Ogromny wzrost sprzedaży Biedronki w II kwartale. Jest kilka przyczyn
W II kwartale br. sprzedaż w sklepach porównywalnych sieci Biedronka wzrosła aż o 22,5 proc. Za tak wysoką dynamikę odpowiadało powiększenie bazy konsumentów o Ukraińców, którzy przyjechali do Polski i przesunięcie terminu Wielkanocy. Wpływ na dużą dynamikę sprzedaży miała też wysoka inflacja.
Grupa Jeronimo Martins we wtorek 26 lipca po sesji na giełdzie w Lizbonie opublikowała wyniki finansowe za I półrocze br.
W tym okresie sprzedaż Biedronki wzrosła w walucie lokalnej o 21,3 proc., a w sklepach porównywalnych (LFL) o 17,5 proc. W walucie euro wzrost sprzedaży wyniósł 18,7 proc. do 8,3 mld euro.
W samym II kwartale br. sprzedaż największej sieci dyskontów w Polsce wzrosła o 26,9 proc. w walucie lokalnej , a w ujęciu LFL o 22,5 proc. Wzrost w walucie euro wyniósł 23,7 proc., co dało łączne przychody ze sprzedaży na poziomie 4,4 mld euro.
Dla porównania np. w I kwartale br. wzrost sprzedaży LFL w Biedronce wyniósł 12,2 proc., a w ostatnim kwartale ub.r. było to 9,8 proc.
Skąd tak duży wzrost sprzedaży w minionym kwartale? To efekt większej bazy konsumentów na polskim rynku, co można wiązać z imigracją Ukraińców w efekcie rosyjskiej inwazji. Poza tym Wielkanoc w tym roku wypadła później niż rok temu. Do wzrostu przyczyniła się też wysoka inflacja.
W komunikacie podano, że wzmocnienie konkurencyjności było kluczem do znacznego wzrostu wskaźnika EBITDA Biedronki, który wyniósł 15,4 proc. (o 17,9 proc. w górę w walucie lokalnej). Marża EBITDA uplasowała się na poziomie 8,7 proc.
Zysk netto Jeronimo Martins o 35 proc. w górę
Przychody całej grupy Jeronimo Martins w II kwartale tego roku wyniosły ok. 6,37 mld euro, co oznacza wzrost o 24,5 proc. w stosunku do analogicznego okresu ub.r. Zysk netto w miesiącach od kwietnia do czerwca br. wyniósł 173 mln euro po wzroście o 34,8 proc., a EBITDA - 479 mln euro, co oznacza wzrost o 22 proc.
CAPEX, czyli wydatki inwestycyjne Grupy Jeronimo Martins, wyniósł w I półroczu 2022 roku 318 mln euro wobec 200 mln euro rok wcześniej. Na inwestycje w Biedronkę Portugalczycy wydali 161 mln euro.
W I półroczu sieć otworzyła 40 nowych sklepów (wzrost liczy placówek netto wyniósł 33), zaś remont przeszło 127 sklepów.
Dołącz do dyskusji: Ogromny wzrost sprzedaży Biedronki w II kwartale. Jest kilka przyczyn