Burda International Polska reorganizuje zarządzanie, odchodzą Urszula Wilk i Edyta Pudłowska
Z Burda International Polska żegnają się Urszula Wilk (dyrektor zarządzającą segmentem lifestyle i poradnikowym) i Edytę Pudłowską (dyrektor zarządzającą segmentem luksusowym i special interest). Wydawca wprowadza pięć nowych obszarów tematycznych wspieranych przez senior business managerów raportujących do członków zespołu zarządzającego firmy, któremu bezpośrednio będą też podlegali redaktorzy naczelni wydawanych przez nią pism - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Nowa struktura zarządzania w Burda International Poland jest oparta na pięciu obszarach tematycznych: luksus, styl życia, poradnictwo, żywność i ogród oraz podróże i nauka. Za każdy odpowiadają powołani właśnie senior business managerowie: Marta Stefańska (luksus), Zuzanna Potocka (poradnictwo) i Edyta Piecyk (styl życia). Dołączą do nich dwie osoby, które są obecnie rekrutowane przez firmę. Wszyscy będą raportować do członków zespołu zarządzającego, odpowiedzialnego za opracowanie i realizację strategii dla całego wydawnictwa.
Bezpośrednio do zespołu zarządzającego będą również raportowali redaktorzy naczelni tytułów Burda International Poland. Firma podkreśla, że w ten sposób zwiększyła ich odpowiedzialność oraz uprościła strukturę organizacyjną.
W skład zespołu zarządzającego Burda International Poland wchodzą: Alexander Sorg jako CEO (objął tę funkcję we wrześniu ub.r.), dyrektor generalna Justyna Namięta, dyrektor finansowa Dobrosława Snarska-Pełka, chief commercial officer Michał Helman (objął tę funkcję pod koniec ub.r., natomiast wiosną br. połączono działy sprzedaży w firmie), chief digital officer Anna Podkowińska-Tretyn (związana z firmą od 2,5 roku) i chief HR officer Agnieszka Bieniak.
Poprzednio portfolio Burda International Poland było podzielone na dwa główne segmenty: lifestyle i poradnikowy, którym zarządzała Urszula Wilk, oraz luksusowy i special interest, na czele z Edytą Pudłowską. Obie menedżerki w związku z obecną reorganizacją zarządzania zdecydowały się odejść z wydawnictwem, rozstaną się z nim z końcem br.
Urszula Wilk jako szefowa segmentu lifestyle i poradnikowego odpowiadała za 21 marki, przede wszystkim tytuły prasowe. „Gala”, „Glamour”, „InStyle”, „Claudia”, „Dobre Rady”, „Burda”, „Samo Zdrowie”, „Moje Gotowanie”, „Slowly Veggie”, „Mój Piękny Ogród”, „Sielskie Życie”). Tę funkcję objęła w kwietniu ub.r., przedtem była dyrektorem wydawniczym. Ogółem z Burda International Poland jest związana od 2011 roku.
Edyta Pudłowska odpowiadała za segment luksusowy i special interest, do którego należa m.in. pisma „National Geographic”, „National Geographic Traveler”, „Focus”, „Focus Historia”, „Focus Poleca Coaching”, „CRN”, „Elle” oraz „Elle Decoration”. Pracę w wydawnictwem zaczęła w 2000 roku.
Według danych ZKDP tytuły prasowe wydawane przez Burda International Polska w ub.r. zanotowały łączną sprzedaż wynoszącą 10,05 mln egz., o 11,16 proc. mniej niż rok wcześniej.