza”, a także filmy fabularne, audycje komitetów wyborczych i wieczór wyborczy, co dało jej 18,93 proc. udziału. Drugie miejsce należało do Polsatu („Tylko muzyka”; 17,22 proc.). Za TVN uplasowała się TVP2 („Sherlock”, filmy; 6,85 proc.). W grupie komercyjnej TVN też był trzeci, liderem tam był Polsat, a TVP2 była druga.

Oglądalność „Project Runway” na tle konkurencji

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

16-49

Stacja

AMR

SHR %

SHR %

TVP1

3038566

18,93%

14,46%

Polsat

2514259

15,66%

17,22%

TVN - Project Runway

1604916

10,00%

13,92%

TVP2

1099025

6,85%

7,19%


„Project Runway” miał niższe wyniki od osiąganych przez nadawany rok wcześniej w niedziele o 21.00 w TVN serial „Przepis na życie”. Jego czwartą serię śledziło średnio 2,44 mln widzów, co przełożyło się na 15,40 proc. udziału w grupie 4+ i 19,43 proc. w 16-49 (więcej na ten temat).

Wpływy reklamowe z pierwszej edycji modowego reality-show wyniosły 13,78 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

W programie „Project Runway” 13 projektantów rywalizowało ze sobą w różnych zadaniach związanych z projektowaniem mody. Zwycięzcą został Jakub „Jacob” Bartnik. Wygrał 300 tys. zł, sesję swojej kolekcji na łamach miesięcznika „Elle” oraz półroczny mecenat artystyczny w firmie Simple-Creative Products.

Gospodynią „Project Runway” była Anja Rubik, w jury obok niej zasiadali Joanna Przetakiewicz i Mariusz Przybylski, a mentorem dla uczestników był Tomasz Ossoliński. Za produkcję wykonawczą programu odpowiadała firma FremantleMedia Polska.

TVN ma w planach emisję drugą edycję „Project Runway”. Widzowie zobaczą ją wiosną przyszłego roku (dowiedz się więcej).

Dołącz do dyskusji: 1,6 mln widzów „Project Runway”. 13,8 mln zł wpływów z reklam

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Staszek
Zaskakująco dobry wynik, jak na taki program. Na Fox Life podobny show przepadł. Ale coś czuję, że za rok wyniki będą jeszcze gorsze. Jak Polsat pomyśli i wymieni Must be the Music na coś nowego. Rising Star czeka w kolejce.
odpowiedź
User
fdf
kolejny ustawiony mózgotrzep pomiedzy sprzedażą proszkow do prania podpasek pasty itp. itd. Zmienia się tylko tytul szmiry
odpowiedź
User
pavv
Wcale mnie to nie dziwi gdyż ludzi tego typu programy absolutnie nie interesują. Ja nie znam nikogo kto by go oglądał więc te 1,6 mln. to i tak bardzo dobry wynik.
odpowiedź