SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Coca-Cola rusza z platformą komunikacji Real Magic. Hug - nowa wizja ikonicznego logo

Koncern Coca-Cola wprowadza swoją nową globalną platformę Real Magic i ujawnia Hug - nową wizję ikonicznego logo Coca-Cola. W ramach platformy prezentuje pierwszą kampanię - "One Coke Away From Each Other", w Polsce tłumaczoną jako "Coca-Cola zbliża nas do siebie". To pierwsza taka zmiana od 2016 roku.

Coca-Cola zaprezentowała nową globalną filozofię marki i platformę Real Magic (Prawdziwa Magia), zachęcającą wszystkich do zwrócenia uwagi na to, co w każdym z ludzi jest prawdziwie magiczne.

Firma tłumaczy, że platforma Real Magic została zbudowana na bazie doświadczeń z minionego półtora roku pandemii.

Platforma uwzględnia sprzeczności, z którymi mierzą się nowe pokolenia, poszukując harmonii i więzi z innymi ludźmi w wirtualnym i podzielonym świecie.

- Coca-Cola to marka definiowana przez dychotomie: skromna, ale legendarna; autentyczna, ale tajemnicza; prawdziwa, ale magiczna - podkreślił Manolo Arroyo, dyrektor ds. marketin­gu w The Coca-Cola Company. - Filozofia Real Magic opiera się na przekonaniu, że dycho­tomie mogą sprawić, by świat stał się ciekawszy - pełen niezwykłych ludzi, nieoczekiwanych możliwości i cudownych chwil. Jednocześnie filozofia ta opisuje sedno: Coca-Cola i jej smak to niemożliwy do opisania, jedyny w swoim rodzaju dotyk prawdziwej magii.

Odświeżona identyfikacja, nowa wizja logo

Real Magic, pierwsza od 2016 roku nowa globalna platforma marki Coca-Cola1, jest wdra­żana równolegle z odświeżoną identyfikacją wizualną, w tym nową wizją logotypu Coca-Cola, który będzie pojawiać się we wszystkich działaniach marketingowych.

Logo Hug (Przytulenie), zainspirowane tym, jak wygląda znak towarowy na opakowaniach Coca-Cola, przesuwa jego zaokrąglony kształt ku górze na etykietach butelek i puszek - w taki sposób, by stworzyć wizualny podpis, który obejmie i utrwali magiczne momenty we wszystkich przekazach związanych z marką.

W ramach nowej platformy, Coca-Cola współpracuje z artystami, fotografami i ilustratorami, którzy poprzez odpowiednie ujęcie logo Hug tchną życie w koncepcję Real Magic. Za projektowanie graficzne odpowiadają m.in. Wieden+Kennedy London, KnownUnknown i Kenyon Weston.

-  Real Magic to nie tylko slogan lub jednorazowa kampania. To długofalowa filozofia marki, która będzie kreować komunikację związaną ze znakiem towarowym Coca-Cola oraz wyznaczać jej kierunek - mówi Manolo Arroyo.

Ważne to, co jednoczy

Platformie "Real Magic" towarzyszy nowa kampania "One Coke Away From Each Other". Polskie hasło kampanii brzmi "Coca-Cola zbliża nas do siebie". Ta metafora odwołuje się do przekonania, że to, co nas jedno­czy, jest silniejsze niż to, co nas dzieli, a bycie człowiekiem to nasze najważniejsze wspólne doświadczenie.

W filmie reklamowym pada pytanie, czy Coca-Cola jako symbol wspólnoty byłaby w stanie połączyć światy – z definicji rozdzielone – w taki sposób, by stworzyć Prawdziwą Magię. W filmie występują m.in.: DJ Alan Walker oraz Aerial Powers, należący do Team Liquid i Average Jonas.

Kampania powstała we współpracy z agencją reklamową BETC Worldwide, reżyserem filmowym Danielem Wolfem oraz z partnerem produkcyjnym specjalizującym się w grach wideo i CGI, firmą Mathematic.

Działania obejmują także realizacje cyfrowe w mediach społecznościowych i reklamę zewnętrzną.

Polowanie na kody

11 października na wybranych rynkach Coca-Cola uruchomi polowanie na kody, Jego uczestnicy będą mogli wygrać nagrody, w tym sesje gamingowe z popularnymi graczami. W filmie promującym nową kampanię ukryto 25 kodów. Dzięki współpracy z Brand Partnership Studio, odpowiedzialnym za partnerstwo z innymi markami oddziałem Twitcha - interaktywnej platformy streamingowej, twórcy gier podczas transmisji na żywo na swoich kanałach na Twitchu odblokują wraz widzami kolejne 10 kodów. W krajach uczestniczących w tej kam­panii Coca-Cola przyzna nagrody konsumentom, którzy znajdą ukryte kody i wprowadzą je na podstronie internetowej Coca-Cola.

W ramach loterii zwycięzcy staną przed szansą wygrania nagrody w postaci udziału w jednej z największych w historii puli punktów Bits, wirtualnego zasobu służącego do okazywania wsparcia streamerom na Twitchu.

- Przy pomocy platformy Real Magic chcemy angażować ludzi w zupełnie nowy spo­sób, polegający na gromadzeniu unikalnych doświad­czeń - mówi Manolo Arroyo. - Kampania „Coca-Cola zbliża nas do siebie” została stworzona dla społeczności i wraz ze społecznością, która ma zupełnie nowe oczekiwania. Pracując nad nią, nawiązaliśmy współpracę z najlepszymi twórcami, z Twitchem i z innymi podmiotami.

 

Przez 5 ostatnich lat Coca-Cola była promowana w oparciu o platformę marketingową "Taste the feeling". W 2016 roku firma zdecydowała, że wszystkie jej marki będą promowane w jednej kampanii i nie będzie oddzielnych działań dla poszczególnych brandów.

Dołącz do dyskusji: Coca-Cola rusza z platformą komunikacji Real Magic. Hug - nowa wizja ikonicznego logo

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mike
Jejku jaki bełkot! I pomyśleć, że dotyczy to słodzonej i barwionej wody!
odpowiedź
User
Książę
Ale po co? Przecież to zwykły napój....
odpowiedź
User
P
Aspartam lub cukier....wybór między dżumą i cholerą.
odpowiedź