Facebook chce wprowadzić przycisk „Kup teraz”
Serwis Facebook umożliwi dodawanie funkcji „Kup teraz” na fanpage’ach e-sklepów i innych serwisów e-commerce. Oprócz tego otrzymają oni do dyspozycji 7 innych przycisków typu „call to action”.
Możliwość dokonywania zakupów z poziomu konkretnych postów Facebook testuje już od kilku miesięcy - pierwsze informacje na ten temat pojawiły się w lipcu br. Próby były przeprowadzane na grupie wybranych użytkowników, teraz w pierwszej kolejności możliwość osadzenia na swojej stronie opcji „Kup teraz” otrzymają sprzedawcy w USA. W 2015 r. zapowiadane jest globalne uruchomienie systemu. Po wybraniu przez użytkownika przycisku „Kup teraz” zostanie on automatycznie skierowany na platformę zakupową, gdzie będzie mógł sfinalizować transakcję.
- Wszystkie transakcje dokonywane z poziomu naszego serwisu są odpowiednio zabezpieczone z myślą o prywatności i bezpieczeństwie internautów - zapewnia Sheryl Sandberg, chief operating officer Facebooka. - Żadne dane na temat kart kredytowych czy płatniczych użytkowników nie zostaną przekazane reklamodawcom ani innym podmiotom - dodaje.
W oficjalnym komunikacie Facebook poinformował też, że w ciągu kilku najbliższych tygodni będzie testował, także w Stanach Zjednoczonych, 7 innych przycisków, których mogą używać sprzedawcy. Są to: Book Now, Contact Us, Use App, Play Game, Shop Now, Sign Up i Watch Video. W konkretnym momencie sprzedawca może zastosować tylko jeden ze wspomnianych przycisków, możliwa jest jednak w każdej chwili jego wymiana na inny.
Facebook nie ukrywa, że wprowadzenie przycisków typu „call-to-action” ma na celu umożliwienie właścicielom firmowych profili zwiększenia sprzedaży, a także liczby odwiedzających ich strony. Jako przykład podaje firmę Dollar Shave Club, która po zastosowaniu na swoim profilu przycisku Sign Up w ciągu 3 tygodni odnotowała wzrost liczby klientów. - W okresie testowym odnotowaliśmy 2,5-krotny wzrost konwersji w porównaniu ze stosowanymi wcześniej metodami pozyskiwania klientów - stwierdził Brian Kim, dyrektor ds. pozyskiwania klientów w Dollar Shave Club.
Facebook nie jest jedyną platformą społecznościową, która próbuje związać się ściślej z branżą e-commerce. Niedawno Twitter testowo wprowadził u siebie system kuponów rabatowych (więcej informacji tutaj).
Dołącz do dyskusji: Facebook chce wprowadzić przycisk „Kup teraz”