Brand24: wpływy w górę o 56 proc., strata zmalała o 110 tys. zł, już 49 proc. klientów z zagranicy
W trzecim kwartale br. firma Brand24 zajmująca się monitoringiem internetu zanotowała 3,21 mln zł wpływów ze sprzedaży (56 proc. więcej niż rok wcześniej), 33 tys. zł zysku EBITDA (wobec 124 tys. zł straty EBITDA rok wcześniej) i 95 tys. zł straty netto (w trzecim kwartale ub.r. miała 205 tys. zł straty netto). Na koniec września miała 2 829 aktywnych klientów.
Przychody sprzedażowe Brand24 zwiększyły się z 2,06 mln zł w trzecim kwartale ub.r. do 3,21 mln zł w minionym kwartale. Firma tłumaczy do wzrostem liczby aktywnych klientów jej usługi oraz średniego wpływu miesięcznego od klientów.
Brand24 oferuje w modelu software as a service (SaaS, czyli jako aplikację dostępną w przeglądarce internetowej) odpłatne rozwiązanie do monitoringu internetu, m.in. mediów społecznościowych. Na koniec września br. miała 2 829 aktywnych klientów, co wobec 2 544 na koniec czerwca daje wzrost o 11,2 proc., a wobec 1 912 na koniec września ub.r. - wzrost o 48 proc.
Już 49 proc. klientów Brand24 jest spoza Polski
W trzech kwartałach br. średni miesięczny przychód (APRU) od użytkownika Brand24 wynosił 356 zł, o 26 zł więcej niż rok wcześniej. W przypadku klientów z Polski ten wskaźnik wzrósł z 303 do 319 zł, a w przypadku klientów zagranicznych - ze 101 do 111 dolarów amerykańskich.
- Wersję globalną narzędzia charakteryzuje wyższy poziom ARPU, co jest pochodną cennika oraz większego odsetka klientów wybierających najdroższą wersję planu abonamentowego. Zwiększający się udział klientów zagranicznych (o wyższym ARPU niż w wersji polskiej narzędzia) w portfelu wszystkich klientów Grupy Brand24 skutkuje stopniowym wzrostem całkowitego ARPU spółki (przy założeniu stabilnego kursu dolara) - skomentowano w raporcie finansowym firmy.
Na koniec września 51 proc. klientów Brand24 było z Polski, a 49 proc. - z zagranicy. Na koniec marca br. z zagranicy było 44 proc. klientów, a na koniec ub.r. - 40 proc.
Globalna wersja narzędzia oferowanego przez firmę została uruchomiona trzy lata temu. Ponad połowa klientów to małe firmy (zatrudniające do 50 osób).
We wrześniu br. powtarzalne miesięczny przychody firmy wynosiły 1,04 mln zł, wobec 629 tys. zł rok wcześniej.
- Do celu jakim jest 10 000 klientów jeszcze daleka droga, ale idzie lepiej niż przewidywaliśmy. Wyniki zawdzięczamy bardzo dobrym rezultatom naszego marketingu, który generuje już około 12 000 kont testowych miesięcznie. Bardzo pomogła także lepsza retencja (niższy churn). Aktualnie pracujemy nad nową wersją B24, która pozwoli na jeszcze szybszy wzrost - opisał na swoim profilu facebookowym Michał Sadowski, prezes i akcjonariusz Brand24.
- Mimo tak dobrych wyników, nie brakuje u nas fuckupów. Przebudowujemy aktualnie cały proces wprowadzania klienta do produktu. Od strony głównej, po konfigurator pierwszego projektu. Podzieliliśmy to na wiele etapów i na pewno będę się tradycyjnie dzielił z Wami wynikami optymalizacji i konwersjami przed i po. Plan jest taki, żeby utrudnić nieco konfigurację projektu, ale dzięki temu sprawić, że mniej konfiguracji tworzonych przez samych użytkowników będzie wadliwa. Dzięki utrudnieniu formularza tworzenia projektu zapewne mniej ludzi dojdzie do jego końca, ale ci którzy dojdą dostaną dużo bardziej precyzyjne wyniki. Więcej informacji wkrótce - dodał Sadowski.
Brand24 z zyskiem EBITDA i niższą stratą netto
Jednocześnie wzrosły wydatki Bran24: koszty sprzedanych produktów z 1,15 mln zł w trzecim kwartale ub.r. do 1,56 mln zł w minionym kwartale, koszty sprzedaży - z 657 tys. zł do 1,05 mln zł, a koszty ogólnego zarządu - z 430 do 671 tys. zł.
Firma tłumaczy, że większa liczba klientów powoduje wzrost kosztów bezpośrednich. Ponadto spółka wydaje więcej na rozwój funkcjonalności swojego narzędzia, żeby pozyskiwać kolejnych klientów. Natomiast koszty ogólnego zarządu zwiększyły się w związku z debiutem firmy na początku br. na rynku giełdowym NewConnect.
W minionym kwartale Brand24 osiągnął dodatki wynik EBITDA - 33 tys. zł, wobec 124 tys. zł straty rok wcześniej. Natomiast strata netto firmy zmalała w skali roku z 205 do 95 tys. zł.
- Zakładamy, że mniej więcej od połowy 2019 roku wyjdziemy „na plus” na poziomie zysku netto - zapowiedział Michał Sadowski na początku października br.
W listopadzie ub.r. Brand24 w ofercie prywatnej sprzedał 110 tys. swoich nowych akcji po 31,76 zł za sztukę. Na rynku giełdowym NewConnect spółka zadebiutowała pod koniec stycznia br., została wyceniona na 60 mln zł.
W środę przed południem kurs akcji Brand24 rósł o 2,04 proc. do 35 zł.
Głównymi akcjonariuszami firmy są fundusz Larq (ma 39,01 proc. akcji), Michał Sadowski i Piotr Wierzejewski (po 12,4 proc.) i Venture (9,59 proc.).
Dołącz do dyskusji: Brand24: wpływy w górę o 56 proc., strata zmalała o 110 tys. zł, już 49 proc. klientów z zagranicy