Duży wzrost sprzedaży „Glamour” i „Twojego Stylu”. Ostro w dół „Cosmopolitan”
W kwietniu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych uplasował się „Twój Styl”, a drugie miejsce zajęła „Grazia”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Glamour”, a na przeciwnym biegunie znalazł się „Cosmopolitan”.
Sprzedaż ogółem miesięcznika „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) w kwietniu 2016 roku wyniosła 241 980 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do kwietnia 2015 roku pismo to zanotowało wzrost o 10,94 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Oczko niżej uplasowała się „Grazia” (Wydawnictwo Bauer), która od maja ub.r. ukazuje się jako miesięcznik (wcześniej tytuł ten był dwutygodnikiem). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma w kwietniu br. uplasowała się na poziomie 128 779 egz.
Warto dodać, że kwietniowe numery „Twojego Stylu” i „Grazii” były objęte akcją „Stylowe zakupy” - w miesięcznikach można było znaleźć kupony rabatowe na zakupy i usługi do 390 marek.
Trzecia pozycja należała do magazynu „Avanti” (Agora), który przed rokiem był wiceliderem. Jego sprzedaż ogółem w analizowanym miesiącu uplasowała się na poziomie 97 368 egz., po spadku o 16,46 proc.
Największy wzrost udziału odnotował „Glamour” (Grupa Burda), który awansował z dziesiątego na szóste miejsce. Jego wynik zwiększył się bowiem o 18,08 proc. do 62 884 egz.
Z kolei najwięcej - 29,12 proc. - stracił miesięcznik „Cosmopolitan” (Marquard Media Polska), którego wynik wyniósł 58 197 egz. W zestawieniu spadł on z lokaty czwartej na ósmą.
Wirtualnemedia.pl | kwiecień | Dynamika | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Twój Styl | 289 974 | 246 084 | 241 890 | 289 954 | 219 430 | 218 034 | 10,94% |
Grazia | 154 974 | 130 199 | 128 779 | - | - | - | - |
Avanti | 195 200 | 97 704 | 97 368 | 176 300 | 116 914 | 116 556 | -16,46% |
Women’s Health | 130 000 | 70 863 | 70 863 | 150 180 | 85 540 | 85 540 | -17,16% |
Pani | 134 995 | 78 713 | 65 513 | 134 989 | 67 894 | 67 694 | -3,22% |
Glamour | 111 822 | 67 104 | 62 884 | 110 000 | 53 257 | 53 257 | 18,08% |
Zwierciadło | 129 010 | 60 399 | 60 259 | 152 015 | 73 390 | 72 375 | -16,74% |
Cosmopolitan | 144 971 | 58 221 | 58 197 | 160 000 | 82 110 | 82 110 | -29,12% |
Be Active. Dietetyka & Fitness | 98 000 | 57 681 | 57 681 | - | - | - | - |
Wysokie Obcasy Extra | 126 195 | 61 041 | 55 752 | 130 000 | 78 386 | 69 233 | -19,47% |
Joy | 145 995 | 56 982 | 55 421 | 160 000 | 67 926 | 61 806 | -10,33% |
Uroda Życia | 119 500 | 70 379 | 54 212 | 165 000 | 70 894 | 69 694 | -22,21% |
Elle | 91 435 | 52 781 | 49 672 | 96 000 | 46 026 | 44 026 | 12,82% |
Hot Moda | 102 996 | 48 139 | 48 139 | 120 000 | 47 413 | 47 413 | 1,53% |
In Style - Edycja Polska | 82 000 | 40 022 | 39 802 | 96 600 | 38 872 | 38 872 | 2,39% |
Harpers Bazaar | 50 000 | 19 708 | 19 608 | 58 500 | 24 918 | 24 918 | -21,31% |
Shape | 39 991 | 17 417 | 17 363 | 38 000 | 21 031 | 21 031 | -17,44% |
W kwietniu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca również największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 162,47 proc.) pochwalić się mogła „Grazia”. Z kolei w tym ujęciu najwięcej stracił „Harpers Bazaar” (Marquard Media Polska) - było to 15,69 proc.
Wirtualnemedia.pl | 2016 | Dynamika | |||||
ZKDP | kwiecień | marzec | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Twój Styl | 289 974 | 246 084 | 241 890 | 289 985 | 162 407 | 160 065 | 51,12% |
Grazia | 154 974 | 130 199 | 128 779 | 111 992 | 49 264 | 49 064 | 162,47% |
Avanti | 195 200 | 97 704 | 97 368 | 190 120 | 123 955 | 123 619 | -21,24% |
Women’s Health | 130 000 | 70 863 | 70 863 | 130 500 | 68 711 | 68 711 | 3,13% |
Pani | 134 995 | 78 713 | 65 513 | 134 994 | 68 093 | 67 893 | -3,51% |
Glamour | 111 822 | 67 104 | 62 884 | 111 000 | 37 460 | 37 240 | 68,86% |
Zwierciadło | 129 010 | 60 399 | 60 259 | 134 995 | 60 511 | 60 511 | -0,42% |
Cosmopolitan | 144 971 | 58 221 | 58 197 | 149 984 | 65 869 | 65 869 | -11,65% |
Be Active. Dietetyka & Fitness | 98 000 | 57 681 | 57 681 | 103 000 | 49 109 | 49 109 | 17,46% |
Wysokie Obcasy Extra | 126 195 | 61 041 | 55 752 | 124 000 | 69 170 | 64 550 | -13,63% |
Joy | 145 995 | 56 982 | 55 421 | 149 984 | 66 732 | 65 232 | -15,04% |
Uroda Życia | 119 500 | 70 379 | 54 212 | 122 740 | 72 128 | 58 093 | -6,68% |
Elle | 91 435 | 52 781 | 49 672 | 100 000 | 55 784 | 52 675 | -5,70% |
Hot Moda | 102 996 | 48 139 | 48 139 | 111 976 | 53 745 | 53 745 | -10,43% |
In Style - Edycja Polska | 82 000 | 40 022 | 39 802 | 84 000 | 33 517 | 33 297 | 19,54% |
Harpers Bazaar | 50 000 | 19 708 | 19 608 | 52 999 | 23 457 | 23 257 | -15,69% |
Shape | 39 991 | 17 417 | 17 363 | 29 996 | 12 561 | 12 561 | 38,23% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Duży wzrost sprzedaży „Glamour” i „Twojego Stylu”. Ostro w dół „Cosmopolitan”