Aflofarm ma zdjąć reklamę Rostilu z likwidowaniem przyczyn żylaków (wideo)
Główny Inspektor Farmaceutyczny wezwał firmę Aflofarm Farmacja Polska do natychmiastowego zaprzestania emisji radiowej reklamy preparatu Rostil uznając, że narusza ona Prawo farmaceutyczne.
Według opinii Głównego Inspektora Farmaceutycznego zawarte w spocie hasła: „To jaka diagnoza? Ból nóg, obrzęki i kurcze, wskazują na żylaki. Zastosować Rostil. Bo przyczyny żylaków są dwie: osłabienie żył i zakrzepy. A Rostil likwiduje je obie. Zwalcza obie przyczyny żylaków” naruszają przepisy ustawy Prawo Farmaceutyczne w zakresie reklamy. Zgodnie z art. 53 ust.1 tej ustawy, reklama produktu leczniczego nie może wprowadzać w błąd, powinna prezentować produkt leczniczy obiektywnie i informować o racjonalnym stosowaniu. Z kolei według art. 56 tejże ustawy zabroniona jest reklama zawierająca informacje niezgodne z zatwierdzoną charakterystyką produktu leczniczego.
Jak wyjaśnia Główny Inspektor Farmaceutyczny, odbiorca reklamy marki Rostil (kilka miesięcy temu emitowanej także w telewizji) otrzymuje informację, że przyczyną żylaków są osłabienie żył i zakrzepy. Tymczasem medycznie mechanizm powstawania tego schorzenia wciąż nie został w pełni wyjaśniony.
Aflofarm w odpowiedzi na zarzuty Inspektora wyjaśnił m.in., że o skuteczności Rostilu w zwalczaniu żylaków świadczą liczne badania i stwierdził, że reklama tego produktu jest zgodna z zapisami ustawy Prawo Farmaceutyczne.
Główny Inspektor Farmaceutyczny mimo tych wyjaśnień uznał jednak, że zawarte w reklamie informacje naruszają przepisy Prawa Farmaceutycznego, a stwierdzenie, że „Rostil likwiduje osłabienie żył i zakrzepy” nie ma potwierdzenia w tzw. opisie charakterystyki produktu. Według organu nieprawdziwe jest także sformułowanie, jakoby produkt skutecznie zwalczył żylaki usuwając obie przyczyny ich powstawania. Dlatego użycie takich sformułowań w reklamie produktu może powodować niepotrzebne jego stosowanie na bóle nóg, obrzęki i kurcze przez osoby, które wymagają zupełnie innego leczenia.
Dołącz do dyskusji: Aflofarm ma zdjąć reklamę Rostilu z likwidowaniem przyczyn żylaków (wideo)
a tak - zarobią więcej tą lewą reklamą niż zainwestowali w spot.